Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
12.03.2018
Урок проведен в 5 классе. Основная цель урока формирование знаний учащихся по теме «Достопримечательности Лондона», использовались методы изучения новой лексики, работа с текстом для развития устной монологической речи, развитие диалогической речи
Задачи:
• образовательная: активизировать употребление лексики по теме «Достопримечательности Лондона»,
• обобщить и закрепить грамматический материал по теме:
« Конструкция to be going to »,
• формировать произносительные навыки;
• совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи;
• совершенствовать коммуникативные навыки.
развивающие:
• развивать способности учащихся осуществлять продуктивные и рецептивные речевые действия,
• способности к языковой догадке,
• развивать воображение;
воспитательные:
• воспитывать толерантное отношение и прививать интерес к культуре и истории других страны изучаемого языка;
• воспитывать потребность практического использования языка,
• формирование чувства ответственности при работе в паре.
Тип урока: урок обобщения и систематизации предметных знаний, умений и навыков
Формы работы учащихся: индивидуальная, групповая, фронтальная, парная.
Необходимое техническое оборудование: интерактивная доска, презентация, раздаточный материал, карточки для рефлексии, картинки по теме.конспект урока
Открытый урок в 5 классе «Sightseeing in London».docx
Дата: 10.04.2017
Класс: 5 Б
Тема: «Sightseeing in London»
Цель урока: формирование знаний учащихся по теме
«Достопримечательности Лондона» посредством изучения новой лексики,
работой с текстом для развития устной монологической речи, развитие
диалогической речи
Задачи:
образовательная: активизировать употребление лексики по теме
«Достопримечательности Лондона»,
обобщить и закрепить грамматический материал по теме:
« Конструкция to be going to »,
формировать произносительные навыки;
совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи;
совершенствовать коммуникативные навыки.
развивающие:
развивать способности учащихся осуществлять продуктивные и
рецептивные речевые действия,
способности к языковой догадке,
развивать воображение;
воспитательные:
воспитывать толерантное отношение и прививать интерес к культуре и
истории других страны изучаемого языка;
воспитывать потребность практического использования языка,
формирование чувства ответственности при работе в паре.
Тип урока: урок обобщения и систематизации предметных знаний, умений и
навыков
Формы работы учащихся: индивидуальная, групповая, фронтальная, парная.
Необходимое техническое оборудование: интерактивная доска,
презентация, раздаточный материал, карточки для рефлексии, картинки по теме. Procedure of the lesson:
1.
Орг
. момент
Good afternoon boys and girls!
How are you?
What is the date today?
What day of the week is it now?
What is the weather like today?
Создание колоборативной среды
Please, make a circle. Let’s say good words each other.
Now, let’s take one sweet. Please, red sweets sit here and you are
group№1. Green sweets sit here, you are group №2.
Критерии оценивания.
You make the marks with help stikers. Who has got more stikers receive 5.
2.
Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной
деятельности учащихся.
Do you like to travel?
Have you ever gone abroad?
What countries do you want to visit?
Today we are going to visit some interesting place. And I want you to try to find
out what place it is. Look at the screen, please.
Слайд №1
(просмотр видеоролика)
How do you think what city it is?
My dear friends you are so clever! It is really London. Children, have you ever
been to London? Would you like to visit it?
As you could guess the theme of our lesson is “London sightseeing tour”. Today
we are going to visit some interesting places in London. We`ll do some exercises, work
in groups, play and sing a song. But first of all fill in gap selfassessment “My level of knowledge about London’s
sights at the beginning of the lesson.
I know … I knew …
3. Основная
часть
1. Фонетическая разминка
Please, look at the board, listen to me and repeat after me.
Слайд №2
London
Big Ben
The Tower of London
Westminster Abbey
Double Decker Bus
Buckingham Palace
Trafalgar Square
2. Лексическая разминка
Please, answer the questions.
What do you know about London?
Where is London situated?
Is it beautiful? What can you say about population of London?
Would you like to go to London?
What sightseeings of London do you know?
3. Проверка домашнего задания.
Let’s check your homework.
What did you do at home?
Ответы учащихся:
We prepared information about the sightseeings of London.
You are welcome.
Ok, good.
Презентации учащихся
Слайды
Do you like this presentation?
And tell me what place would you like to visit?
4. Работа в паре:
Составление предложений по теме « Конструкция to be going to ».
Введение новой лексики.
You can use the following word combinations.
Слайд
What sight are you going to visit in London?
I’m going to visit … because it is …
I’m going to see … because it is …
Use the words:
Popular – ӘйгІлІ популярный
Famous атаҚты знаменитый
Beautiful – ӘдемІ красивый
Interesting – ҚызыҚты интересный Wonderful – тамаша замечательный
Old – ескІ старый
Big – Үлкен большой
Слайд
5. Физминутка
Are you tired? Let’s have a rest. Please, stand up.
