Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»
Оценка 4.7

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Оценка 4.7
Видеоуроки
docx
английский язык
5 кл
05.05.2017
Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»
Разработка урока предназначена для учащихся 5 класса. Цель урока: 1. систематизировать знания учащихся по теме «Мой день»; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в устной речи, чтении и аудирования по данной теме. 2. развивать лексические навыки говорения, совершенствовать навыки чтения и аудирования, активизировать употребление изученной лексики по теме. Урок начался с беседы о весне. Дети рассказали стихи по теме: «Весна» Использовались различные методы и приемы, учащиеся повторили изученную лексику, грамматику по заданной теме, показали умение составлять диалоги. Также вниманию зрителей были представлены сценки: Спящая Катя, Три медвежонка. Прозвучала песенка о маме.
Урок. Мой день. 5 класс.docx
Конспект открытого урока английского языка по теме "Мой день"   5 класс Тип урока: обобщающий Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Мой  день»; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в устной  речи, чтении и аудирования по данной теме. Задачи урока Образовательные    развитие лексических навыков говорения совершенствование навыков чтения и аудирования активизация употребления изученной лексики по теме Развивающие   развитие внимания, воображения, памяти развитие коммуникативных способностей путем репродуктивных и частично поисковых методов Ход урока I. Начало урока T: Good morning, boys and girls! Cl: Good morning! T: Sit down, please. I am glad to see you and hope you are ready for our  lesson and are in good mood. Let’s begin. ­­ How  are  you  now? ­­Who  is absent  today? ­­What’s the date is today? ­­What is the weather like today? P: It is cold. It is rainy. It is cloudy.  How  do  you  like  working? ­­ What season is it now? T: Do you like  spring?  Why? P: Yes, I do. I have my birthday. T: It’s great. Let’s recite the poems about  Spring. II. Речевая зарядка T: All right. Thank you. Spring  is a beautiful season.  But  today we are  going to speak, read, do some exercises about your working day. The topic of our lesson is “My day”. At first  let’s  repeat  some words. In the morning In the afternoon In the evening Go to school Be on time Listen to music Play on the computer                    III. Время. Работа  по часам. T: During our working day we use a watch and a clock to be on time. Now  look at the watches and clocks and say:”What’s the time?” Work in pairs P: What’s the  time? P: What’s the  time? P: What’s the  time? P: What’s the  time?     P: It’s half past one     P: It’s a quarter to eight     P: It’s five minutes past eight.     P: It’s six minutes to seven IV. Развитие навыков чтения. T: Ok! Now, please open your  books  аt  page 82, ex. 2  and read the  dialogues.    Ex.4 p,89 (Учащиеся читают 2 диалогa  в парах). V. Развитие навыков диалогической речи Teacher: Answer  my  questions,please  . 1.When do you get up? 2. Do you have breakfast  in the morning? 3. What do you have for breakfast? 4. When  do you go to school? 5.Do you like to go to school?     Teacher: Now let’s find out if Kate likes to go to school or not. На сцену или в зал выходят две ученицы и разыгрывают  сценку “Sleepy Kate”. Dear Kate! Don’t be late! Wake up! It’s seven o’clock! Oh, Mummy, dear! I can hardly hear what you say. Please let me stay in my bed. I’m a sleepy head. Sleepy Kate! You are late! Get up! It’s eight o’clock ! Mother Kate Mother Kate Oh, Mummy, please, leave me in a peace. My eyes are shut. I can’t get up. Lazy Kate! I can’t wait! Please get up! It’s nine o’clock ! It’s Monday today. Such a difficult day! I’m so stressed and a bit depressed, And I need some rest to be at my best. Mother Kate Mother Shameless Kate! Listen what I say! It’s nearly nine and a quarter! I’ll bring a bucket of water and pour it out of pail As all my words and actions fail. Kate Please, don’t, don’t, don’t! It’s time for me to go. Teacher: Very good! I think our boys and girls like to go to   school and they  are not sleepy heads. How many classes do you usually have a day? When do your lessons finish? When do you have dinner? What do you do after dinner?         VI. Физкультминуткa           T: I see you are tired. Image that it is night. Close your eyes. You are sleeping.(звенит будильник) It’s seven o’clock. It’s time to get up. Stand up! Hands up! Hands down! Sit down! Let’s play our game! Translate   my expressions..      