План- конспект урока по теме "Мир профессий", УМК "English-6", авторы Кузовлев В.П., Лапа Н.М. и др. План содержит технологическую карту урока, приложения 1, 2 с заданиями. На уроке повторяются грамматические структуры: формы настоящего простого времени глагола to be, оборота to be going to...в высказываниях о будущей профессии.
Мир проф.6 кл. 24 апр,2015.docx
План конспект урока
Класс: 6
Тема урока: «Мир профессий». Формирование навыков говорения.
УМК: English6 Кузовлев В.П. ,Лапа Н.М. и др.
Цель: развивать коммуникативные компетенции учащихся на английском
языке.
Задачи: активизировать лексические навыки по темам «Профессии», «Черты
характера»
учить строить монологическое высказывание
развивать умения и навыки аудирования, чтения
развитие умений диалогической речи (диалограсспрос)
повторить грамматические конструкции: формы настоящего простого
времени глагола to be,
оборота to be going to … в высказываниях о будущей профессии
содействовать развитию интереса к изучению иностранного языка
воспитывать уважение к людям разных профессий.
Оснащение урока: учебник English6 ;
CD к учебнику;
интерактивная доска;
компьютер.
Ход урока:
1. Приветствие:
Hello, boys and girls! I am glad to see you.
How are you? OK. Sit down, please.
What date is it today?
What day of the week is it today?
Who is absent?
What is the weather like today?
2. Речевая разминка.
Answer my questions, please.
Do you like going to school? Why/ Why not?
How many lessons do you have today?
What lessons do you have today?
What lesson is the most difficult for you today?
What lesson is the easiest today?
What is your favourite subject?
3. Boys and girls!The theme of the lesson is “The World of Professions”.
4. Today we’ll speak about people of different jobs. We’ll learn to tell what
jobs people can have and what characteristics they need for them.
5. Фонетическая зарядка.
And now it’s time to practice the pronunciation of the words on this topic. Put on
your
headphones, please. Listen to the speaker and repeat the sounds and words.
[ә:] – nurse, worker
[o:] – lawyer, sportsman
[a:] – farmer
[ai] – driver, librarian
[e] – dentist [әu] – programmer
[i] – businessman, engineer
Well done, my children. What kinds of professions do you know else? Let’s
remember.
6. Активизация изученной лексики в речи учащихся.
What is your mother by profession?
What is your father by profession?
Where does your mother work?
Do you like your parents professions?
Let’s talk about your future jobs. What are you going to be in the future? Why?
Say what characteristics are necessary for your job? (I think a teacher should be
intelligent and
kind.)
7. Парная работа.
Make your own short dialogues about your future jobs.
8. Физкультминутка.
Well done, boys and girls. We have the time to rest. Stand up, please. Let’s sing
and dance together.
9. Тренировка орфографических навыков. Кроссворд.
Crossword “Professions”
3
2
4
8 10
12
11
9
1
6
5
7
13
По горизонтали:
рабочий
1
3
учитель
6. механик
7. водитель
9. художник
10. архитектор
13. врач
По вертикали:
управляющий
2
4
библиотекарь
5 домохозяйка
8
11. повар
12. ветеринар
строитель
10. Развитие навыков аудирования. Упр. 1 1), стр. 130.
Listen for specific information.
11. Работа с карточками.
And now we have card work. Please, match the people and the job descriptions.
1. a)Tailor comes to see you when it hurts.
Doctor has got cows and pigs and sheep. Farmer makes trousers, suits and shirts.
Babysittercall him when you've got a leak.
Teacher keeps your teeth both clean and white.
Plumber comes when there's a fire to fight.
Dentist minds the kids when they're asleep.
Fireman teaches English, French and Greek.
b)Read the sentence. Circle the correct answer.
a.A tailor makes and fixes _______________. clothes /furniture
b. A farmer looks after _______________ or grows food on a farm.animals /
children
c.A doctor helps you get better when you are _______________.sad / sick
d. A babysitter looks after small _______________. animals /children
e.A teacher teaches children in a _______________. school /factory
f. A plumber fixes things like pipes or _______________. teeth /toilets
g. A fireman _______________ fires. fights / starts
Check up your answers.
12. Подведение итогов.
OK, boys and girls. Our lesson is over. Have you liked today’s lesson? What have
you done at thelesson?
We talked about different jobs, about our future jobs, listened to a song, answered
the questions.
You worked very well today. I hope that now you know about different
professions much more.
13. Домашнее задание.
Рабочая тетрадь стр. 109
План-конспект урока "Мир профессий"(6 класс)
План-конспект урока "Мир профессий"(6 класс)
План-конспект урока "Мир профессий"(6 класс)
План-конспект урока "Мир профессий"(6 класс)
План-конспект урока "Мир профессий"(6 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.