Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"
Оценка 4.9

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
11 кл
26.01.2017
Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"
открытый урок по англ. языку.docx
The geographical situation and political system of the English ­ speaking countries Цели.  Обучающие. Научить использовать во всех видах речевой деятельности  изученные лексические единицы по теме; формировать навыки общения в рамках  заданной темы; закрепить пройденный ранее материал по теме; обобщить и  систематизировать полученные обучающимися знания; закрепить навыки  распознавания и употребления форм страдательного залога.  Развивающие.  Развивать навыки  во всех видах речевой деятельности  (произношении, чтении, аудировании, говорении); развивать  лингвистическую и социокультурную компетенции; развивать  коммуникативные умения при работе в группе; развивать умения работать с информацией; развивать компетенцию личностного совершенствования;  развивать умения сопоставлять, анализировать и сравнивать; развивать  умения структурировать текст, связать изучение данной темы с курсами  географии и истории англоязычных стран, способствовать развитию  логического мышления, памяти и внимания. Воспитательные. Формировать ценностные ориентации; воспитывать уважение и  толерантность к культуре и традициям англо ­ говорящих стран;  воспитывать интерес к познанию окружающего мира; повышать мотивацию  к изучению иностранного языка. Форма урока: урок­ игра Оборудование: компьютер, интерактивная доска, презентации,  раздаточный материал.                                      Ход урока. I. Оргмомент.  Рапорт дежурного. ­ Good morning, boys. ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­ I'm glad to see you. Who is absent today? ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­  ­ OK. Let's start our work. Вступительное слово учителя. II. Dear friends!  We are glad to see you on the board of  our plane. Today we are going to have a tour around some English ­ speaking countries. Here is the map. During our journey you will watch some short presentations about these countries. We had visited Great Britain and the USA and we shall visit  Canada,  Australia and New Zealand.  We   have   spoken   a   lot   about   English   ­   speaking   countries   and   their political systems. We shall try to deepen your knowledge and this will help you to improve your English.  So I want you all to take an active part in our tour and try to acquire the information needed. III. Фонетическая зарядка. First, however, let’s practice pronouncing some of the terms needed in the right way.  l) Look at the screen, listen , repeat and read after me the words. They will  help us at the lesson. Приложение № 1 Area, the total area, population, coat of arms, the anthem of the country,  capital,  language, the official language,  symbol, Big Ben is the symbol of  London, the government of the country, the Federal government, Congress is the government of the USA, monarch, legislative, executive,  to elect, the House of   Lords, the House of  Commons, the Cabinet, the court, the Supreme Court, the  Constitutional Court, consists of, the United Kingdom consists of  four parts, is  situated, continent; the native, the people, head of the state, the Queen Elizabeth  II. 2) But now you need to make the next task. Look at the screen. All the words are mixed here. Can you match them to each other? Приложение № 2 political system is washed is separated is divided sights lawmaker генерал ­ губернатор достопримечательности законодательный орган федеральная республика парламент законодатель governer­ general занимает территорию occupies the territory конституционная монархия federal republic parliamentary monarchy constitutional monarchy омывается политическая система отделяется parliament парламентская монархия T: OK. I see you remember these words and we continue our  lesson and check your knowledge about main English ­ speaking countries:  Great Britain and the  USA. IV. Проверка домашнего задания. Фронтальный опрос с помощью презентации: Приложение № 3 Great Britain T: Now let’s remember the most interesting information about Great Britain and the USA. I’ll show the pictures and you need to say what it is and give short  information. At first we’ll  speak  about Great Britain . What is the full name of  this country? P: The United Kingdom and Northern Ireland T: Let’s start. 1 слайд: здание Парламента  T: What is it? P: It is The Houses of   Parliament T: What can you say about it? P: The Houses of   Parliament  is the building where the British Parliament  works. The British Parliament is divided into two Houses: the House of   Lords   and  the House of Commons. 