План -конспект урока 6 класс "Talking about time"
Оценка 5

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
01.03.2017
План -конспект урока 6 класс "Talking about time"
Выбранные мной методы соответствовали задачам праздника, характеру и содержанию учебного материала, уровню знаний, умений и навыков учащихся. Так, были использованы словесные методы: объяснение, вопросы, инсценировка; наглядные методы: изобразительная наглядность, практические; частично-поисковый, методы стимулирования мотивов интереса к учению: познавательные задания. Урок достиг целейДомашнее задание было закрепляющего, развивающего характера. На мой взгляд, оно было посильно для всех детей.Учащиеся на уроке были активными. Они показали умение продуктивно работать, делать выводы по увиденному, умение анализировать и обобщать свои знания. Также дети показали наличие навыков самоконтроля.
Открытый урок Иляхунова .М.П..docx
LESSON :Talking about time School: B­Nazym    Chek up: Date:  Teacher name: Ilakhunova M.P. CLASS: 1. Learning objectives(s) that this  lesson is contributing to Lesson objectives Number present:  absent: Educational to teach speaking the time and asking the  time; to form grammatical skills for making sentences;  ­ Developmental ­ to develop the pupils’ memory and  attention;  ­ Pedagogical ­ ­to form their interest for learning the  culture of English countries;  All learners will be able to: say the time correctly                                               produce some approval/disapproval sounds       Most learners will be able to: understand some factual questions about yourself respond appropriately to some yes/no questions use some short form answers correctly respond to some information questions about time Some learners will be able to:   produce a simple question about time use present simple forms correctly in narration  with teacher’s support Previous learning About time Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources 8­10  minutes I. Warming ­  up 2. Speech warming­up        3.Practise pronounciatio n 4.  Introduction  of the new  lexicon Middle 15 ­20 minutes 5 New theme  Board with  letters Pictures A  set of 10  questions to  read out 1. Greeting ­ Hello, dear boys and girls. I`m very glad to see you again. Sit down please. ­ Today at the lesson we are going to speak and ask about  the time. Answer the questions. ­ How are you?                     ­What date is it today? ­ What is your name?            ­What day of the week/ ­ How old are you?               ­What the weather like today? ­ Where are you from?         ­What season is it now? ­ Count from 1 to 12             ­What month? ­ Count from 12 to 1 Divide class into the group: first ,second,third  Pupils take own sets ­­said tongue twister:Betty Bottle….­each group a clock [klok]­часы  8 o’clock – 8 часов  past [pa:st] – после  to – [tu:] ­ до, без  half – [ha:f] ­ половина  a quarter – [ kwotә] – четверть  Excuse me [iks ‘kju:z mi:]­ извините, простите меня  anyway [‘eniwei] – во всяком случае, так или иначе  There are several clocks. What numbers do you see?  They are one, two, three, four, five, six, seven, eight,  nine, ten, eleven, twelve (12 numbers).  And we see two hands: minute hand (it shows the  minutes) and hour hand (it shows an hour). Please pay  attention to minute hand.  From 1­30 we can use the preposition “past”, from 31­ 60 we can use the preposition “to”.  Examples:  It’s a quarter past twelve.  It’s a quarter to twelve.  It’s a quarter to ten.  It’s ten past eleven.    pictures  colouring  pictures It’s ten to seven.  It’s half past two.  Tasks for group; Learn the poem a)Say the time on a clock b)Read and translate the texts c)Doing exercises True or False  Physical training  Stand up! Sit down!  Hands up! Hands down d) Daily routines –write a time  Protect the posters each group 8­10 minutes 6.Evaluation  7.Reflection    5 minutes Additional information Differentiation – how do you plan to  give more support? How do you plan to challenge the more able learners?  more support can be given during  elicitation, instruction and   questioning phases of the lesson by  nominating learners to  answer  items relating to more high  frequency vocabulary to build  confidence through participation.  more able learners will be  challenged by prompting their  groups to  develop speaking Assessment – how are you  planning to check learners’  learning?   through questioning and the  redirecting of questioning in  feedback activities through observation in group  and  end performance activities Cross­ curricular  links Health and  Art:  performa nce    Science Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  What did the learners learn  today?  Use the space below to reflect on your lesson. Answer the  most relevant questions from the box on the left about your  lesson.   Objectives were realistic ... the pupils have learned to  recognize colors and letters of the alphabet and to answer  the question what is your name ... the atmosphere was  friendly and the game time was maintained ... ... What was the learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation work well?  Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1:Games  2:Physical training and poem What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next LESSON : Past Simple  School: B­Nazym    Chek up: Date:  6 a ­18.02 Teacher name: Ilakhunova M.P. CLASS: 1. Learning objectives(s) that this  lesson is contributing to Lesson objectives Number present:  absent: Educational to teach speaking the time and asking the  time; to form grammatical skills for making sentences;  ­ Developmental ­ to develop the pupils’ memory and  attention;  ­ Pedagogical ­ ­to form their interest for learning the  culture of English countries;  All learners will be able to: say the time correctly                                               produce some approval/disapproval sounds       Most learners will be able to: understand some factual questions about yourself respond appropriately to some yes/no questions use some short form answers correctly respond to some information questions about time Some learners will be able to:   produce a simple question about time use present simple forms correctly in narration  with teacher’s support Previous learning About time Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below with your Resources planned activities) 8­10  minutes I. Warming ­    up 2. Speech warming­up        3.Practise pronounciatio n 4.  