Открытый урок по английскому во 2 классе Home cooking
Оценка 5

Открытый урок по английскому во 2 классе Home cooking

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
2 кл
13.03.2018
Открытый урок по английскому во  2 классе Home cooking
2.W3 write familiar wordsto identify people, places and objects 2.S4 respond to basicsupported questionsabout people, objects 2.L3recognise with support common names and names of places recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words 2.UE9use common present simple forms [positive, negative and question] to give basic personal information
English Grade 2 Unit 6 Traditional Kazakh food LESSON PLAN 33.docx
Lesson plan       Home cooking Kyrkynan shygaru Long­term plan Unit 6:  Traditions and customs Date: Term 3, Lesson46  Grade: 2 Theme of the lesson: Learning objectives(s) Lesson objectives School: Kenaral secondary school Teacher name: Khasenova S. R. Number present: absent: Home cooking Traditional Kazakh food 2.W3 write familiar wordsto identify people, places and objects 2.S4 respond to basicsupported questionsabout people, objects 2.L3recognise with support common names and names of places  recognise the spoken form of a limited range of everyday and  classroom words 2.UE9use common present simple forms [positive, negative and  question] to give basic personal information All learners will be able to: develop his or her ability to express likes and dislikes: Some learners will be able to:       ­     complete all worksheets correctly. name themain vocabulary words; Most learners will be able to: ­ ­ Success criteria Value links Cross curricular links ICT skills Previous learning Learners have met this learning objective if they can:   ­ say what kind of food he or she likes and dislikes ­ use structure Do you like…? And respond on a question;  ­do most of tasks correctly. Ls will work together as a group showing respect and being polite with each other, respect to the tradition food of Kazakh people and customs Primary Science PPT, Video, the use of whiteboard Traditions  and customs  Plan Plan ned timin gs Begi nning 15 mins Planned activities  Resources Learners are introduced the success criteria of the lesson. Warm up Children sing the song “Hello, how are you?”Thank you for your  singing, take your seats, please. Let's make a circle. Play the game " Magic ball of thread" (передают по кругу ) PPT 1 Look at the screen. Tell us, please, what’s this? (Children see a picture on the screen  and name different food and drinks: It’s …) Can     you you guess, what is the topic of our lesson?  (Ch: Today our topic is “Food”. Home  cooking   and  KyrkyKyrkynan shygaru…) Yes, you right. СегоCегодня на уроке вы узнаете, чем угощают на празднике Д. Также вы научитесь говорить о  том, что вы любите и не    любите есть. What are we going to do in the lesson? We are going to speak”. We are going  to play, to sing and watch our DVD about food. At the end of the lesson you’ll be able to talk about the food; talk about the time; Let's read the rules of work in the classroom; Work together! Be active! Listen  to each other! УмEvaluation criteria      activity    right answers am yum yum loves only sweets  3человечка  ням­ ням, которые любят  только конфеты. Ваши набранные баллы    превращаются в конфеты. ­ Оценивание на солнышках ваши ответы­ лучики на солнышках  (лежат на столе)   Children, let’s revise The ABC.  (Учитель показывает карточку с буквой и словом, которое начинается с этой буквы, а ученики называют букву и слово.)  a     [æ]       apple, banana , sandwich      ch  [tS]   chocolate, cheese, chips, sandwich [i  ]            milk, biscuit  [ә;               burger − Well done! Thank you!   Mid dle  20 min s Teacher offers students to work with PPT. ­ Teacher shows the PPT and asks questions Do you like beshbarmak? Students reply ­ Yes I like or No I don’t like  Presentation /  Активизация лексики по теме «Продукты питания». After workings with PPT students are offered to work with memory cards (will use as a  PPT or as an individual cards) to revise words or to learn them, again practice structure  Do you like? Students will work in circle or in groups. Ph. Training: Learners listen to the song Do you like? and practice structure Do you like Yes I do/ no I don’t Learners are suggested to complete exercise worksheet1 (read and match) . (красивая открытка с приглашением Лили на 40 дней ее братика) T:  What is this? this is an  invitation. Dear friends ! I invite you to a holiday  called Kyrkanan Shygaru . Lilly T: What is this holiday?   