Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"
Оценка 4.8

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Оценка 4.8
Разработки уроков
doc
английский язык
9 кл
04.04.2017
Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"
Данный урок способствует социокультурному развитию школьников средствами иностранного языка с опорой на социокультурные знания и умения, которые учащиеся приобрели на более ранних этапах обучения. Реализация поставленных целей и задач позволяет формировать УУД, способствует развитию мировоззрения обучающихся и повышению уровня учебной мотивации. Урок построен в виде путешествия по музыкальным планетам. При подготовке к уроку обучающиеся выполняли дифференцированные задания. Заканчивается урок выполнением небольшой проектной работе в группах. Обучающиеся должны в интересной форме представить любимого певца, не называя его имени. Члены других групп по описанию должны определить имя звезды.Использованные методы и методические приёмы организации учебного сотрудничества обеспечили усвоение материала и позволили создать необходимые условия для формирования универсальных учебных действий обучающихся.
разработка открытого урока в 9а.doc
Сценарий урока английского языка в 9 классе «А» по теме «Music» Учитель ­ Кибатбаева Марина Владимировна   КГУ  «СОШ­л №7» г. Семей ДАТА: 20.02.2017 г. ТЕМА   Базовый УМК “English in Mind 2” by Herbert Puchta,  Jeff Stranks. Cambridge  University Press 2015.  : «Music»   : формирование коммуникативной компетенции обучающихся. ЦЕЛЬ   ЗАДАЧИ:  Образовательная:  активизация   употребления   лексики   по   теме   «Музыка», формирование   умений   в  использовании   речевых   стратегий   в  монологических высказываниях   с   применением  Present  Perfect  Continuous  Tense,   расширение словарного   запаса,   развитие   навыков   сотрудничества   через   работу   в   паре  и группах, обучение  анализировать и обобщать материал, делать выводы.   Развивающая:  развитие   у   учащихся   познавательного   интереса,   памяти внимания,   развитие   умений   учебного   сотрудничества   при   выполнении коллективного познавательно ­ поискового задания развитие монологического высказывания (с опорой), развитие аналитического и критического мышления учащихся,   развитие   умения   учащихся   работать   в   группе,   развитие   навыков монологической речи, аудирования с выборочным пониманием в формате ЕНТ, формировать   у   обучающихся   способность   работать   в   различных   режимах (учитель­ученик, ученик­ученик, ученик­класс).  Воспитательная: развивать активную жизненную позицию, воспитывать чувство прекрасного,   привитие   эстетического   вкуса,   интереса   к   музыке,   развитие художественного вкуса, расширение кругозора учащихся. Тип   урока:   урок   закрепления   новой   лексики   и   речевых   образцов   с использованием мультимедийной презентации. Оснащение: компьютер. Ход урока: I. Организационный момент Teacher: Good morning! Sit down, please. I am glad to see you very much. We are so pleased  to see our  guests today and we will try to make our  lesson useful  and interesting. Have a look at the screen, please. You can see different pictures. Try to guess what we are going to speak about today. Ответы учеников…………… Today we will speak about people who enrich the world of music in this or that way. Today we are going to speak about music and what kinds of music teenagers like to listen to. II. Фонетическая зарядка So, now look at the screen and repeat the words after me all together Vocabulary of the lesson Musical styles: a) 1. classical ­ классическая  2. pop music­популярная современная музыка  3. folk music­фольклор, народная музыка  4. dance music –танцевальная музыка  5. jazz ­джаз 6.country music­музыка в стиле «кантри» 7.bard­бард, певец, автор­исполнитель (bardic songs) 8.heavy metal­cтиль «хэви метал» 9.rap­рэп 10.rock music­рок 11. rock’n’roll­рок­н­ролл 12.techno­стиль «техно»  b) Sb ex. 6 (a) p. 77 Listen to the music extracts and write the words from the box next to numbers 1­6. T: Give me the opposite meanings from the following words (Какая  бывает музыка на ваш взгляд?  Назовите мне прилагательные и найдите антонимы к ним .) 