План-конспект урока английского языка для 8 класса "Учимся писать статью"
Оценка 4.9
Работа в классе +1
doc
английский язык
8 кл
10.03.2018
Данный урок является завершающим уроком общей темы «Средства массовой информации». В ходе бесед на эту тему выясняется, что современные ученики статьи газет, журналов и т.п. да и сами газеты не читают. Причина ясна: обилие социальных сетей и клиповое мышление. Цель данного урока – заинтересовать школьников, показать им, насколько это интересно и занимательно самому создавать статью на какую-либо тему. В план статьи я включила еще выражение своего мнения, что особенно нравится подросткам. Тему выбрала проблемную: «2063 год: урок английского языка». Таким образом, можно выяснить, чего бы хотелось современным школьникам на уроках иностранного языка, какой они видят школу через 50 лет, что хотят изменить, а что оставить.
План-конспект урока_8кл_Учимся писать статью.doc
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Гимназия № 3»
Урок на тему «Учимся писать статью»
для 8 класса
Используемые технологии на уроке:
групповая;
проектная;
проблемная
Учитель английского языка:
Кирсанова С.Н. Цели (задачи) урока:
Воспитательные:
воспитывать внимательное, уважительное, доброжелательное отношение друг
к другу, культуру, диалога, умение работать в группах и индивидуально;
воспитывать чувство уважения к своей школе, желание ходить получать знания
и активно участвовать в добыче этих знаний.
Развивающие:
формировать способность к аналитической деятельности;
развивать у учащихся логическое мышление;
развивать у учащихся познавательный интерес;
развивать творческие способности учащихся;
развивать интерес к языку.
Образовательные:
познакомить учащихся с планом построения статьи на иностранном языке;
закрепить и развивать лексические знания на тему "Газеты";
совершенствовать навыки монологической речи;
совершенствовать навыки письменной речи.
Используемые технологии:
групповая;
проектная;
проблемная
Оснащение урока:
раздаточный материал;
листы формата А4 или А3;
Peter May “First Certificate Trainer”. – Cambridge University Press, 2010
Тип урока:
комбинированный Ход урока
1. Организационный момент
Hello, dear girls and boys! Today you will try to be journalists, you’ll learn how
to write articles in English.
2. Фонетическая зарядка
I wish to wish the wish you wish to wish, but if you wish a wish the witch wishes, I
won’t wish the wish you wish to wish.
3. Развитие навыков вдумчивого чтения, умения сравнивать.
Now let’s turn to 2 articles (see Appendix 1). Could you read them to yourself?
OK, answer my questions, please. Which article…
is well organized into paragraphs?
is written in an informal style?
makes good use of linking words?
uses a good range of vocabulary?
includes the writer’s opinions?
describes personal experience?
asks the reader questions?
has an interesting ending?
Now let’s compare the articles. Use:
In comparison with – по сравнению с
In contrast to – в отличие от
4. Знакомство с планом написания статьи.
Now you’re going to write your own articles. But first I’d like you to be very
attentive and look at the plan (Appendix 2). It will help you to make your article as a
logical text. Please look through all words and phrases which are relevant in each part.
5. Написание своей статьи (работа в группах).
Do you have any questions? OK. It’s time for the topic of your article: “2063:
English language lesson”. What lesson do you imagine? How do you see the lesson in 50
years? What could be changed? What couldn’t be changed? What will be better? What
are the advantages and disadvantages of this lesson? Think over it. You have 1520
minutes. Then you’ll have to present your articles. 6. Презентации статей
7. Итоги урока.
Thank you for your interesting articles. We were convinced that some ideas were
very interesting and diverse. Next lesson we’ll listen other articles written by the students
who couldn’t demonstrate them during today’s lesson. Those who could have the
opportunity to correct some ideas and let us know about them next time. Appendix 1
My choice of sports
In this article I would like to explain
why I decided, one day, to take up
a certain sport. First of all, doing
some sport is good for your health.
This is obvious (очевидно), but
which kind of sport suits you? If
you want to combine exercises
with enjoyment, I can recommend
volleyball.
One advantage is that you can play
in a team, which can be really
fantastic!
Also, volleyball is never boring,
compared to endless hours in the
gym.
For me, this game is an art where
you have to use your skill and
brain as well!
The main advice to anyone who
would like to try this sport is to
protect your joints! (суставы) You
can get high-quality equipment for
this sport everywhere.
Secondly, you have to be
cooperative with your teammates
(Тебе следует дружить с
ребятами из твоей команды).
Enjoy yourself!
Are you too scared to try
something new, something unusual
which involves more risk than
everyday sports? If not, go diving –
you’ll love it.
I am a 21-year-old girl and I’ve
been scuba-diving for three years.
It’s not just a hobby for me; it’s
much more than that.
At first everybody is terrified of
sinking into a deep, dark sea,
because anything can happen, at
any time. But you can’t keep
thinking about this, otherwise
you’ll miss a different, magical
world down there.
Everybody says you can see all
that on TV, but it’s not the same.
You have to see everything with
your own eyes. It’s wonderful when
you discover something you have
never seen before, such as a shark
swimming. It is unbelievable (это
невероятно).
I suggest everyone try scuba-
diving at least once. It needs
practice, maybe for 3 weeks, to be
good at it, but a good instructor
can help. You also have to buy your
equipment. Ask somebody to help
you if you don’t know exactly what
you need.
It’s well worth it (Это того стоит). I
just know that everyone who
decides to go scuba-diving will
have a fantastic time!
Appendix 2
Useful phrases for ESL Article Writing
Diving deep
Rhetorical phrases:
Have you ever ........? Owing to / owing to the fact that
Because
Because of – из-за
Since – так как
As for – что касается…
Giving a result
Therefore - поэтому
Consequently - следовательно
This means that – это значит, что
As a result – в результате
But
Contrasting ideas
However - однако
Although / even though - хотя
Despite – несмотря на то что
In spite of - несмотря на то что
Nevertheless – несмотря на то что
While – в то время как
In theory… in practice… -
теоретически, практически
http://www.english-at-
home.com/grammar/linking-words/
What do you think about ........?
Are you one of those people who
thinks that ......?
Are you one of those people
who .......?
What would life be like if ......?
Will the future bring us ..... ?
Introducing your first point:
Firstly – во-первых
In the first place – в первую очередь
First of all – прежде всего
The first thing to consider is – Первое,
что нужно рассмотреть…
To begin with – во-первых, для
начала
Introducing more points:
Secondly – во-вторых
Another consideration – другое
соображение
Yet another consideration – еще
другое соображение
Another thing to consider is
Added to that – вдобавок к этому
In addition to this – в добавление к
этому
Apart from that – кроме того
Introducing your final points:
In conclusion – в заключение
To conclude – в заключение
To sum up – в заключение
So – итак, таким образом
Introducing your opinion:
I think
In my opinion
Personally I believe that
In my view – по моему мнению
If you ask me – по-моему
To my mind – по-моему
My personal opinion is
http://www.brays-ingles.com/esl-
writing-sample.html
LINKING WORDS
Giving a reason
Due to / due to the fact that –
благодаря тому, что
План-конспект урока английского языка для 8 класса "Учимся писать статью"
План-конспект урока английского языка для 8 класса "Учимся писать статью"
План-конспект урока английского языка для 8 класса "Учимся писать статью"
План-конспект урока английского языка для 8 класса "Учимся писать статью"
План-конспект урока английского языка для 8 класса "Учимся писать статью"
План-конспект урока английского языка для 8 класса "Учимся писать статью"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.