Repeat the words Ата салтым асыл мұрам ардағым Бабалардың жалғастырар арманым Сол ғасырда қалпын бұзбас кәдірім Өткенімді бүгінменен жалғадым Before the rite begins, you need to prepare the water (boil it and cool it to a  temperature acceptable for swimming), coin and beans with boiling water. At the bottom of the bowl put coins ­ a symbol of wealth and / or silver jewelry  (silver in the Kazakhs symbolizes purity and protects from evil spirits), as well as  beans ­ to a full and long life.  III.Формирование знаний и умений 1 Практика аудирования  We continue studying our main theme:  “Home cooking”.  And our memory  cards  https://www .youtube.co m/watch? v=frN3nvhI HUk https://www .youtube.co m/watch? v=cabZLpT aJ2E worksheet  1 2 special topic is Kazakh food  Presentation Kazakh food/   Vocabulary  2. Чтение текста с заданиями (приложение 5)  Read the texts and match Прочитайте тексты и соотнесите с картинками  (раздаточный материал на столах учащихся)  Let' s read "Kazakh traditional food"  In Kazakhstan people eat a lot of meat. Their traditional food is the Kazakh meat. Kazakh people are very hospitable. When they invite guest they also cook pilaf, kazy, kuyrdak. They have some traditional milk   products.   They   are   kurt,   irimshik.   Their   traditional   drinks  are kymys, shubat. These drinks are very useful for our health.  Talk to your partner: 1. What's the popular food in your family? 2. What's your favourite drink? 3. Do you like beshbarmak? 2 Практика письменной речи  Please find the words from the table among letters and write a list what  you have in a lunchbox.  Пожалуйста, найдите слова из таблички, затерявшиеся среди книг и  составьте лист, что есть в корзине. Приложение 2 1 Письменная деятельность  Разгадывание кроссворда (приложение 4)  Do the crossword (раздаточный материал на столах учащихся) Постановка домашнего задания. − Now open your diaries and write down your home task. You are to do  − A теперь составим меню! And now, please make your own menus for  today's lunch from the words in the table. And then let's write the names  of the drinks, which letters are in a mess. Дети выбирают слова из  списка и составляют меню, а затем восстанавливают название  напитков, чьи буквы перепутались. Приложение 3  (Ученики записывают домашнее задание.Учитель проводит инструктаж по  выполнению упражнений.) End 5 min s Подведение итогов урока.   Reflection This is a beautiful vase, let' s  1 put apples  Green apples     O.K        Red apples no understand;     −Итак, ребята, что нового мы узнали сегодня на уроке? −   Excellent! Thank you! You were great today! . So, our lesson is over. You may go outTeacher  gives feedback for learners.  This  might be done in oral form.Learners reflect on their learning: ­ What has been learned ­ What remained unclear ­ What is necessary to work on ­ What was interesting H/T: to learn the words Additional information 3 Differentiation – how do you plan to give  more support? How  do you plan to  challenge the more  able learners? Support for weaker  students: working in  pairs/groups, phrases Challenges for  moreable students:  Encouraged to do  Differentiation can  be by task, by  outcome, by  individual support, by selection of teaching  materials and  resources taking into  account individual  abilities of learners  (Theory of Multiple  Intelligences by  Gardner). Differentiation can  be used at any stage  of the lesson keeping  time management in  mind Pair work, group work Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  Did all learners  achieve the LO?  If not, why? Assessment – how are you planning  to check learners’ learning? Health and safety check ICT links Video,  PPT Ph.Training Monitoring Checking the task Feedback on the  work Health promoting techniques Breaks and physical activities used. Points from Safety rules used at this lesson. Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.   4 Did my planned  differentiation work  well?  Did I stick to  timings?  What changes did I  make from my plan  and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class orachievements/difficulties of individuals  that will inform my next lesson? 5

Открытый урок по английскому во 2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во  2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во 2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во  2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во 2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во  2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во 2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во  2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во 2 классе Home cooking

Открытый урок по английскому во  2 классе Home cooking
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.03.2018