Outstanding people 5th grade (updated education)
Оценка 4.9

Outstanding people 5th grade (updated education)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
20.01.2018
Outstanding people 5th grade (updated education)
План урока английского языка на тему "Outstanding people" в 5 классах обновленного содержания образования РК. Урок выстроен в групповой форме работы и нацелен на развитие функциональной грамотности с использованием технологии Task Based Learning (CLIL-History/ В уроке прослеживается межпредметная связь с историей. При выполнении заданий учащиеся развивают лидерские качества.План урока английского языка на тему "Outstanding people" в 5 классах обновленного содержания образования РК. Урок выстроен в групповой форме работы и нацелен на развитие функциональной грамотности с использованием технологии Task Based Learning (CLIL-History/ В уроке прослеживается межпредметная связь с историей. При выполнении заданий учащиеся развивают лидерские качества.
Outstanding people 5th grade updated education.docx
LESSON: Unit 5  Creativity. Outstanding  people Date:17.01 CLASS: 5 А Lesson plan School: №4 of Kamal Makhpaleev (Pavlodar) Teacher name: Kushnarenko Xeniya Number  present: 15 absent: ­ Learning 5.S6; 5.R3; 5.UE3; 5.C9; 5.W6 objectives(s) that this lesson is contributing to Lesson objectives All learners will be able to:  Put in the wright order sentences  Do gap­filling task with few mistakes only (1­2 mistakes) Most learners will be able to:   use a variety of adjectives and  regular and irregular  comparative and superlative adjectives  link, with some support, sentences into coherent paragraphs  using basic connectors on a limited range of familiar general  topics Some learners will be able to:   Do gap­filling task without any mistakes Use simple past  tenses  Respect, Cooperation Literature, history Plan Planned activities  Resources Language objectives Value links Cross curricular link Planned timings Beginning 5 min  Greeting the students  Warm up (dividing in  3 groups of 5 according to their learning  abilities) Students choose  colored (blue, red,  green) marbles from  the bag  Pre­learning Learners look at the pictures on the blackboard and  discuss in groups the title of  new theme of the lesson   and the aim of the lesson  (pictures of outstanding  people are mixed with  pictures of their  Appendix 1 Appendix 2 TBL (Task Based Learning) Appendix 3. TBL TBL Appendix 1 5 min 5 min 10 min Middle achievements) Aim: complete the pictures  of outstanding people with  the pictures of their  achievements Running dictations (Skills: listening, writing )  Preparation Teacher sticks three  worksheets with short texts  about biography of  outstanding people on the  walls. Members from each  team run to the paper read  and dictate the text to  another member of their  team. Gap­filling task Students work in close  groups. They fill the gaps  with description of some  facts about people  achievements according to  the text. They fill verbs in  sentences in Past Simple  Tense Exchanging the results Thirst group separates to  explain the text to other  groups. Then comes turn of  another group.  Completing Students in teams complete  the pictures of outstanding  people with the pictures of  their achievements on the  blackboard Home task. Students’ task is to make a  presentation about most  outstanding people  according to their opinion Feedback Students reflect on the level of difficulty of the lesson. Thumbs up – normal Thumbs   down   –   very difficult Additional information        5 min End 3 min 2 min Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you  plan to challenge the  Assessment –  how are you  planning to  check learners’ Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  Teacher arranges mixed  Self­ assessment   ability groups (more  able students and less  able students work  together in groups).  Less able students run  and dictate, more able  students write without  spelling mistakes.  History    Teacher arranges the classroom properly  for running dictations beforehand, that is,  students do not have any obstacles while  running  Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learnin g objectives  realistic?  What did the  learners learn  today?  What was the  learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation  work well?  Did I stick to  timings? What  changes did I  make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next  lesson? Ссылки на изображения выдающихся людей: http://www.nearyou.ru/shishkin/1880.jpg http://im2.starbro.net/mf_69679a3b484edc30338ab05ea49c9537e37b4f65.jpg http://tunnel.ru/media/images/2016­09/post/97439/09397cf601c303b4c19289939420df42.jpg Appendix 1 Ссылки на изображения связанные с выдающимися людьми: И.