1. pleasant ­ (unpleasant) 2. boring ­ (interesting) 3. soft ­ (hard) 4. quite ­ (noisy) 5. modern ­  (out –of­ date­устаревший) 6. like – (dislike) 7. adore­обожать    hate­ненавидеть 8. wonderful­ (dreadful) III. Речевая зарядка. T­Cl, T­P1, P2. Answer my questions. Teacher: ­ What role does music play in your life? ­ Where can we hear music? ­ What do you think about when you listen to music? ­ What musical styles do you know? ­ What styles of music are popular in our country? ­ What is your favorite singer? ­ How can you express yourself? ­ When do you listen to music? ­ Is it difficult to live without music? ­ What great musicians do you know? ­ How often do you buy CDs? ­ Can you play any musical instrument? ­ Do your parents like the same music as you? a) And now, open your copy­books and write down the date, the theme of our lesson, and open your Wb at p. 62  ex. 5 (a): Put the letters in the correct order. Then translate into the Russian. Keys: 1. country, 2. rock, 3. hip­hop, 4. classical, 5. jazz/ reggae; b) Wb p. 63   ex. 5 (d): Write the words for the definitions. See vocabulary bank Sb p. 116. Keys:  1. lyrics, 2. an orchestra 3. the conductor, 4. a recording studio, 5. a choir, 6.an open­air concert. IV. Now look at the screen. Today we have a very interesting trip to musical planets. And now we are flying to the first planet – classical music. What great composers do you know? Now you will listen to different musical instruments. Try to guess what musical instrument will be playing. Учащиеся отгадывают звучащий инструмент, называют его по­английски.  Sb p. 77 Ex. 6 (b): Match the words with the pictures. V.    Let`s continue our fly. The next planet is rock music. Comment these facts, please. Let’s work in 3 groups. SOFT ROCK HARD ROCK ANTI ROCK TECHNO ROCK ELECTRO ROCK The Beatles, The Rolling Stones Deep Purple, Scorpions, Led Zeppellin ABBA, The Clash, Eminem The Krattwerk, Prodigy Scooter, Rammstein, Linken Park VI. Reading. I am sure most of you listen to music, read some facts about your favorite singers or musical groups. Now I`ll give you text and you should guess. Group 1. Michael Jackson There were nine children in his family. They lived in a small four room house. Later  he lived in a house which has seventeen rooms downstairs and sixteen rooms  upstairs. It stands in 2,700 acres of ground. Besides the house there are guest houses,  a golf course, a swimming pool, tennis courts, stables, gardens, lakes, forests and a  zoo. A lot of strange stories are told about him. It's difficult to decide whether they are  true or not. He never gave interviews and was rarely seen in public, except on stage.  Certainly his behavior may seem eccentric. In public he often wore a face mask to  protect himself from germs; he slept inside an oxygen capsule, which he believed  would help him to live longer. But his manager says that he wasn't eccentric. He was  just shy. He sang in public for the first time when he was five. Since that time he had  always been in the public eye. And since that time he had been working like a grown­ up. There were times when he came home from school and he only had time to put his  books and get ready for the studio. He often sang until late at night, even if it was  past his bedtime. There was a park across the street from the studio, and he looked at  the kids playing games. And he just stared at them in wonder — he couldn't imagine  such freedom, such a carefree life. He said about himself that in the crowd he was afraid, on stage he was safe. Off stage he felt happiest with animals and children. It's not a secret that his favorite hero was  Peter Pan. He has been called "the child who never grew up", but I think he was a grown­up  who was never allowed to be a child. Group 2. The Beatles  This group to this day are one of the most famous and popular rock'n'roll groups in the world. The group shattered many sales records and had more than fifty top hit singles. The group   started a new era of music. Their music was unusual because most rock was strong beat with no melody, and they added melody to the rock. The group also added strong and meaningful lyrics. The group included George Harrison, John Lennon, Paul McCartney, and Richard Starkey (Ringo Starr). All of them where born and raised in Liverpool, England. John Lennon was the leader of the band, one of the two lead singers, the rhythm guitarist and a song writer. George Harrison was the lead guitarist. Paul McCartney was a song writer, one of the two lead singers, and a bassist. Ringo Starr played the drums. They were discovered on November 9, 1961 by Brian Epstein, a manager of a record store in Liverpool. Their early music was influenced by singers Bob Dilan, Chuck Berry and Elvis Presley. Their first two song were Love Me Do and Please, Please Me.   