Открытый урок по английскому языку в 6 "б" классе на тему: "Shopping."
Оценка 4.6 (более 1000 оценок)

Открытый урок по английскому языку в 6 "б" классе на тему: "Shopping."

Оценка 4.6 (более 1000 оценок)
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
10.03.2020
Открытый урок по английскому языку в 6 "б" классе на тему: "Shopping."
урок разработан по учебнику Кузовлева В.П. с применением интерактивной доски и аудио материалов
покупки.docx

Тема: Do you like to go shopping?

Цели и задачи урока:

Социокультурный (познавательный) аспект :  

познакомить учащихся с детской британской песенкой и стихотворением,

Учебный аспект: (4 вида речевой деятельности)

говорение: развивать лексические навыки говорения по теме «Покупки»; совершенствовать навыки диалогической речи, расспрашивать собеседника и отвечать на его вопросы в пределах изученной тематики (диалоги между продавцом и покупателем); развивать умение передавать услышанную информацию, отвечая на поставленные вопросы (вопросы по стихотворению, по песне); развивать умение передавать основное содержание прочитанного (текст о системе мер и весов в Британии – индивидуальное задание)

аудирование: развивать умения воспринимать на слух и понимать необходимую информацию           (текст о магазинах и продуктах, стихотворение)

чтение: развивать навыки чтения текста с пониманием основного содержания (индивид. зад. текст о системе мер и весов)

письмо: развивать умения записывать недостающую информацию в (Раб. тет.)

Развивающий аспект: вовлекать учащихся в творческую деятельность (представление стихотворения, исполнение песни);

развивать коммуникативную компетенцию, включая умение взаимодействовать с окружающими, выполняя разные социальные роли (диалоги);

развивать у учащихся умение самостоятельно формулировать учебно-речевую ситуацию урока (тема урока);

Воспитательный аспект : воспитывать отношение к учёбе как творческой деятельности (презентация, стихотворение, диалоги);

Оснащение урока: УМК Кузовлева  В. П., карточки для игр со словами, продукты для презентации стихотворения и диалога, техническое оснащение (проектор, компьютер, лингафонное оборудование)

Лексика для повторения: apples, bananas, grapes, lemons, pears, pineapples, water melons, oranges, peas, beetroots, mushrooms, carrots, corn, cucumbers, onions, green peppers, potatoes, tomatoes, cabbage, fish, sausage, ham, meat, eggs, salt, butter, cheese, ice – cream, milk, biscuits, a loaf of bread, a jar of jam, a bar of chocolate, a box of sweets, a carton of juice, a jar of coffee, a packet of tea, a bottle of oil, a tin of fish, a can of Coke, a packet of nuts, a bottle of water, a bag of flour.

 

Ход урока:

I) Организационный момент. Приветствие.

Good morning, children!

-What is the date today? What day  is today? Who is absent from a lesson? Why is he (she) absent? What’s the weather  today? What’s season now?

 

II)Речевая зарядка.

1. Вопросы к детям.

Do you like to go shopping?

Do you like shopping?

What do you like buying? Do you like buying chocolate, sweets, fruit, clothes, toys? Is it interesting?

Why don`t you like to go shopping? Is it boring? Does it take much time, money?

( Тема урока. -доска)

And now tell me, please, what do you think we`ll speak about today.

We will speak about shops and food.

2. Презентация магазинов.

Let`s review what shops we know. (слад- магазины)

Name them. What shop is it? What is it? (дети отвечают названия магазинов по слайдам)

3.Игра.Choose what  and where you will buy .
Teacher: We buy different things in different shops. Choose what  and where you will buy .So where can you buy meat? Where can you buy bacon? Where can you buy tea? And you? Where can you buy butter? Where can you buy milk? Where can you buy bread? Where can  you buy apples?  Where can you buy  tomatoes? Where can you buy cheese? (milk, fish, bread, meat, sugar …)

WE BUY…. AT THE….

BUTCHER’S

CROCER’S

BAKER’S

GREENGROCER’S

DAIRY

 

III) Фонетическая зарядка.