2 слайд: картинка Buckingham Palace  T: What is it? P: It is Buckingham Palace T: What do you know about  Buckingham Palace? P: It was built in the 18th century. It is the official residence of the Queen and the British Royal family. T: What is the name of the Queen? P: The name of the Queen is Elizabeth the Second. 3 слайд: картинкаTrafalgar  Square  T: What is this? P: It is Trafalgar  Square. T: What can you say about it? P: Trafalgar  Square is one of the nice square, it is in the center of the West End. You can see a statue of Lord Nelson in the middle of this square.  4 слайд: картинка Big Ben   T: What is it? P: It is Big Ben. T: What do you know about  it? P: It is the biggest clock bell in Britain and it came into service in 1859. The  weight of  Big Ben is 13,5 tons. 5 слайд: картинка Westminster Abbey  T: What is it? P: It is Westminster Abbey. T: What can you say about it? P: Westminster Abbey was founded in 1050 and it is situated in the center of  London.  Many great Englishmen were buried in the Abbey: Newton,  Darvin, Dickens, Kipling and others. T: But now we’ll speak  about the USA.  1 слайд: здание Белого Дома  ­ the White House  The USA T: What is it? P: It is the White House. T: What can you say about it? P: It is the official residence of the President. T: What is the name of  the President? P: The name of the President is Barack Obama. 2 слайд: здание Капитолия – the US Capitol  T: What is it? P: It is the US Capitol. T: What do you know about  it? P: It is the tallest building in Washington, District Columbia, and the most  famous building  in the USA. The laws are made in it. It is also an artistic  treasure house. 3 слайд: картинкаThe Statue of  Liberty  T: What is it? P: It is The Statue of  Liberty.  T: What can you say about it? P: It symbolizes the friendship of the USA and France and freedom. This statue  stands on a small Island at New York’s harbor. 4 слайд: картинка Niagara Falls  T: What is it? P:  It is Niagara Falls.  T: What do you know about  it? P: Niagara Falls is located on the Niagara River. It consists of  two cataracts: the Horseshoe, or Canadian, Falls (57 meters high), on the Canadian side of the  river, and the American Falls (55 meters high), on the United States side.  Niagara Falls was formed about 12,000 years ago and it is a great tourist  attraction. 5 слайд: картинка Disneyland  T: What is it? P: It is Disneyland Park . T: What can you say about it? P: It was opened on July 17, 1955  by Walt Disney, the man who  invented Mickey Mouse. It is one of the most popular theme parks in the world.  V. Новый материал. T: OK, you saw some places of  Great Britain and the USA and remembered the facts about these countries. Let’s continue our journey. We are flying above  Canada. Our guides prepared interesting information for you. 1. Презентации о Канаде (географическое положение,  политическая  система, юридическая система) T: Now let’s go to Australia. I give the word to our guides. 2.  Презентации об Австралии (географическое положение,  политическая система, юридическая система) T: Let’s go to New Zealand. 3. Презентации о Новой Зеландии (географическое положение,  политическая система, юридическая система) VI. Закрепление изученного. T: You’ve got the information about English ­ speaking countries. Now I  would like to check what you understand and what  you remember. Please,  answer my question. 1. Ответы на вопросы ­ So, how many English ­ speaking countries do you know? (5) ­ Which of them did we speak  about at our lesson? ( Great Britain, the  USA, Canada,  Australia and New Zealand.) ­ Are they situated near or far from each other? (They are situated far from  each other.) ­ Then why do people speak English in these countries? (They all were former British colonies, and the British brought their  language with them. And now they all belong to the British  Commonwealth of Nations.) 2. The next task is to compose the dialogues. You have cards with  phrases. You need to connect them. Приложение №4 Card 1. A                                                                                         B 1.Hello! I’m a pressman of Russian  magazine for teenagers “Around  the World”. Could you tell me  some interesting information about  your country? 2.But what is the official language  in Australia, English or French? 3.I’ve heard Australia is the biggest island. Is it true? 4.But I know there are some  interesting animals in Australia. 5.They say two­thirds of Australia  is a desert. Is it true? 6.Is Australia a federal republic or  a constitutional monarchy? 7.How many states does Australia  consist of? Of course! What would you like to  know? English, of course. Oh, yes! It’s really so! Australia is the  6th large country in the world and it is  the smallest continent. You are right. Australia’s  best­known  animals are the kangaroo, koala and the  dingo. Yes, the center of the continent is  covered by the deserts: the Great Sandy  Desert, the Great Victoria Desert and  the Simpson Desert. Australia is a constitutional monarchy  with the Queen of Great Britain at its  head It consists of six states and two  territories. 