After   a   while   their   own   musical   ideas   started   to   emerge,   and   their   music developed from naive and simple to sophisticated. The group starred in two feature films, A Hard Days Night, which earned 1.3 million dollars in its first week, and Help. They also had their own full length cartoon called Yellow Submarine. In 1964 the group came to New York City for the first time and were an instant success. A couple of weeks later after their New York appearance, the five best selling records were by the group; they became world­famous. They introduced a new style in clothing and appearance, too.  Group 3. Madonna She is an American dance­pop singer­songwriter, record and film producer, dancer, actress, author and fashion icon. She is noted for her ambitious music videos and stage performances as well as using political, sexual, and religious themes in her work. In 2000, Guinness World Records listed her as one of the most successful female recording artist of all time, with estimated worldwide sales of 120 million albums; in 2005, her record company credited her as  having sold over 200 million albums worldwide. She is one of the highest earning female singer of all time according to both the 2007 Guinness Book of Records, and Billboard Magazine. Forbes magazine has estimated her net worth at $325 million. In addition, she holds the record for one of   the   top­grossing   concert   tours   by   a   female   artist.   Early   life she was born in Bay City, Michigan. She was the third of six children (Martin, Anthony,  Christopher,  Paula,  Melanie,  Mario  &  Jennifer)   born  to  Silvio  "Tony" Ciccone,   an   Italian­American   Chrysler   engineer   whose   parents   originated   from Pacentro, and she, who was of Quebecois descent. She was raised in a Catholic family in the Detroit suburbs of Pontiac and Avon Township (now Rochester Hills). Her mother died of breast cancer at age 30 on December 1, 1963. Her father later married the family housekeeper, Joan Gustafson, and they had two children together. She convinced her  father  to allow her to take ballet  classes.  Her  ballet teacher, Christopher Flynn, exposed her to gay discotheques. She attended Rochester Adams High School, where she was a straight­A student and a member of the cheerleading squad. She received a dance scholarship to the University of Michigan. She left at the end of her sophomore year in 1978 and moved to New York City to pursue a dance career. She has said:  "When I came to New York it was the first time I'd ever taken a plane, the first time I'd ever gotten a taxi­cab, the first time for everything. And I came here with $35 in my pocket. It was the bravest thing I'd ever done.” She had little money and for some time lived in squalor, working low­paying jobs including a stint at Dunkin' Donuts. She also worked as a nude model. She studied with Martha Graham and Pearl Lang, and later performed with several modern dance companies, including Alvin Ailey and the Walter Nicks dancers. VII. I am sure you have your favorite singers. I want you to work in groups. Turn to each other. I want you to write some sentences about them. Then you will describe your favorite singer and your classmates will guess the name of the singer.  Учащиеся работают в группах по 4 человека. Они описают любимого певца, не называя его, а одноклассники должны угадать имя певца.  VIII. Let`s play. Игра «Снежный ком». IX.  Рефлексия.  Our travel is over. Let`s summarize the information. As we see music plays a very important role in our life. What does it help? Ответы учеников: ­ It helps us to relax, it makes us more emotional, it makes us think of our life and change our opinion on our lifestyle. Music can enrich and inspire, entertain and destroy. It appeals to our hearts and feelings. You have red, blue and yellow cards on your tables. Raise the red card if you liked the lesson. Raise the blue card if you did not like our lesson today. Raise the yellow card if you liked our lesson but some things were difficult for you. Учащиеся поднимают карточки и поясняют возникшие у них затруднения. Open your diaries and write down our home task. Домашнее задание – написание личного письма о любимом певце.  X.  Подведение итогов урока Well done. Thank you. Our lesson was a great collaboration. The lesson is over. Good – bye. PHOTO GALLERY OF THE LESSON Presentation of musical instruments Listening­Comprehension                             Speaking and reading  PHOTO GALLERY OF THE LESSON Guests                       Work in groups

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"

Открытый урок по английскому языку в 9 классе на тему "Музыка"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.04.2017