Планконспект урока английского языка.
Тема: Занимательная математика на английском.
Класс: 7
Цели: образовательная: ориентация на формирование развития аудитивных
навыков и умений; понимание высказываний учителя и собеседника в различных
ситуациях общения, в том числе при наличии незнакомых языковых средств.
воспитательная: повышение мотивации к изучению иностранного языка; учить
выслушать собеседника и ориентироваться в ситуации общения, умение
использовать речевые клише; учить соблюдать правила культуры поведения.
развивающая: активизация внимания детей на мероприятии, сплочение
коллектива; создание благоприятного психологического климата; развитие
настойчивости, умения преодолевать трудности для достижения намеченной цели;
развитие умения владеть собой, выдержки; развитие умения познавательной
деятельности.
Планируемые результаты: предметные: воспринимать на слух и полностью
понимать речь учителя, одноклассников; адекватное произношение и различение на
слух всех звуков иностранного языка, соблюдение правильного ударения в словах и
фразах; распознавание и употребление в речи основных значений изученных
лексических единиц; знание основных различий систем иностранного и родного
языков; умение действовать по образцу/аналогии при выполнении упражнений;
готовность и умение осуществлять индивидуальную и совместную работу;
метапредметные: умение соотносить свои действия с планируемыми
результатами, осуществлять контроль своей деятельности в процессе достижения
результата; умение оценивать правильность выполнения учебной задачи,
собственные возможности её решения; владение основами самоконтроля,
самооценки, принятия решений и осуществления осознанного выбора в учебной и
познавательной деятельности; умение организовывать учебное сотрудничество и
совместную деятельность с учителем и сверстниками, работать индивидуально и в
группе: находить общее решение и разрешать конфликты на основе согласования
позиций и учета интересов; формулировать, аргументировать и отстаивать своё
мнение;
личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности и
способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации
к обучению и познанию; формирование осознанного, уважительного и доброжелательного отношения к другому человеку, его мнению; формирование
коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.
Ход урока:
Teacher: Hello, dear children! How are you today?
Pupils: Hello, we are … (ok, fine, all right…).
Teacher: Today we are going to have with you an unusual lesson. Look at the screen and
tell me please what we are going to do at our lesson. (слайд2)
Pupils: … (express their predictions)
Teacher: So, we are going to solve some mathematical tasks, play and have fun. As you
have noticed we will play in teams and compete. Let’s divide into three groups!
(Учащиеся тянут жребий и делятся на три команды. Например, команды
могут иметь названия видов треугольников. Так, на жетонах, которые
вытягивают учащиеся, может быть следующее: one angle=90°; one angle 90°;
˃
all angles 90°, соответственно символом для каждой из команд служат
˂
изображения следующих видов треугольников: прямоугольный, тупоугольный,
остроугольный. На доске висят три конверта с аналогичными изображениями
треугольников для «заработанных баллов»: это могут быть вырезанные из
бумаги треугольники или другие геометрические фигуры.)
Teacher: Our teams are ready! And the first task for you is to think about the motto of
your team and choose the captain. I think three minutes will be enough.
Pupils: … (present their motto and the captain)
Teacher: We start our competition with an easy task. You have to write in Russian
language as many mathematical terms as you can. The team that has the most terms gets
one point. But the time is limited: you have only one minute. Let’s start!
Pupils: … (present their terms and get their first points)
Teacher: The second task is more difficult. You have to translate these terms into
English. For each English term you get one point. You have one minute. Start!
Pupils: … (present their terms and get their points) Teacher: The third task is to continue with the problem following the pattern. (слайд3)
Do you remember how to add, subtract, multiply and divide numbers? For this task you
have three minutes. The team that has no mistakes gets one point.
