Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Оценка 4.8

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
12.03.2018
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Урок проведен в 5 классе. Основная цель урока формирование знаний учащихся по теме «Достопримечательности Лондона», использовались методы изучения новой лексики, работа с текстом для развития устной монологической речи, развитие диалогической речи Задачи: • образовательная: активизировать употребление лексики по теме «Достопримечательности Лондона», • обобщить и закрепить грамматический материал по теме: « Конструкция to be going to », • формировать произносительные навыки; • совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи; • совершенствовать коммуникативные навыки. развивающие: • развивать способности учащихся осуществлять продуктивные и рецептивные речевые действия, • способности к языковой догадке, • развивать воображение; воспитательные: • воспитывать толерантное отношение и прививать интерес к культуре и истории других страны изучаемого языка; • воспитывать потребность практического использования языка, • формирование чувства ответственности при работе в паре. Тип урока: урок обобщения и систематизации предметных знаний, умений и навыков Формы работы учащихся: индивидуальная, групповая, фронтальная, парная. Необходимое техническое оборудование: интерактивная доска, презентация, раздаточный материал, карточки для рефлексии, картинки по теме.конспект урока
Открытый урок в 5 классе «Sightseeing in London».docx
Дата: 10.04.2017 Класс: 5 Б Тема: «Sightseeing in London» Цель урока: формирование знаний учащихся по теме  «Достопримечательности Лондона» посредством изучения новой лексики,  работой с текстом для развития устной монологической речи, развитие  диалогической речи Задачи:  образовательная: активизировать употребление лексики по теме  «Достопримечательности Лондона»,   обобщить и закрепить грамматический материал по теме: « Конструкция to be going to »,   формировать произносительные  навыки;   совершенствовать навыки  восприятия иноязычной речи;   совершенствовать коммуникативные  навыки. развивающие:   развивать способности учащихся осуществлять продуктивные и  рецептивные речевые действия,   способности к языковой догадке,   развивать воображение; воспитательные:    воспитывать толерантное отношение  и прививать интерес  к культуре и  истории других страны изучаемого языка;    воспитывать потребность практического использования языка,   формирование чувства ответственности при работе в паре.        Тип урока: урок обобщения и систематизации предметных знаний, умений и  навыков Формы работы учащихся: индивидуальная, групповая, фронтальная, парная. Необходимое техническое  оборудование: интерактивная доска,  презентация, раздаточный материал, карточки для рефлексии, картинки по теме. Procedure of the lesson: 1.     Орг    .  момент  Good afternoon boys and girls!   How are you?   What is the date today?   What day of the week is it now?   What is the weather like today?  Создание колоборативной среды ­ Please, make a circle. Let’s say good words each other. ­ Now, let’s take one sweet. Please, red sweets sit here and you are  group№1. Green sweets sit here, you are group №2. Критерии оценивания. ­You make the marks with help stikers. Who has got more stikers receive 5. 2.     Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной  деятельности учащихся. ­Do you like to travel?  ­Have you ever gone abroad? ­ What countries do you want to visit? Today we are going to visit some interesting place. And I want you to try to find  out what place it is. Look at the screen, please. Слайд №1  (просмотр видеоролика)     ­ How do you think what city it is?  ­  My dear friends you are so clever! It is really London. Children, have you ever  been to London? Would you like to visit it?  ­ As you could guess the theme of our lesson is “London sightseeing tour”.  Today  we are going to visit some interesting places in London. We`ll do some exercises, work  in groups, play and sing a song. But first of all fill in gap self­assessment “My level of knowledge about London’s  sights at the beginning of the lesson.              I  know …                                                        I knew …                                                    3.   Основная     часть   1. Фонетическая разминка Please, look at the board, listen to me and repeat after me. Слайд №2  London  Big Ben  The Tower of London  Westminster Abbey  Double Decker Bus  Buckingham Palace  Trafalgar Square 2.  Лексическая разминка   Please, answer the questions.  What do you know about London?  Where is London situated?  Is it beautiful?  What can you say about population of London?  Would you like to go to London?  What sightseeings of London do you know? 3. Проверка домашнего задания. Let’s check your homework. What did you do at home?  Ответы учащихся: We prepared information about the sightseeings of London. You are welcome. Ok, good. Презентации учащихся   Слайды ­Do you like this presentation? And tell me what place would you like to visit? 4.  Работа в паре:  Составление предложений по теме « Конструкция to be going to ».   Введение новой лексики. You can use the following word combinations. Слайд What sight are you going to visit in London?  I’m going to visit … because it is …   I’m going to see … because it is … Use the words:   Popular – ӘйгІлІ  ­ популярный   Famous ­  атаҚты ­ знаменитый   Beautiful – ӘдемІ ­ красивый   Interesting – ҚызыҚты ­ интересный  Wonderful – тамаша ­ замечательный   Old – ескІ ­ старый   Big – Үлкен ­ большой  Слайд 5. Физминутка  ­Are you tired? Let’s have a rest. Please, stand up. Слайды Up and down, up and down, Which is the way to London town? Where? Where? Up in the air,  Close your eyes  And you are there! 