План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)
Оценка 4.8

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
30.04.2018
План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)
Один из уроков по теме "Соединенные штаты Америки". Урок составлен по таксономии Блума. По плану предусмотрены индивидуальная, парная, групповая работа.Защита проектов, самооценка, взаимоценивание. А также словарная работа с дефиницией, обмен мнениями. Обсуждение вопросов. Работа по видео. Работа по грамматике. План составлен для 8 класса по учебнику "English" Кузнецовой Издательства "Мектеп".План составлен для 8 класса по учебнику "English" Кузнецовой Издательства "Мектеп". Урок составлен по таксономии Блума.
Hawaii, a sunny island.docx
TEACHER:   SUBJECT:  ENGLISH 8 Hawaii, a green sunny paradise LESSON PLAN  Date: 16.04.2018 Classroom: 311 Утверждаю Зам.дир по ШМО: ____________ Grade  The topic of the  lesson  Aim  Objectives  (SWBAT) pupil’s  will be able to:    Results To speak about Hawaii and its capital ­ read about  the  Hawaii; ­ to discuss the geographical position, climate of  Hawaii  video  ­ to answer the questions; ­ to synthesise the knowledge learned at the lesson ­develop speaking, logical thinking, reading skills and rise knowledge of  studying foreign language Pupils will be able to know the  geographical position, climate, people and wildlife of  Hawaii   Read and understand the text and able to answer to the questions. To discuss the life in Hawaii Discussing, Presentation, Problem solving, work in pairs, groups, assessment themselves 3 claps, self assessment Methods and  Techniques  Assessment  Parts of the lesson Area  /Skills/ Organization  moment Speaking  Writing Warm­up  Speaking Checking up of  the home work Knowledge Teacher’s action  Pupil’s activities *Greeting : ­ Good afternoon, pupils! I am glad to see you! Take your seats,  please! Who is absent today? What’s the matter with him/her? *Training: Dividing into four  groups   T: ­  look at the white board: ­ My fellow Americans, ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country.  – John F. Kennedy Do you agree with this quotation? ­ 1. Presentations .  – Speak about the cities of the USA 2.What do we know about the USA? ­ How many states are there in the USA? ­ What is the capital of the? USA? ­ Where is the capital of the USA situated?? Pupils answer to teachers questions. Students will be divided into two  groups. Students  read the quotation and share their ideas. ­ How can they explain this quotation or how do they understand Students present their presentations: Washington, D.C; New York, Los Angeles,  Miami, Chicago After the presentations, students will assess the works 2. Students ask  and the questions: There are 50 states. The capital of the USA  is .Washington, D.C 1. 2. ­ What is the biggest river of the USA? ­ What is the biggest state of the USA? ­ What is the population of the USA? ­ Where is Hollywood situated ? 3. 4. 5. 6. 7. Washington D.C is situated in .. The biggest river of the USA is the Mississipi. The biggest state of the USA is Alaska. The population of the USA is 250 millon people. Hollywood is situated in Los Angeles. Comprehen sion Pre –  reading  task ­ Today at the lesson we are going to speak about the fifth state of the USA, Hawaii. Match the definitions with the words: a) Hawaii, paradise, ash, volcanoes, the Pacific Ocean, Hawaiian islands, Honolulu, seals, turtles (Pupils give their ideas.)  Students should match the definitions with the words Hawaii ­ A state of the US comprising a group of over twenty islands in the North Pacific Ocean;  capital, Honolulu (on Oahu);  Hawaiian islands ­ a group of volcanic and coral islands in the central Pacific; paradise ­ a place or condition of great happiness where everything is exactly as you would like it  to be. Ash ­ he soft grey or black powder that is left after a substance, especially tobacco, coal, or wood,  has burned; Volcano ­ a mountain with a large, circular hole at the top through  which lava (= hot liquid The Pacific Ocean ­ the world's largest and deepest ocean, lying between Asia and Australia and  Honolulu ­ a port in Hawaii, on  Oahu island: the state capital. Seal ­  is a large animal with a rounded body and flat legs called flippers. Seals eat fish and live in   rock) gases, steam, and dust are or have been forced out;   North and South America and near the sea, usually in cold parts of the world. Turtle ­ a large reptile which has a thick shell covering its body and which lives in the sea most of  the time. Application Reading  After  reading  T: Read the text and try to answer the questions.                                         Answer the questions 1. Have Hawaii changed over years ? 2. Why does the text say that “the islands were born in fire”? 3. How many islands are there in Hawaii? 4. Are all volcanoes dead? 5. Can you give the name of one active volcano? 6. How have people changed the appearance of the islands? a) Students read the text and understand to answer the questions. (Additional :  Honolulu Honolulu is the county seat of the City and County of Honolulu. It is the state capital and the most  populous city in the U.S. state of Hawaii. Situated on the island of Oahu, it is known worldwide as a  major tourist destination; Honolulu is the main gateway to Hawaii and a major gateway into the  United States of America. It is also a major hub for international business, military defense, as well  as famously being host to a diverse variety of east­west and Pacific culture, cuisine, and traditions.  The most important places to visit in Honolulu are: Polynesian Cultural Center, Bishop Museum and Planetarium, Pearl Harbor, Iolani Palace, Capitol District, Waikiki Oceanfront, Honolulu Academy  of the Arts and many more. 7. Where do many birds and animals find their home? 8. Why are some of the Hawaiian islands a popular holiday place? 9. Would you like to go to Hawaii? Why? b) (Additional: Do you know that ..?) (Students will be able to discuss answer  the questions  Pupils give their ideas).  Students answer the questions 2,3,4,5,8: A chain of volcanoes came up from underwater in the Pacific Ocean.  There are 132 Hawaiian islands.   One or two of the volcanoes are active.  The islands are famous for their beauty. It is warm there a year round. Look at the board. Do you like the video? Why do you like it? ­ ­ ­ Would you like to go to Hawaii? Why? Students will be able to share their ideas why they’d  like to go to Hawaii. Video  Presentati on Honolulu, the  capital  city of  Hawaii OK.  What have we known about Hawaii and Honolulu? Students will be able to synthesise the knowledge that they’ve learned at the lesson   Exercise 2p.188 To change the direct speech into the reported speech. Many tourists go to Hawaii travelling. Why do they go there? What do they want to see there? If you have an opportunity to go to Hawaii, will  you go there? If yes, why? If not, why not? Students will share there ideas Analysis Synthesis Homework Evaluation Assessment: Pupils complete the chart. TEAM TEACHING EVALUATION FORM (for Students) Questions Evaluation 5 4 3 2 1 1.    Did you understand the ALT? Very well 2.Were you active(e.g. speaking, doing something) during the class? Very active 3.Was the class interesting? 4.Was the class useful to improve your listening ability? 5.Was the class useful to improve your speaking ability? 6. How much did you A.English language learn from the ALT? B.Western Culture Do you like the team­teaching 8 class? Very interesting Very useful Very useful A lot A lot Yes, a lot   Not at all Not at all Not at all Not at all Not at all Nothing new Nothing new No, Not at all

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)

План урока "Hawaii, a sunny island" (8 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.04.2018