Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )
Оценка 4.7

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
05.04.2018
Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )
Открытый урок разработан по новым технологиям в рамках внедрения обновленного стандарта образования Республики Казахстан. Учитываются возрастные и учебные способности учащихся ( дифференциация ). Целью данного урока является развитие интереса учащихся к чтению книг. Задания продуманы и идут от простого к сложному.
open lesson.docx
Long term plan module :  Unit 6: Reading for pleasure Lesson: Learners read   non­fiction  books in  Kazakh, English, Russian languages Date: 6.02.18 School: № 23 Teacher’s name: Barysheva A.S. Number of present:  5 B 5 D Absent:  5 B 5 D Class: 5 B, 5 D Learning objective(s) that this  lesson is contributing  to: Lesson objectives: Assessment criteria Value links Cross­curricular links Previous learning 5.L1understand a sequence of supported classroom instructions  5.R1  understand the main points in a limited range of short simple texts on  general and curricular topics 5.S4  respond with limited flexibility at sentence level  to unexpected  comments on an increasing range of general and curricular topics 5.C4  evaluate and respond constructively to feedback from others All learners will be able to: identify common classroom commands with  support; identify the main idea of the text;  provide unprepared speech to  answer a variety of questions at sentence level with limited flexibility;  analyze given feedback and give constructive answers to it with support Most of the students will be able to: identify common classroom  commands with support; identify the main idea of the text;  provide  unprepared speech to answer a variety of questions at sentence level with  limited flexibility; analyze given feedback and give constructive answers to  it with some support Some of the students will be able to: identify common classroom  commands with support; identify the main idea of the text;  provide  unprepared speech to answer a variety of questions at sentence level with  limited flexibility; analyze given feedback and give constructive answers to  it without support Identify common classroom commands with support Identify the main idea of the text Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence  level with limited flexibility Analyze given feedback and give constructive answers to it Know and respect folk music and  folk musical instruments Literature Lesson: Learners read  non­fiction books in Kazakh, English, Russian  languages Plan Planned timing Start (Beginning of the lesson)  3 minutes Planned activities Organisation moment: Good afternoon, boys and girls. I’m very glad to see you today at our lesson. How are  you, Ogylay? How are you, Nuray? And you, Ilya? Well, I’m fine, too. I see that you  are ready for the lesson: your bags are on the right places, your pens and pencils,  copybooks and books are on the desks , but are you ready to work hard and be active  today? ( Yes, we are ready ). Ok, let's go. Stand up. Middle (of the  lesson) 5 minutes 3 minutes Warm ­ up: alphabet ( Brain training ) Teacher: Today we are going to speak about one of the most wonderful things in the world.  Well, try to guess what it is. “It has no mouth but it speaks. It is not alive, but it can be a good friend. It is not a tree, but it has leaves. What is it?” That’s right. It’s a book. Task 1  «Mind map» Students are given sheet of paper with the word « Books » , they write any ideas that  come to their mind. Teacher monitors. Sharing the ideas in whole class.  Books 2 minutes 2 minutes Teacher: Boys and girls, I have brought a book. Look at it: we can touch it, pages, see pictures,  words, smell paper scent, etc. Such a nice feeling!  Have you ever seen this book? Have you read it? ( The Wonderful Wizard of  Oz /Лаймен Фрэнк Баум / Волшебник Изумрудного города / Александр  Волков)  Have you ever seen cartoon or movie? A lot of children around the world  like reading this book. And what about you? Do you like reading? What is your  favourite book? Does it have pictures? Is it big or small book? How many pages does  it have? Thank you for sharing!!! There is one good phrase: "Books are our best friends". Books help us to be  better, to enrich our intellect and vocabulary, to improve your reading. What else?  Add your ideas. Thank you. 1. And now, open your copybooks, write the date, day and theme: Books in our life. Objectives: 1) Identify common classroom commands with support                     2) Identify the main idea of the text                     3) Apply new vocabulary in the speech                     4) Analyze given feedback and give constructive answers to it Rules:  ­ be polite ­ respect each other ­ be active ­ help each other Task 2 Teacher: Every book has its genre. It could be about magic, unnatural things, trips  and somebody's life. Look at the board , please. There are some new words. These are  genres of books. Repeat after me.