6. Работа с текстом. Метод Джигсо :  перевести текст,   рассказать друг другу,   презентовать на трех языках  нарисовать кластер, Учащимся раздаются листы с текстом “ London”.                                                  London London is the capital of Great Britain, its political, economic and cultural centre. It's one of the  largest cities in the world. Its population is more than million people. London is situated on the  river Thames. The city is very old and beautiful. It was founded more than two thousand years  ago. Traditionally London is divided into several parts: the City, the West End, the East End and  Westminster. The City is the oldest part of London, its financial and business centre. The heart of the City is the Stock Exchange. Westminster is the most important part of the capital. It's the  administrative centre. The Houses of Parliament, the seat of the British Government, are there.  It's a very beautiful building with two towers and a very big clock called Big Ben. Big Ben is  really the bell which strikes every quarter of an hour. Opposite the Houses of Parliament is  Westminster Abbey. It's a very beautiful church built over 900 years ago. The tombs of many  great statesmen, scientists and writers are there. 7. Answer the questions. ­ What is the capital of the UK? ­ How many people live in London? ­ What is London famous for? ­ What sightseeing do you know? Работа с упражнением True or False.  Let’s do exercise – True or False True  (T)   or   false  (F)? London is the capital of Great Britain London  is  the  biggest  city  in  Kazakhstan. The city is very old and beautiful.   London  stands  on   the  river  Thames. It was founded more than one thousand years ago.   Most  of  the  streets  are   very  wide.  Westminster is the most important part of the capital.   The heart of the City is the Stock Exchange.  London is divided into five parts.   Let’s do check comprehension. T: Very good. Write true sentences in your exercise book. 8.Аудирование: Let’s  play  game!  Guess  the  name  of  sights.  I  will  read  and  you  will   guess.  (слайды)  On  the  column  in  the  centre  there  is  a  statue  of  Admiral  Nelson?  Who  defeated  the  French  at  the  battle  of    Trafalgar. (Trafalgar  square)  It  is  to  the  left  of  Trafalgar  square.  It  has  a  fine  collection  of   European  paintings.  It  is  the  London  home  of  the  Queen.  When   the  national  flag  is  flying  on  the  top  she  is  at  home. (Buckingham  Palace)  It  is  the  greatest  work  of  the    architect  Sir  Christopher  Wren.  (St.  Paul’s  Cathedral)   The  clock  and  the  bell   got  their  names  after  Sir  Benjamin  Hall.   He  was  a  tall  man?  Whose  nickname  was – (Big  Ben). 4.     Запись       домашнего       задания    . Take your diaries and write down your home task.   You’d learn the new words  Write an Essay by the theme: “London is a city of my dream” Using the phrase –   I like I’m going to visit … because it is …   I’m going to see … because it is … 5. Рефлексия.Оценивание. Учащимся раздаются листы, где они сами себя оценивают и пишут о том, что  они узнали нового. ­You must self assessment.    6.   Подведение         итогов    . ­We have learnt a lot. We talked, listened and watched about London – the treasure of Great Britain and of the world too. Tell me please, are you ready to travel?  Would you like to visit London?  What would you like to see there? You worked hard today. Thank you. I`m satisfied with your activity and results in  work. Many thanks for your hard work. The following marks will be … let’s count  your stickers. You all were very active today and your marks are excellent. The lesson is over. Goodbye. 1. Приложение London Big Ben The Tower of London Westminster Abbey Buckingham Palace Trafalgar Square Is it beautiful?  What do you know about London?  Where is London situated?   What can you say about population of London?  Would you like to go to London?  What sightseeings of London do you know?  What sight are you going to visit in London?  I’m going to visit … because it is …   I’m going to see … because it is … Use the words:   popular  famous  beautiful  interesting  wonderful  old  big London   London is the capital of Great Britain, its political, economic and cultural centre. It's one of the largest cities in the world. Its population is more than million people. London is situated on the river Thames.    The city is very old and beautiful. It was founded more than two thousand years ago. Traditionally  London is divided into several parts: the City, the West End, the East End and Westminster.    The City is the oldest part of London, its financial and business centre. The heart of the City is the  Stock Exchange. Westminster is the most important part of the capital. It's the administrative centre.   The Houses of Parliament, the seat of the British Government, are there. It's a very beautiful building  with two towers and a very big clock called Big Ben. Big Ben is really the bell which strikes every  quarter of an hour.     Opposite the Houses of Parliament is Westminster Abbey. It's a very beautiful church built over 900  years ago. The tombs of many great statesmen, scientists and writers are there.

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"

Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.03.2018