Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)
Оценка 4.6

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
21.01.2018
Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)
greeting; - to check the attendance of pupils; -to check the preparation for the lesson; Divide them into 2 groups Phonetic drill exercises In my family In my family Lots of love for you and for me Mum and dad Sister and brother Grandma and grandpa Not like any other Aunt and uncle And cousins too My family helps me My family helps you Ex 2p.43 Make up association theme “Profession” then match
Документ Microsoft Word (2).docx
LESSON: “What is your mother like?” School: Sh.Ualikhanov Date: 06.10.2016 CLASS: 5 “A” Learning objectives(s) that  this lesson is contributing to Lesson objectives Teacher name: Orazova Zh. Number present:  absent: to enrich pupil’s vocabulary, to enlarge their interest in learning foreign  languages and to introduce the pupils with new words and give them more information’s  about their parents. All learners will be able to: Can ask the question “What is your mother like?” and answer “She is  tall”. Most learners will be able to: Listen, read and practise the conversation and tell each other about their parents’  jobs. Some learners will be able to: Can describe their relatives and write some sentences about their  family Previous learning Ex.12,13p39 Plan Planned timings 5 min 9.40­9.45 2 min 9.45­9.47 Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources "English"  grade 5 T. Ayapova   ­ greeting; ­ to check the attendance of pupils;  ­to check the preparation for the lesson; Divide them into 2 groups Phonetic drill exercises In my family In my family  Lots of love for you and for me Mum and dad Sister and brother  Grandma and grandpa Not like any other Aunt and uncle And cousins too My family helps me My family helps you Ex 2p.43 Make up association theme “Profession” then match a teacher a doctor  Profession   a housewife  a dentist               a secretary Middle 5 min 9.47­9.52 2 min 9.52­9.54 10 min 9.54­10.04 2 min 10.04­10.06 2 min 10.06­10.08 2 10.08­10.10 Is this your family? Is this your Dad? ­ ­ Yes it is ­ ­ Yes it is? ­ What is his job? ­ He’s an ambassador ­ Oh, really? And what is your mother’s job? ­ ­ ­ No, it isn’t. That’s my uncle  ­ ­ No, he isn’t. He’s a bank manager. ­ ­ Yes, she is     She’s a housewife Is this your brother? Is your sister a student? Is he a student? Exercise 3 on p 43 listen and repeat Colin: What is your father’s job? Omar: He’s an ambassador Colin: And what is your mother’s job? Omar: She’s housewife  Exercise 5. Talk to your  group about your family What is your father’s job? He’s a ….. What is your mother’s job? She’s a ….. Presentation 1 Exercise 7. Write about your family My mother is a …. My father is a … Exercise 8 Read the conversation with your partner and act out conversation  with the photos that they brought “COLIN IS AT OMAR’S FLAT” Сергіту сәті I. New words ə beautiful [ ‘bju:tiful ]­ сұлу, әдемі nice [ nais]­ әдемі, тамаша handsome [ ‘hæns m]­ әдемі, сұлу tall [ to:l]­ биік, ұзын бойлы short [  o:t]­ қысқа fat [ fæt] – толық, семіз, майлы thin [θin ]­ жіңішке, арық strict [ stik]­ қатал kind [ kaind]­жомарт, ақ көңіл ∫ II. Listen and read and underline new words Carol: what’ s your mother’s name? Asel: Alma Carol: Oh, a good name. how old is she? Asel: She’s 36. she’s young. Carol: What is she like? Asel: She’s beautiful. Carol: Is she tall? Asel: No, she isn’t. she is not very tall. Carol: is she thin? Asel: No, she isn’t. She isn’t very thin. Carol: is she strict? Asel: No, she isn’t. She is kind. III. Presentation: “What’s your________like?” Introduce this question through translation. Using different kinds of pictures ask this question and answer yourself using those words introduced above. F.e: What is Colin like? He’s tall. What is Carol like? She’s small and pretty.  Exercise 12 on page 48 Yes OR No IV. Doing exercise  a. Asel’s mother’s name is Alma  b. She is tall  c. She is young  d. She is thin  e. She isn’t beautiful  f. She is strict  Yes   No         Write opposites of the following words. Bad – nice Kind fat tall old V. Tests  1. My mother’s name ______ Alma. a) amb) is c) are 2. She is (ұзынбойлы). a) kindb) fat c) tall 3. Олтым жас. a) She is quite young b) She is short c) She is beautiful. 4. What is she like? a) She is 36 b) She is a teacher c) She is beautiful. 2 10.10­10.12 2 10.12­10.14        2 min 10.14­10.16 7 min 10.16­.10.2 3 5. Is she strict? 6. Is she fat ? a) She  isn’t strict                     b)  She is kind                       c) She is  strict a) Yes, it is b) Yes, she is c) Yes, he is 7. _____ she kind? a) Are b) Am c) Is 8. “fat” сөзініңантонимы? a) kind b) thin                                     c) nice 9. “Қатал” сөзініңаудармасы? a) Strictb) short  c) tall 10. Мен анамды жақсы көремін? a) I love my parents               b) Do you love your mother?      c) I love my  mother. “9­10” 5 “7­8” 4 2 min 10.23­10.25 “5­6” 3 “0­4” 2 VI. Home task: Learn new words and ex.12. p.62 VII. Putting marks Giving me your diary I’ll put your marks ­ Good bye! ­ Good bye! Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support? How  do you plan to challenge the  more able learners?  Assessment – how are you planning to check  learners’ learning?  Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  Art Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from  the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learnin g objectives  realistic?  What did the  learners learn  today?  What was the  learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation  work well?  Did I stick to  timings? What  changes did I  make from my  Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)

Open lesson The theme: "What is your mother like?" (Grade 5)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.01.2018