План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"
Оценка 4.8

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
02.11.2019
План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"
Цель: Совершенствование лексических навыков, а так же грамматических навыков по теме «Модальные глаголы have to, must, should». Задачи: 1. Создать условия для совершенствования навыков восприятия иноязычной речи на слух, а так же навыков монологической речи. 2. Способствовать воспитанию активности, самостоятельности и аккуратности в работе; 3. Повышать мотивацию к изучению иностранного языка. 4. Способствовать развитию социокультурной компетенции, формирование и развитие познавательных интересов и способностей, творческого мышления; 5. Способствовать развитие памяти, внимания, воображения, наблюдательности, языковой догадки.
00129150-51736e83.docx
Тема урока: My English class Цель: Совершенствование лексических навыков, а так же грамматических навыков по теме «Модальные глаголы have to, must, should». Задачи: План­конспект урока английского языка в 7 классе 1. Создать условия для совершенствования  навыков восприятия иноязычной речи на слух, а так же навыков монологической речи. 2. Способствовать воспитанию активности, самостоятельности и аккуратности в работе; 3. Повышать мотивацию к изучению иностранного языка. 4. Способствовать развитию социокультурной компетенции, формирование и развитие познавательных интересов и способностей,  творческого мышления; 5. Способствовать развитие памяти, внимания, воображения, наблюдательности, языковой догадки. Оборудование:  1) Английский язык. 7 класс: Учебное пособие для учащихся учреждений общ. сред. образования, / Н. В. Юхнель, Е. Г. Наумова 2) Приложения 1 – презентация к уроку. 3) ТСО.  № Название этапа Содержание урока Задачи этапа Время 1. Начало урока a) Организационн ый момент Введение в атмосферу ИЯ общения; Речевая зарядка;  Совершенствование рече­ произносительных навыков. Введение в новую  тему Деятельность учителя ­Good afternoon, boys and girls! Sit down, please.  ­I’m glad to see you.  I hope you are Ok today and ready  to work hard.  Is anybody absent today? What’s the  weather like today? Do you like it?  ­ Ok, good. Let’s start our lesson from the Czech proverb. Look at the screen (Слайд 1) and listen to me: “You live  a new life for every new language you speak.  If you  know only one language, you live only once.” Do you like this proverb? Do you agree with it? And  why?  Now, look at the screen again. Let’s guess the word  connected with the theme of our lesson. (Слайд 2) Listen to me: “It’s the system of communication in speech and  writing that is used by people of a particular country or  area. It can be native and foreign. It helps us to  understand each other”. It’s language. And today we will  Деятельность ученика Учащиеся приветствуют учителя; отвечают на вопросы. 5 мин. Учащиеся слушают учителя, отвечают на вопросы. speak about the English language, namely, about our  English classes. (Слайд 3)At the end of the lesson you  will be able to tell what you have to, must and should do  in the English class. But first of all I want to remind you that we use the  definite article ‘the’ when there is the word ‘language’:  “The English language”. And when there isn’t such word, we don’t use this article: “English” (Слайд 4) 2. Основная часть a) Проверка  домашнего  задания b) Обучение  аудированию    1. предтекстовый этап Совершенствование  навыков  монологической  речи. Совершенствовать  навыки восприятия  иноязычной речи на  слух Снятие лексических и грамматических  трудностей But before we start to speak about English classes, let’s  check your home task. What was your home task for  today& who would like to start? Учащиеся проверяют домашнее задание. 7 мин ­Lets answer the questions in the exercise 1 on page 180. Учащиеся отвечают на 12 мин 1. When did you start learning English? 2. When were you able to say the English alphabet /  вопросы to read / to write? 3. How many English classes a week do you have  this year? 4. Can you speak a little English now? 5. When do you think you'll be able to speak English  really well? 6. If you don't know a word, do you a) ask your  To read aloud Quiz­show To attend  classes  Composition To punish  an entertainment program on TV in  which people compete in a quiz,  typically for prizes a short text that is written as a school exercise to read in a voice that other people  can hear to make somebody suffer because  they have done something wrong to be present at the lesson teacher; b) use the Internet or c) use a dictionary? ­now, please, look at the screen. Let’s learn some  new words and phrases. Listen to me: to read  aloud, quiz­show, to punish, to attend classes,  composition. Repeat after me. Match these words  with their definitions. (Слайд 5) ­Ok, well done. Now we’ll listen to the pupils  Учащиеся изучают новую лексику по теме 2. текстовый  этап    Совершенствование  навыков понимания  иноязычной речи на  слух Учащиеся прослушивают аудиозапись текста from different countries such as: Poland, Germany and  Russia. They’ll tell us about their English classes. After  the listening you are to answer the question: “Who had  the best English classes?” Tapescript: 1. Marta Sokolowska, Poland I'm a person who used to learn English only at school. I  started learning it at the age of 11, when I was in the fifth  form, that wasn't much, only two hours a week. I don't  know how it happened but in the class of 30 people I was  able to learn good English. I must say I had a very good  teacher. He liked me because I had a kind of gift for  English and I showed some interest in what he used to  say. I was good at talking and after four years of learning  the language at school I was able to speak freely while  other people from my class to the simplest question  'What's your name? would always answer 'I'm boy'. 