Слайды
Up and down, up and down,
Which is the way to London town?
Where? Where?
Up in the air,
Close your eyes
And you are there!
6. Работа с текстом. Метод Джигсо :
перевести текст,
рассказать друг другу,
презентовать на трех языках
нарисовать кластер,
Учащимся раздаются листы с текстом “ London”.
London
London is the capital of Great Britain, its political, economic and cultural centre. It's one of the
largest cities in the world. Its population is more than million people. London is situated on the
river Thames. The city is very old and beautiful. It was founded more than two thousand years
ago. Traditionally London is divided into several parts: the City, the West End, the East End and
Westminster. The City is the oldest part of London, its financial and business centre. The heart of
the City is the Stock Exchange. Westminster is the most important part of the capital. It's the
administrative centre. The Houses of Parliament, the seat of the British Government, are there.
It's a very beautiful building with two towers and a very big clock called Big Ben. Big Ben is
really the bell which strikes every quarter of an hour. Opposite the Houses of Parliament is
Westminster Abbey. It's a very beautiful church built over 900 years ago. The tombs of many
great statesmen, scientists and writers are there. 7. Answer the questions.
What is the capital of the UK?
How many people live in London?
What is London famous for?
What sightseeing do you know?
Работа с упражнением True or False.
Let’s do exercise – True or False True (T) or false (F)?
London is the capital of Great Britain
London is the biggest city in Kazakhstan.
The city is very old and beautiful.
London stands on the river Thames.
It was founded more than one thousand years ago.
Most of the streets are very wide.
Westminster is the most important part of the capital.
The heart of the City is the Stock Exchange.
London is divided into five parts.
Let’s do check comprehension.
T: Very good. Write true sentences in your exercise book.
8.Аудирование:
Let’s play game! Guess the name of sights. I will read and you will
guess. (слайды)
On the column in the centre there is a statue of Admiral Nelson?
Who defeated the French at the battle of Trafalgar.
(Trafalgar square)
It is to the left of Trafalgar square. It has a fine collection of
European paintings. It is the London home of the Queen. When
the national flag is flying on the top she is at home. (Buckingham Palace)
It is the greatest work of the architect Sir Christopher Wren.
(St. Paul’s Cathedral)
The clock and the bell got their names after Sir Benjamin Hall.
He was a tall man? Whose nickname was – (Big Ben).
4.
Запись
домашнего
задания
.
Take your diaries and write down your home task.
You’d learn the new words
Write an Essay by the theme: “London is a city of my dream”
Using the phrase –
I like
I’m going to visit … because it is …
I’m going to see … because it is …
5. Рефлексия.Оценивание.
Учащимся раздаются листы, где они сами себя оценивают и пишут о том, что
они узнали нового.
You must self assessment.
6.
Подведение
итогов
.
We have learnt a lot. We talked, listened and watched about London – the treasure of
Great Britain and of the world too. Tell me please, are you ready to travel?
Would you like to visit London?
What would you like to see there?
You worked hard today. Thank you. I`m satisfied with your activity and results in
work. Many thanks for your hard work. The following marks will be … let’s count
your stickers. You all were very active today and your marks are excellent.
The lesson is over. Goodbye. 1.
Приложение London
Big Ben
The Tower of London
Westminster Abbey
Buckingham Palace
Trafalgar Square
Is it beautiful?
What do you know about London?
Where is London situated?
What can you say about population of London?
Would you like to go to London?
What sightseeings of London do you know?
What sight are you going to visit in London?
I’m going to visit … because it is …
I’m going to see … because it is …
Use the words:
popular
famous
beautiful
interesting
wonderful
old
big London
London is the capital of Great Britain, its political, economic and cultural centre. It's one of the largest
cities in the world. Its population is more than million people. London is situated on the river Thames.
The city is very old and beautiful. It was founded more than two thousand years ago. Traditionally
London is divided into several parts: the City, the West End, the East End and Westminster.
The City is the oldest part of London, its financial and business centre. The heart of the City is the
Stock Exchange. Westminster is the most important part of the capital. It's the administrative centre.
The Houses of Parliament, the seat of the British Government, are there. It's a very beautiful building
with two towers and a very big clock called Big Ben. Big Ben is really the bell which strikes every
quarter of an hour.
Opposite the Houses of Parliament is Westminster Abbey. It's a very beautiful church built over 900
years ago. The tombs of many great statesmen, scientists and writers are there.
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Открытый урок английского языка в 5 классе на тему "Тема: «Sightseeing in London»"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.