8.What is the main legislative body in Australia? 9.Thank you very much. Good – bye! The Federal Parliament is the main  legislative body. Good –bye! Card 2. A                                                                                         B 1.Hello! I’m a pressman of Russian magazine for teenagers “Around  the World”. Could you tell me  some interesting information about  your country? 2.Is Canada a large country? Of course! What would you like to  know? Yes, it is the world’s second largest  country. 3.Where is the parliament situated? The parliament is in Ottawa. 4.I’ve heard Canada stretches in  several time zones. Is it really so? 5.I know Queen Elizabeth  II was  recognize as Queen of Canada.  But why? 6.It is interesting to know about the state language. 7.What about legal system in  Canada? Yes, the Canadians live within four time zones. This symbolizes the country’s strong  ties to Britain. The main languages are English and  French. Legal system is based on the English  common law, except in Quebec, where  civil law system based on the French  law prevails.   8.Thank you very much. Good – bye! Good –bye! Card 3. A                                                                                         B 1.Hello! I’m a pressman of Russian magazine for teenagers “Around  the World”. Could you tell me  some interesting information about  your country? Of course! What would you like to  know? 2.I know New Zealand is the island country. 3.What languages do people in  New Zealand speak  besides  English? 4.Is New Zealand a federal republic or a constitutional monarchy? 5.Was New Zealand a British  colony? 6.I know Government type is  parliamentary democracy. Am I  right? 7.What can you say about legal  system of New Zealand? 8.Who is considered to be the chief  of the state? 8.Thank you very much. Good – bye! Oh, yes! It is situated on two main  islands­ the North Island and the South  Island­ and several dozen smaller  islands. English is the official language, but  many native  people speak their own  language.   This country is a constitutional  monarchy. The British Monarch, Queen  Elizabeth II, is the monarch of New  Zealand. Yes, but it became an independent  dominion in 1907. Yes, you are right. Legal system of this country is based on  the English law, with special land   legislation and land courts for Maoris. Since February 1952 the chief of the  state is Queen Elizabeth  II represented   by Governor­General since April 2001. Good –bye! 3. Проверка составленных диалогов. 4. Чтение диалогов по ролям. VII. Подведение итогов урока. Рефлексия освоенного: T: Our trip comes to the end, and it's the time to sum it up. Tell me  now ­ What have we done at the lesson? (We saw the presentation,  remembered our knowledge about Great Britain and the USA, knоw some information about Canada, New Zealand and Australia, answered the  questions.)  ­Why do we study the English language? P 1: Because it is the language of millions of people and all over the  world they use it as a native language or study it. P 2: Because English is an international language, it is the language of  politics, business, science and tourism.  T: I hope that the knowledge of English and  the information about the  English­ speaking countries will be helpful in your future life. For your work at  the lesson I give you the following marks... VIII. Домашнее задание: выучить диалоги наизусть. Дополнительный материал Презентация о различии в английском британском и американском You know there is difference between the British and the American English.  Look at the screen and say how do the British or the American people call these  things. Say what do the American people do. ­ The British live in flats, but the Americans.... ­ The British look at their time­table, but the Americans... ­ The British take a taxi, but the Americans... ­ The British call the rainy season autumn, but the Americans... ­ When travelling the British take the luggage, but the Americans... ­ The British buy the tickets at the booking ­ office, but the Americans... ­ The British work in companies, but the Americans... ­ In the morning the British receive post, but the Americans... ­ When the British go to work by underground, but the Americans... ­ Sometimes the British travel by railway, but the Americans...

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"

Открытый урок по английскому языку "Англоязычные страны: географическое положение, политическая и юридическая системы"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
26.01.2017