1.Let’s begin with our song. Звучит песня “Hippoty Hop”

 Hippoty hop to the corner’s shop

To buy some sweets for Sunday

 Some for you,

 Some for me,

 Some for sister Sandy.

Hippoty hop to the buther’s shop

To buy some meat for Monday

 Some for you,

 Some for me,

 Some for sister Sandy.

Hippoty hop to the baker’s shop

To buy some bread for Tuesday

 Some for you,

 Some for me,

 Some for sister Sandy.

Hippoty hop to the  groser’s shop

To buy some flour  for  Wednesday

 Some for you,

 Some for me,

 Some for sister Sandy.

 

2.Стихотворение. – диалог: «Rat- te-tet…”

We know there are customers and salespersons in shops.

And now we`ll get acquainted with one interesting customer.

Our customer is … a cat.

We`ll listen to a poem. (Alex, Nadya)

And then we`ll answer some questions. (диалог- стихотворение «Рэ- тэ- тэт»)

Вопросы по стихотворению.

Can you answer my questions?

-What was the shop where our cat came to?

-It was the dairy.

-Why do you think so?

-Because the cat  wanted to buy milk.

 

IV. Listening.

1. Listen the text. Прослушайте  текст. Письменно, SB- ex.1.1), p.60

1)Выпишите названия магазинов. Переведите их на русский язык

2) Выпишите, какие покупки совершали люди в прошлом в молочном магазине. Переведите  на русский язык.

 

1.Teacher: Good. Now, open your AB, p. 51, ex. 2..

T: Every supermarket sells food. Here on my screen has many products that we will have in the supermarket. What are they?  Match the words in the left and in the right columns write and  translate them.

(по слайдам уч-ся составляют словосочетания в рабочей тетради  и записывают как новую лексику в тетради и на доске, читают затем.)

 

P1: a bar of chocolate -                                             плитка шоколада

P2: a packet of tea -                                                   коробка чая

P3: a jar of coffee -                                                    банка кофе

P4: a carton of juice -                                                  коробка сока

P5: a packet of nuts -                                                   упаковка орешков

P6: a loaf of bread -                                                     булка хлеба

P7: a box of sweets – т                                                коробка конфет

P8: a bottle of milk –                                                   бутылка молоко

P9: a bottle of water -                                                    бутылка воды

 

 

V. Grammar.

Teacher: Look on the screen, and open page 64. Lets remember, when we use Quantifiers?

-When we speak about products, we can use many, much, little, few. Look at the picture and add many, much, little, and few. Now look at these dishes!!! What do we need for these ones? How many? How much?

1. Запишите словосочетания, используя подходящие количественные местоимения: many, much, a lot of, a few, few, a little, little.

1.     onions (немного)

2.     meat (много)

3.     milk (мало)

4.     tomatoes (мало)

5.     eggs ( много)

6.     tea (немного)

7.     bread (много)

 

(разыгрывание диалогов)- p.63, ex.1

 

AB- 2, p.52

 

VI.Активизация знаний учащихся.

T: All right, Lets guess Funny riddles about food:

1.It is tasty, it is white and brown.

It can be square, oval and round. (Bread.)

 

2.They are coloured and sweet like honey.

 I like to buy them. (Sweets)

 

3.It is tasty,  and white.

We can drink it and like as cat. (milk.)

 

4.It’s nice. I eat a piece or three.

And we like with it

Drinking tea. (A cake.)

 

 

 

 

 


 

Тема : Do you like to go shopping?

Тема : Do you like to go shopping?

Тема урока . - доска ) And now tell me, please, what do you think we`ll speak about today

Тема урока . - доска ) And now tell me, please, what do you think we`ll speak about today

Вопросы по стихотворению .

Вопросы по стихотворению .

AB - 2, p .52 VI. Активизация знаний учащихся

AB - 2, p .52 VI. Активизация знаний учащихся
Скачать файл
Приз 150 000 руб.
Свидетельство СМИ.
Плюс 10 документов.