Numbers 81 and 9 65 and 5 72 and 8
Sum 90
Difference 72
Product 729
Quotient 9
Pupils: … (solve the problem)
Teacher: Your time is over. Stop writing! Let’s check! Now I ask you to send your
solutions clockwise to your competitor teams. And the task is to check the work of your
opponents. You may use the screen. (слайд 4)
Numbers 81 and 9 65 and 5 72 and 8
Sum 90 70 80
Difference 72 60 64
Product 729 325 576
Quotient 9 13 9
Pupils: … (check the works and get their points)
Teacher: Well done! And now the next task. You have to solve five problems. For each
right answer you will get one point. And of course the time will be limited for some of
you because we are waiting for the first team with problems done. Let’s start! (слайд 5)
1. The train has travelled 240 km in 4 hours. How fast is it travelling?
2. Three brothers have one sister each. How many children are there in the family?
3. Which number should appear next to the following 3, 9, 27, 81, …?
4. What is three fifths of 50?
5. What is the total number of degrees in a triangle?
Pupils: … (solve the problems)
Teacher: So, we have the team that is ready with all five problems. Stop writing! Let’s
check your answers! I ask you again to send your solutions to your competitor teams but this time counterclockwise. And the task is to check the work of your opponents. You
may use the screen. (слайд 6)
1. The train has travelled 240 km in 4 hours. How fast is it travelling? (60 km/h)
2. Three brothers have one sister each. How many children are there in the family? (4)
3. Which number should appear next to the following 3, 9, 27, 81, …? (243)
4. What is three fifths of 50? (30)
5. What is the total number of degrees in a triangle? (180°)
Pupils: … (check the works and get their points)
Teacher: And now it’s time for our captains to compete! I invite three captains to fight
against each other and to earn some points for their teams. The task is: using numbers 1,
2 and 3 to write down as many threedigit numbers as possible. Time: half a minute. The
point for the team gets the captain who has the most numbers. Let’s start!
Pupils: … (present their numbers and get their points)
Teacher: Good job! Now I ask you to “come back” to the beginning of our lesson. While
dividing into groups we were thinking about triangles. Let’s speak about them and
remember all kinds of them. You will listen to the song. The task is to put in order all the
lines of the song while listening. You will hear
the
recording
twice.
(https
:// www
. youtube
. com
/ watch
? v = JQUTVgT
9 RXY) (Учащиеся получают текст
песни в разрезанном виде, собирают его во время прослушивания. Команда,
собравшая текст правильно, зарабатывает балл. По желанию, можно спеть
песню хором).
Isosceles triangles have two equal sides
like this mountain we’re about to climb;
and since one angle’s over ninety degrees,
an obtuse triangle is what we see.
If you add up every angle,
there are one hundred eighty degrees in a triangle.
If the length is equal on every side,
we say it’s equilateral, like this road sign;
and since every angle’s less than 90 degrees,
an acute triangle it will also be. If skateboard ramps are your scene,
with three different sides they’re called scalene.
That triangle would also be called right
if a ninety degree angle is inside.
There are two ways to classify triangles:
by their sides and their angles,
like sails out on the high seas
can be right or isosceles.
Or look at the foot of this goose;
it’s scalene and obtuse.
When you break pool balls with a cue,
they’re equilateral and acute.
Teacher: Oh, I see that you are very talented and creative pupils! I am very glad to work
with you! Unfortunately, our lesson is going to be over. Let’s count your points…
Let’s remember all your predictions according to our lesson: were they right or not?
(слайд 7) Did you like the lesson? What didn’t you like?
Pupils: … (express their opinions)
Teacher: Thank you for your work! Good luck!
Список использованной литературы:
http://vprklass.com/uchebniki/matematika/makarychev_7kl.html
http://vprklass.com/uchebniki/matematika/atanasyan_79kl.html
https
:// www
. youtube
. com
9 RXY
/ watch
? v = JQUTVgT
План-конспект урока английского языка на тему "Занимательная математика" (7 класс)
План-конспект урока английского языка на тему "Занимательная математика" (7 класс)
План-конспект урока английского языка на тему "Занимательная математика" (7 класс)
План-конспект урока английского языка на тему "Занимательная математика" (7 класс)
План-конспект урока английского языка на тему "Занимательная математика" (7 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.