Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"
Оценка 4.8

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
08.04.2018
Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"
В разработке на тему "Famous travellers" по материалам 6 класса английского языка есть полное проведение открытого урока, начало урока, мозговой штурм, игра, сканворд, а так же информация о знаменитых путешественниках и исследователей. Ч нем используется новая методика обучения а так же рефлексия.
Famous travellers Сдибекова Ш.docx
The plan of the lesson           The date:              The form:  6th form           The theme of the lesson:   Famous travellers           The aims of the lesson:              Educational: to introduce pupils with the new words,                                                                  to teach to make sentences with them, to give some                                                                   information about famous travellers.                                                                  Development: to develop pupil’s reading, writing                                                                   and listening habits, to develop their abilities to read                                                                  the English letters and sounds in the right order.                                                                 Cultural: to teach pupils to know about famous                                                                   people, to respect their work, to be educated and                                                                   polite            The type of the lesson:   traditional            Visual aids:             cards,    pictures            Connection of the subject:  Kazakh language, History I. II. The Outline of the lesson Organization  moment a) Greetings b) Checking a roll Asking home work What was your homework?  To learn the new words by heart. Are you ready for it? “Hot chair”  III. Warm up Can you name the odd word? 1. Rome     Italy    London    Madrid 2. New York    Washington    San Francisco      Paris 3. USA   England    Africa     Japan 4. Manchester United     Arsenal     Barcelona     London          Dividing the class in to 3 groups          Guessing the theme of the lesson from the video IV. New material Open your copybook and write the date down. Today is the 2nd of March. Open your vocabularies and write these new words down on it.   Pacific Ocean    [p ´sıfık´ u ( )n]        Тынық мұхиты  ə ʃ ə ə                   Австралия ə ɔ Australia            [ ´streılı ] New Zealand     [,nju:’zi:l nd]ə              Жаңа Зеландия Hawaii               [ h ’waıi] ə                     Гавайи Antarctic Circle [ænt’a:ktik ‘s :kl] ɜ       Антарктикалық шеңбер  Arctic                 [‘a:ktik]                     Арктика Earth                  [  : ɜ Ɵ                          Жер ] Central Asia       [ ‘sentr( )l  ‘ei ( ) ] Ʒ ʃ ə  Орталық Азия ə voyage                [ ‘v ııd ]   fauna                  [ ‘f :n ]                      ɔ Ʒ                 саяхат ɔ ə ɔ ə :r ]                     Өсімдіктер әлемі ʌ ə Жануарлар әлемі discover             [ disk v ]                  ашу flora                   [ ‘fl                                           The Grammar                             Making adjectives from Nouns                                ­cal, ­al, ­mous, ­ful, ­y, ­t                                    Beauty  –  Beautiful                                              Fame ­                                            History –                                            Luck – Noise –                                           Centre –                                         Culture –                                       Tradition ­   V. Doing exercises     Ex: 1 Reading the texts about famous travellers: Christopher Columbus, James Cook,  Michael Przhewalski 1st slide: He was born in England in 1728. He made three voyages to different places:  the Pacific Ocean, Australia, New Zealand, Hawaii, the Antarctic, and Arctic. He  discovered the Hawaiian Iilands. 2nd slide: He was born in Italy in 1451. He was a sailor and made many voyages. In  1492 he started a journey with three ships. It was long and difficult. He discovered  America in 1492. 3rd slide: He was born in Russia in 1839. He travelled to unknown parts of Central  Asia. His journeys opened a new era for the study of geography, fauna and flora od  Central Asia.    Ex: 2  Reading about Shoqan Ualikhanov  and translating it  1st group: Shoqan Ualikhanov was born in November in 1935. He was a Kazakh  scientist, ethnographer and historian. Shoqan spend his childhood in his father’s  traditional yurt.  His father sent him to a small private school in 1842 when he was six. He moved to his grandmother’s home. Ualikhanov entered the military academy in  Omsk in 1847.  2nd group: He read a lot of books in Russian. He travelled in Central Asia in the late  1850s. In 1856 he went to the region of Issyq Kul where he had his first successful  expedition. In 1857 he went to Russia to report about the results of the expedition and  there he became the member of the Russian Geographical Society. On June 28, 1858,  Shoqan Ualikhanov began his second expedition. 3rd group: He had a caravan of 43 men, 101 camels and 65 horses. The caravan  arrived in Kashgar in early October of 1858. During his travels he collected a lot of  materials about traditions and customs of the people in the places he visited. He returned to his native steppe region because he became seriously ill in the spring of  1861. He died on April 10, 1865 at the age of 29. His works are still popular. Ex: 3. Making questions   Make questions with these words and give an answer for them.  1st group:     was      When     he      born / school  When     he   did   go   private   to 2nd group:    study    Where   did   he / returned native did  Why  he  to   region  his 3rd group:   during    he  What    did  do     his   travels  /   did    die   he     When       Ex: 4 Talking years. What do these numbers refer to? 1835    1856    1842    1850    1861    1857    1865    1858    Example: 1835 – This is the year when Shoqan  Ualikhanov was born VI. Conclusion Make Adjectives from Nouns James Cook was a _________(fame) traveller Nikolai Przhewalski opened a new era of  ______(centre) Asia Shoqan grown up in _______(tradition) yurt In 1856 Shoqan had his first _______(success) expedition        VII. Giving homework Writing. Ex 14 page40  a) Write a text about a famous traveller b) Search the Internet c) Make a poster d) Tell the class about your discoveries  VIII. Putting marks Our lesson is over, good bye!

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"

Открытый урок по английскому языку на тему "Famous travellers"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.04.2018