Шишкин –  http://s.picture­russia.ru/wpic/l/5/0/501e10239131e94ff83c55d64ef8068a.jpg А. Кристи ­  https://www.litres.ru/static/bookimages/17/47/05/17470571.bin.dir/17470571.cover_max1500.jp g Р.Рымбаева – https://s.pfst.net/2011.02/4853688363a0c497570500faece75aa87e64999e57_b.jpg Appendix 2 Group №1 Agatha Christie Agatha Christie well­known as 'The Queen of Crime'. She was born in Torquay on 15  September 1890. Her full name is Agatha Mary Clarissa. Her early education took place at home and at the age of 16 she was sent to a school in Paris to complete her education. She had always  enjoyed writing, from an early age her mother had encouraged her in the use of her extraordinary vivid imagination. She was married twice.  Her first novel 'The Mysterious Affair at Styles' was  published in 1920. In her lifetime, she wrote 66 detective stories. Seventeen featured Miss Marple, over 40  featured Hercule Poirot. Agatha also wrote plays.­ The Mousetrap ran in London for over 30  years and she wrote six other novels under the name of Mary Westmacott. Agatha Christie was  invested as a Dame Commander of the British Empire in 1971. She died on 12 January 1976. Group №2 Rosa Rymbayeva Rosa Rymbayeva was born on 28 October 1957 at the Zhangiz­Tobe station in the East  Kazakhstan Province to a family of railway workers. She graduated from the faculty musical­ dramatic comedy of theatrical­artistic institute in Almaty (1984). From 1976 to 1979, she was a  soloist in the republican youth­pop band "Gulder" ("Flowers"), and from 1979 in a pop band  "Arai", managed by her husband T.Okapov. Since 1979, a soloist of Kazakhconcert, the main  republican concert.  She also combines as a teacher of Republic pop­circus college. The winner of various  international contests of pop singers (1977 Sopot, Bulgaria: Golden Orpheus, 1979, Istanbul,  Turkey). The winner of grand­prix of "Gala­83" international contest in Cuba. Her repertoire  includes songs of Kazakh and foreign composers, along with the works of modern composers  performs national songs in a peculiar interpretation. The artist is recognised as the Prima  donna considering her popularity within in Kazakhstan and the CIS countries. Roza Rymbayeva  became the people's artist at the age of 28. in 2005 Roza Rymbayeva get star on the Star  Square in Moscow. Group №3 Ivan Shishkin Shishkin was born in Yelabuga of Vyatka Governorate (today Republic of Tatarstan) and  graduated from the Kazan gymnasium. Then he studied at the Moscow School of Painting,  Sculpture and Architecture for four years. After that, he attended the Saint Petersburg Imperial  Academy of Arts from 1856 to 1860 and graduated with the highest honours and a gold medal.  He received the imperial scholarship for his further studies in Europe. Five years later Shishkin became a member of the Imperial Academy in St. Petersburg  and was professor of painting from 1873 to 1898. At the same time, Shishkin headed the  landscape painting class at the Highest Art School in St. Petersburg. He also took part in exhibitions at the Academy of Arts, the All­Russian Exhibition  in Moscow (1882), the Nizhniy Novgorod (1896), and the World Fairs (Paris, 1867 and 1878,  and Vienna, 1873). Shishkin's painting method was based on analytical studies of nature. He  became famous for his forest landscapes and was also an outstanding draftsman and  a printmaker. Appendix 3 Group №1 Fill the gaps Agatha Christie 1. Agatha Christie _________ as 'The Queen of Crime'. 2. Her first novel ___________________________ was published in 1920. 3. Agatha also wrote _________ 4. Agatha Christie was invested as a ________________of the British Empire in 1971 Group №2 Fill the gaps Rosa Rymbayeva 1. Rosa Rymbayeva was born on 28 _______1957  2. From 1976 to 1979, she was a soloist in the republican youth­pop band "__________"  ("Flowers") 3. She also combines as a teacher of Republic ____________ college.  4. Roza Rymbayeva became the people's artist at the age of_____ 1. Shishkin was born in ______________ of Vyatka Governorate  2. After that, he ____________ the Saint Petersburg Imperial Academy of Arts from 1856  Group №3 Ivan Shishkin to 1860 and graduated with the highest honours and a gold medal. 3. Five years later Shishkin _________ a member of the Imperial Academy in St.  Petersburg and was professor of painting from 1873 to 1898.  4. Shishkin's painting method ___________ on analytical studies of nature.

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)

Outstanding people 5th grade (updated education)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
20.01.2018