Now, please tell us about your working day, using the plan and  (Учитель кидает мяч и называет выражение по­ русски, ученик  возвращает мяч, говоря это выражение по­английски). Утром, вставать, завтракать, идти в школу, быть во время, иметь  уроки, идти домой, днем, обедать, читать книги, смотреть телевизор,  играть на компьютере, делать  покупки,  выпить  чашку  чая, вечером, ложиться спать. T: All right!  Are you ready to go on our work?      VII Развитие навыков монологической речи    Teacher:   the phrases.  P: I get up at 7 o’clock in the morning. I make my bed. I go to the bathroom, where I wash myself. Then I dress, go to the kitchen and have breakfast. I  have got a cup of tea, bread, butter and cheese. I take my school bag and  go to school. Our school is near my house.  P: The lessons begin at 8o’clock in the morning. I usually have 6 lessons at school. For  example English, Russian, Biology, Maths and so on. I have  my English three times a week. I like my English lessons very much. Our  lessons finish at 1 o’clock in the afternoon. P: After classes I go home and have dinner. After dinner I have a short rest. Then I do my homework. At 5o’clock I go for a walk or play on the computer or go to the dance club. My parents go home at 7 o’clock in the evening. We  have supper  and  then we watch TV. Twice a week I go to the  swimming pool. At 10 o’clock I go to bed. My working day is over. T: All right! Lena goes to the swimming pool and dance club. What about  you, Varya? P: I play on the computer P: I play the guitar I go to the swimming pool, music school, skate. I can sing and play the  piano. I am fond of dancing. Teacher        VIII. Развитие навыков письма T: Let’s go on to the writing exercise. Please, open your exercise­books ,  write down the date and some words  : Ok! I see your working day is very interesting and different. Put the words in the correct order to make full sentences :   1Usually / we / shopping / at / weekend / the / go 2Goes / to / he / bed / sometimes / late 3 TV   /  watches  /  the  /  in  /  Linda   /   morning   4 Often   /  dad   /    books   /   reads   /   in  the   evening XI. Объяснение домашнего задания XII. Подведение итогов T: Ok! You have worked very well! I give excellent marks to…., good marks to …. T: Our lesson is over. See you tomorrow. SONG Mother*s Day. I love you,Mummy, I really do! You*re always happy And funny too. When it is sunny I think of you. I love you, Mummy You love me too. Poems Pupil 1 Spring is here! Spring is here! Winter is gone and two flowers appear. Three little robins begin to sing. Four bicycle bells begin to ring. Five children come out and jump the rope. Spring is here now! I hope, I hope! Pupil 2 In our Springtime Garden - See the flowers swing and sway, Swing and sway, swing and sway See the flowers swing and sway, In our springtime garden. Pupil 3 Spring is Coming Spring is coming, spring is coming. How do you think I know? I see a flower blooming, I know it must be so. Spring is coming, spring is coming, How do you think I know? I see a blossom on the tree, I know it must Pupil 4 I love the spring. For every day There's something new That's come to stay. Spring makes the world a happy place You see a smile on every face. Flowers come out and birds arrive, Oh, isn't it grand to be alive? Pupil 6 The wind told the grasses, And the grasses told the trees. The trees told the bushes, And the bushes told the bees. The bees told the robin, And the robin sang out clear: Wake up! Wake up! Spring is here! In Russia In Britain nature Weather Holidays activities 1) Why do you like spring? It becomes warmer Summer will come soon Days are longer Others 2) How do you know spring is coming? The birds begin to sing. The air is fresh and warm. The sun shines brightly. You can see new leaves, grass and flowers СЦЕНКА НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ.     несёт       телевизор    .) (В берлоге сидят три медвежонка. Отец    ­ медведь   Son 1: Father, what have you got in that box?  Honey? Father: No, children! There is no honey in the  box. It’s a magic box! Son 2: Magic? Why? Father: It’s a TV­set. Son 3: What is it? Father: Do you like films and plays? Sons (in chorus): Yes, father, yes, we do. Father: But we have to move to our winter flat. Sons (in chorus): Yes. Father: We can’t go to the cinema in winter. Son 1: Oh, father, it’s too bad! Father: But do you want to watch films and  plays in winter too? Son 2: Oh, yes, we do. Father: We can watch them on television at  home. Isn’t it a magic box?!

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»

Открытый урок английского языка по теме «Мой рабочий день»

Открытый урок английского языка по теме  «Мой  рабочий  день»
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.05.2017