( Students pronounce the words with the teacher) .  Drilling  New vocabulary: genre| adventure story [  d vent ˈʒɑː ə nr | ə ˈ ri ] ʃə (r)  st ˈ ɔː 5 minutes ɪˈ ɪ detective story [ d tek.t v ] ˈ ə ɪ  fairy ­ tale[  fe .ri     te l ] ˈ ɒ ə ˈ ɔː horror story [  h r (r)   st ˈ ɪə ˈ ɪ science fiction [  sa ns   f k. n ] ɪˈ ɒ ɪ historical book [ h st r kl   b k ] ɪˈɒɡ ə .r .fi ] biography [ ba ri ] ʃə ʊ Task 3   " Seven­petal flower "( group work ) Teacher: Some of the words are clear to understand, they sound similar to Russian.  Some of them you've heard earlier. But it's very important also to memorize how to  pronounce and write them correctly. Let's do the task more challenging. In a group of  four, find the definition to each genre. Students are given petals with definitions and the image of a flower with names of  genres. The task is to find the meaning of the word and stick it . 6 minutes genres adventure story ­ is a story of an unusual, exciting, and possibly dangerous activity,  such as a trip  detective story ­ is a story about detectives and crimes. fairy ­ tale ­ is a story in which animals or objects can speak horror story ­ is a story in which scary and unnatural things happen science fiction ­ is a book about actual or imagined scientific things or events. historical book ­ is a book with an old story about  great events and people in ancient  times, which may not be true. biography ­ is a book about another person’s life. FA: self assessment in a whole class Warm up: song " Books are my best friends " Task 4. Write complete sentences that are true for you.  Less­able learners are supported by sentence starters.  1. I like reading .... ( adventure, historical books... ) because they are ( exciting,  interesting, amazing ....) 2. I don't like reading ....( adventure, historical books...  ) because ...( boring, not  interesting, difficult to read....) 3. I hate reading.... ( adventure, historical books...  )   More­able learners are supported by the table  Use verbs ending in ­ ing after ( don't )like, don't mind, love, and hate love hate don't mind like  don't like 2 minutes FA: sweets for each correct sentence Task 5. «Gallery work » ( in pairs).  Short stories are written on sheets of paper 5 minutes and stuck on the walls. Students are given the answer sheet. They walk around  the class, read the paragraphs and write the answers ( matching ) 1. Slowly he opened the door and looked inside the room. The portrait on  the wall had changed. It was now a mass of twisted branches and blood. He  let out a loud scream and ran out the stairs.   2. She waved her magic stick , and suddenly the frog turned into a  handsome prince.  3. They went away on their trip. The caves were not far away but it seemed  to be very long to travel by horseback.  4. The spaceship landed on the red planet with no animals, no people, plants and oxygen but with a lot of underground cities. 5. Watson looked first at Holmes, and then at the gun on the table. " I know who did it ", he said calmly.  6. Jack London was born John Griffith Chaney on January 12, 1876, in San Francisco, California. After working in the Klondike, London returned  home and began publishing stories. London, who was also a journalist and  an outspoken socialist, died in 1916. Answer sheet Genres A. biography B. detective story C. horror story D. adventure story E. science fiction F. fairy ­ tale Numbers( 1,2,3,.....) 6 5 1 3 4 2 FA: mutual assessment. Answers on the board.  Homework : bring your favourite book and tell us about it. 5 minutes 1 minute End (of the lesson) 1 minute Reflection: Teacher's instructions and questions Writing ideas Work with definitions Writing sentences Gallery work Additional information: Differentiation ­  how do you  plan to give more support?  How do you  plan to challenge  the more able learners? Less able student: support by  positive feedback, mimics. More able student: support by  positive feedback, box with  words  Assessment  ­ how are you  planning to check learners’ learning? Cross – curricular links health and   safety check ICT links Values links Orally Through the observation,  giving the cards Peer feedback Mutual assessment   Self assessment 5 B 5 D Reflection Were the lesson objectives /  learning objectives realistic? What did the learners learn  today? What was the learning  atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What  changes did I make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)?   1. 2. What two things would have improved the lessons (consider both teachings  and learning)?   1.   2. What have learned from his lesson about this lesson about the class or individuals that will inform  my next lesson?

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )

Открытый урок по английскому языку на тему " Reading for pleasure " ( 5 класс, английский язык )
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.04.2018