План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"
Оценка 4.6

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
01.03.2017
План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"
План-конспект урока Задачи, которые стояли передо мной – применить полученные знания на практике, путем внедрения новых подходов в обучении в процесс образования. Целью урока было закрепить знания полученные на предыдущем уроке т.е. научиться правильно спрашивать время и грамотно отвечать на вопрос , на английском языке, работать над произношением учащихся, развивать навыки чтения и говорения.Новая тема «Past Simple» тоже оказалась не сложной,ученики активно работали на уроке,отвечали на вопросы,спрашивали где непонятно.Целесообразно и эффективно использовались наглядности, для неуспевающих учеников я приготовила карточки с менее сложными заданиями ,которые они выполнили с удовольствием .С целью усвоения проверки знаний полученных на данном уроке мною было проведено тестовое задание
декада 2017.docx
LESSON : Past Simple  School: B­Nazym    Chek up: Date:  6 a ­18.02 Teacher name: Ilakhunova M.P. CLASS: 1. Learning objectives(s) that this  lesson is contributing to Lesson objectives Number present:  absent: Educational to teach speaking the time and asking the time; to form grammatical skills for making  sentences;  ­ Developmental ­ to develop the pupils’ memory and  attention;  ­ Pedagogical ­  to use the knowledge acquired in life All learners will be able to:  Read and translate the text using dictionary        produce some approval/disapproval sounds Most learners will be able to:    understand some factual questions about  yourself respond appropriately to some yes/no questions use some short form answers correctly Some learners will be able to:            Complete the sentences using grammar material  use past  simple forms correctly in narration  Previous learning About time Plan Planned  Planned activities (replace the notes below with your Resources timings 1. Greeting 2. Warming ­   up 3.Practise pronounciation planned activities ­ Hello, dear boys and girls. I`m very glad to see you  again. Sit down please. ­ Today at the lesson we are going to speak and ask  about the time. Answer the questions. ­ How are you?                     ­What date is it today? ­ What is your name?            ­What day of the week/ ­ How old are you?               ­What the weather like  today? ­ Where are you from?         ­What season is it now? ­ Count from 1 to 12             ­What month? 8­10  minutes 4. Introduction of  the new theme Divide class into the group: gnomes Ted,Jack,Tim  Pupils take own sets Today we are going to visit the town of the Past Simple. It’s a very beautiful town. Who lives in this town?  Look! These are funny gnomes. What are their names?  Their names are Ted, Jack, Tim and Ben. They are nice, kind and friendly. They will show us the town. We shall learn some grammar rules, do exercises, sing songs and  play games at the lesson. : Look! These are the names of the streets. Listen and  repeat. (Читает. Ученики повторяют хором, затем по  одному). Yesterday The day before yesterday Last week Last month Last year …ago Once Middle 15 ­20 minutes 5 Grammar matrial А живут в этом городе большие труженики –  правильные глаголы. Посмотрите как они  образуются. А теперь послушайте как звучит  окончание –ed у этих глаголов А еще в этом городе живут непослушные ленивые  неправильные глаголы. Их не так уж и много, но их  формы нужно запоминать.  Now listen to me and repeat after me: (Ученики  повторяют хором) be – was/were ­ been begin – began ­ begun bring – brought ­ brought buy – bought ­ bought Board with  letters Pictures A  set of 10  questions to  read out   pictures  colouring  pictures build – built­ built come – came ­ come do – did – done 8­10 minutes 7  Reading      Read and translate the texts  8 Doing exercises  Каждая группа получает небольшой текст, в  котором нужно найти и подчеркнуть неправильные  глаголы. 1. Mary got up at 7 o’clock yesterday. She washed  her face and cleaned her teeth. Then she had  breakfast. She took her bag and went to school. 2. Jane came home at 2 o’clock yesterday. She had dinner. Then she cleaned her room. She did her  homework. Then she played games. 3. My mother came home from work at 6 o’clock  yesterday. She cooked supper. Then she  watched TV. She read a book. She went to bed  at 10 o’clock.  Please draw me what do you understand today at the  lesson   Protect  the posters   to make sentences . Как образуется утвердительная форма правильных  глаголов в Past Simple? 2. Когда мы читаем окончание правильных глаголов  t, d, id? 3. Что происходит с конечной буквой “e” перед  окончанием “ed”? 9 Work with  posters  10.Evaluation  11 Home task 12.Reflection     5 minutes Additional information Differentiation – how do you plan to  give more support? How do you plan  to challenge the more able learners?  more support can be given during  elicitation, instruction and   questioning phases of the lesson by  nominating learners to  answer items  Assessment – how are you  planning to check learners’  learning?  through questioning and the  redirecting of questioning in  feedback activities Cross­ curricular  links Health and   Art:  performa nce relating to more high frequency  vocabulary to build confidence  through participation.  through observation in group  and  end performance  activities   Science  more able learners will be challenged  by prompting their groups to  develop speaking Reflection Were the lesson  objectives/learning objectives  realistic?  What did the learners learn  today?  Use the space below to reflect on your lesson. Answer  the most relevant questions from the box on the left  about your lesson.   Objectives were realistic ... the pupils have learned to  recognize colors and letters of the alphabet and to answer  the question what is your name ... the atmosphere was  friendly and the game time was maintained ... .. In the next lesson, I would have taken more g What was the learning  atmosphere like?  Did my planned differentiation work well?  Did I stick to timings? What  changes did I make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1:Games  2:Physical training and poem What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"

План -конспект урока английского языка 6 класс "Past Simple"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.03.2017