2. Hans Heinrichs, Germany. My English classes were horrible. We just read aloud and translated from English into German. We had to learn our grammar rules book by heart from cover to cover. We  regularly had very difficult grammar tests. Our teacher  was very strict and she punished us for each mistake. I  didn't want to attend English classes but I had to. And  when I had to speak I was too scared to say a word. I  wasn't able to ask a simple question. I learnt to speak  English only at the age of sixteen or seventeen ­ when I  was a teenager. I travelled to Britain then to visit my aunt. It was a wonderful time! 3. Irina Novikova, Russia. Our English classes were fantastic! We had quiz­shows, 3. послетекстовы й этап.   Контроль  понимания  прослушанного  текста  did projects, recited poems, learnt songs by heart, learnt  how to use dictionaries and wrote interesting  compositions about school, friendship, the music we  liked. I loved English when I was at school. Actually,  English was my favourite subject. ­ Who had the best English classes? Ok, let’s do ex 2b. Answer the following questions: 1. Who wasn't able to ask a question? 2. Who had a very good teacher? 3. Who had fantastic English classes?  4. Who was too scared to speak? did projects? 5. Who was able to speak well at school? 6. Who had a very strict teacher? 7. Who learnt to speak English as a teenager? 8. Who learnt to speak English in Britain? 9. Who learnt how to use dictionaries? 10. Who had quiz­shows? 11. Who had horrible English classes? 12. Who used to learn songs by heart? 13. Who had two classes of English a week? 14. Who translated from English to their own  language? 15. Who loved English at school? 16. Who had difficult grammar tests? 17. Who started learning English at the age of eleven? 18. Who didn't want to attend English classes? 19. Who used to learn English only at school? 20. Who wrote compositions at school? 21. Who recited poems in their English classes? 22. Who was good at talking? 23. Who read aloud a lot in their English classes? Учащиеся отвечают на вопросы по прослушанному аудио тексту Физкультминутка Релаксация, снятие  физического  You have worked hard. Now let’s relax. Have some rest.  Close your eyes; let’s travel to a magic place. Image that  Учащиеся выполняют 1 мин упражнения Учащиеся повторяют модальные глаголы must, have to, should 15 мин Учащиеся выполняют упражнения  напряжения Совершенствование  навыков  монологической  речи Этап  совершенствовани я грамматических навыков   использования  модальных  глаголов have to,  should, must. we are somewhere on the seashore. It is warm, the sky is  blue, and the sun is shining. You see bright colors  everywhere; you are listening to the sounds of sea. You  are bouncy, happy and cheerful, everything is fine. So it’s time to come back. Open your eyes! Did you like our  journey? Good, let’s continue to work.  Let’s revise with you when we use modal verbs have to,  must and should. Look at the screen. There are these  modal verbs on the screen and their meaning. Match  them. (have to for necessity, must for rules and should for advice) (Слайд 6) Let’s do the exercise 3a on page 181.  What do you  usually have to do in your English class? Use the box to  answer this question. attend all classes, learn and recite poems, learn songs by heart, write compositions, do difficult tests, read aloud, translate, read newspapers, learn grammar rules, use a dictionary, take part in quiz­shows, do projects, ask and answer questions in English, write exercises, play language games, read English books, listen to English people speaking, think carefully ­Good job! Let’s remember what you had to do in your  last English class. Did you enjoy it? Why? (Слайд 7) We had to …  I liked … because … ­Nice! Now let’s do the exercise 4a on page 182. Use the  table to write sentences with must or mustn't. Attend all classes Miss English classes Be naughty and noisy Write in school books Arrive for lessons on time Bring your daybook to school Do homework Return books to the school library YES NO         1. You must... all classes. 2. ... English classes. 3. ... naughty and noisy. 4. ... in school books. 5. ... for lessons on time. 6. ... daybook to school. 7. ... homework. 8. ... to the school library. ­From the list above choose the rules that work in your  school.  ­You are right. Let’s move further, do the exercise 5a on  page 182 What do you think teachers, parents and children should  do or shouldn't do? Use the ideas in the list to give advice. Look through this list. For example: Children  should help with the housework.  help with the housework, give tests, give a lot of homework, watch too much television, do homework regularly, have longer holidays, listen to their parents, behave badly in class, help with homework, give better marks, give more pocket money, get more free time Look through the exercises 3, 4, and 5. Answer the  questions on page 250 ­Not bad. Look at the exercise 6b: Complete each  sentence with one of the modal verbs from ex. 3, 4 or 5. 1. I ... get up at 6 every weekday, because my school  begins at 8 and it takes me 30 minutes to get to school. 2. I think he ... get up earlier. He's never on time, always  late. 3. You ... leave now! You can't miss your English class  today ­ you've got a test! 3. Заключительная часть a) Домашнее  задание b) Рефлексия Объяснение  домашнего задания Самооценка  учащимися уровня  владения  Open your record books and write down your home task ­ exercise 7a on page 183. Find this exercise. At home you  are to divide the word snake into 21 questions. Is  everything clear? Is it important to be able to speak English? Why? Now let's make a list of things which we should do in  English class to make our English better. For example:  Учащиеся записывают домашнее задание. Учащиеся подводят итоги урока. 5 мин c) Оценивание материалом на  конец урока Оценка работы  учащихся We should learn new words.  Thank you for the lesson. Today you were active, creative and hard­working. Your marks are following. ( teacher  makes comments on each mark) Goodbye!  Учащиеся выставляют оценки за урок.

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"

План-конспект урока английского языка в 7 классе "My English class"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
02.11.2019