Introduction  of the new  theme 1. Greeting ­ Hello, dear boys and girls. I`m very glad to see you again. Sit down please. ­ Today at the lesson we are going to speak and ask about  the time. Answer the questions. ­ How are you?                     ­What date is it today? ­ What is your name?            ­What day of the week/ ­ How old are you?               ­What the weather like today? ­ Where are you from?         ­What season is it now? ­ Count from 1 to 12             ­What month? ­ Count from 12 to 1 Divide class into the group: gnomes Ted,Jack,Tim  Pupils take own sets Today we are going to visit the town of the Past Simple.  It’s a very beautiful town. Who lives in this town? Look!  These are funny gnomes. What are their names? Their  names are Ted, Jack, Tim and Ben. They are nice, kind and friendly. They will show us the town. We shall learn some  grammar rules, do exercises, sing songs and play games at  the lesson. : Look! These are the names of the streets. Listen and  repeat. (Читает. Ученики повторяют хором, затем по  одному). Board with  letters Pictures A  set of 10  questions to  read out Yesterday The day before yesterday Last week Last month Last year …ago Once pictures  colouring  pictures Middle 15 ­20 minutes 5 Grammar matrial 8­10 minutes 7  Reading  А живут в этом городе большие труженики –  правильные глаголы. Посмотрите как они образуются.  А теперь послушайте как звучит окончание –ed у этих  глаголов А еще в этом городе живут непослушные ленивые  неправильные глаголы. Их не так уж и много, но их  формы нужно запоминать.  Now listen to me and repeat after me: (Ученики  повторяют хором) be – was/were ­ been begin – began ­ begun bring – brought ­ brought buy – bought ­ bought build – built­ built come – came ­ come do – did – done     Read and translate the texts  Каждая группа получает небольшой текст, в котором 8 Doing  exercises  9 Work with  posters  10.Evaluation  11 Home task 11.Reflection     5 minutes нужно найти и подчеркнуть неправильные глаголы. 1. Mary got up at 7 o’clock yesterday. She washed her face and cleaned her teeth. Then she had breakfast.  She took her bag and went to school. 2. Jane came home at 2 o’clock yesterday. She had  dinner. Then she cleaned her room. She did her  homework. Then she played games. 3. My mother came home from work at 6 o’clock  yesterday. She cooked supper. Then she watched  TV. She read a book. She went to bed at 10 o’clock.  Please draw me what do you understand today at the  lesson   Protect  the posters   to make sentences . Как образуется утвердительная форма правильных  глаголов в Past Simple? 2. Когда мы читаем окончание правильных глаголов t, d, id? 3. Что происходит с конечной буквой “e” перед  окончанием “ed”? Additional information Differentiation – how do you plan to  give more support? How do you plan to challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning?  more support can be given during  elicitation, instruction and   questioning phases of the lesson by  nominating learners to  answer  items relating to more high  frequency vocabulary to build  confidence through participation.    more able learners will be  challenged by prompting their  groups to  develop speaking through questioning and the  redirecting of questioning in  feedback activities through observation in group  and  end performance activities Cross­ curricular  links Health and   Art:  performa nce    Science Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  What did the learners learn  today?  Use the space below to reflect on your lesson. Answer the  most relevant questions from the box on the left about your  lesson.   Objectives were realistic ... the pupils have learned to  recognize colors and letters of the alphabet and to answer the  question what is your name ... the atmosphere was friendly and the game time was maintained ... .. In the next lesson, I would have taken more g What was the learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make  from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1:Games  2:Physical training and poem What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next  1.I ……tennis last Saturday (play). 2.He……two minutes ago (left). 3.My…..brother in London in 1998 (work). 4.We…..at the seaside 2 years ago (rest). 5.Mary…..of her coat (take). 6.He…..up and …..across the room(stand,walk). 7.They…..at school yesterday (be). 8.The girl…..somebody in the window (notice). The teacher….the classroom (enter). {t}  гл согл                {d}  согл и гл        {id} после  ­ d,  ­t. Watched                Played                                     Scated Walked                   Learned                                   Wanted Talked                     Tried                                       Collected  Finished                 Cried                                        Painted Looked                  Smiled be – was/were ­ been begin – began ­ begun bring – brought ­ brought buy – bought ­ bought build – built­ built come – came ­ come do – did – done drink – drank ­ drunk eat – ate ­ eaten get – got ­ got give – gave ­ given go – went ­ gone have – had ­ had know – knew ­ known let – let ­ let make – made – made meet – met – met put – put­ put read – read ­ read see – saw ­ seen 1. Mary got up at 7 o’clock  yesterday. She washed her  face and cleaned her teeth.  Then she had breakfast. She took her bag and went to  school. 2. Jane came home at 2  o’clock yesterday. She had  dinner. Then she cleaned  her room. She did her  homework. Then she played  games. 3. My mother came home  from work at 6 o’clock  yesterday. She cooked  supper. Then she watched  TV. She read a book. She  went to bed at 10 o’clock.

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"

План -конспект урока 6 класс "Talking about time"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.03.2017