Открытый урок по английскому языку по теме "Понимая искусство" (11 класс, английский язык)

  • Разработки уроков
  • ppt
  • 31.01.2017
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Конспект урока
Иконка файла материала Искусство.ppt
Богомолова Татьяна Анатольевна, учитель английского языка высшей квалификационной категории г. Гая Оренбургской области
 Цель урока:обобщение и систематизация умений и навыков разговорной речи на основе монологических высказываний по теме.  Задачи: - познакомиться с разными стилями искусства; - развивать критическое мышление путём раскрытия замысла художников, способность оценивать искусство; лексику в речи учащихся; изобразительное искусство. - формировать навыки устной речи, активизировать - воспитывать чувство прекрасного, умение понимать
How to interpret a work of art How to interpret a work of art Facts  artist’s name  name of the picture  background information  what can you see in the picture  colours, shades, techniques Impressions and emotions  the viewer’s impressions, thoughts and ideas  the viewer’s feelings and emotions  the interpretation of the artist’s message
Georges-Pierre Seurat Seurat is a French artist who developed the method of painting known as pointillism. Pointillism is using many small spots of pure colour rather than longer lines made with a brush.
Mysterious Painting in dots Shapes Landscape Peace Noisy place Disorder Loneliness Sunlight Untidiness Formal elegance Silence
Minimalism is an art movement started in New York in 1960s. Simple forms and the impersonal style are characteristic of minimalist sculptures.
The biblical tale of the Tower of Babel describes how, in early days of the world, all mankind spoke the same language. They wish to build a tower so high that its top could reach heavens. This god made angry and one day they found themselves all speaking different languages. People sometimes mention the Tower of Babel when describing a scene of confusion, disorder and the noise of many voices. Peter Brueghel (1525-1569) Maurits Escher (1898-1972)
Peter Brueghel, 1563
MASTER of the Duke of Bedford
Федорова Ю. 2003
To depict Sensitivity Intensity Evocative To accomplish Parable
1.The main word 2. 2 adjectives 3. 3 verbs 4. The main phrase 5. The noun - conclusion
 Art  Wonderful, beautiful  To depict, to decorate, to paint  Art demands knowledge.  Super!