План урока по английскому языку "All about me" (2 класс, английскии язык)

  • Разработки уроков
  • docx
  • 06.11.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

План урока по новый программе для 2-го класса по английскому языку, здесь тема урока, цели обучение, которые этот урок способствует ,критерии, начало, середина и конец урока , отражение урока достигли ученики изучение материала, итоговая оценка что я изучал и какие трудности были при изучение нового материала.План урока по новому формату для 2-го класса по английскому языку
Иконка файла материала English Grade 2 Unit 1 All about me Hello again LESSON PLAN.docx
Lesson plan Long­term plan unit:  1 All about me Date: School:N2 Teacher name:Tleuzhanova A.B. Grades: 2  Theme of the lesson: Hello again! (Lesson 2) Number present: absent: ­ Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to Lesson objectives 2.S6use short answers appropriately in short, basic exchanges  and take turns when speaking with others in a limited range of short, basic exchanges 2.R3read and follow with considerable support simple, words, phrases and sentences on familiar and general topics and  familiar instructions for classroom activities 2.W5 write letters and familiar high frequency words when  read aloud or spelt out for learners  All learners will be able to: pronounce some letters recognize letters sounds and read/write them    Most learners will be able to: pronounce familiar words and expressions intelligibly   make dialogue and work in pairs  Some learners will be able to:  make introductions and requests in basic interactions  with others use all structures correctly  Success criteria Value links Cross curricular links ICT skills Previous learning Learners have met the learning objective (2.R3) if they can: recognize and name 80­100% familiar sight words  identify and match 80­100% of familiar sight words  Respect Social studies, etiquette  Using videos Greetings, personal information Time Beginning 10 m (IPW) Plan Planned activities  Organizational moment Teacher greets students; students respond to greeting and take their places. Saying hello Students are suggested a video “How to say hello in  different languages”. Students listen to and compare  English “Hello”; then each student shares a farewell  he/she memorized and says this farewell to a peer and/or  a teacher. Resources video https://www.youtub e.com/watch? v=IDovNibBLd0Warming up  Students play game “Board Race”.  Game description: There are words of greetings on the  board. Students are divided into two teams. Teacher  reads a greeting word i.e. Good morning! Each member  of the teams should find the answer on the board and  touch it. Student who touches the answer first gets a  point. Overwriting Learners are given different greeting phrases to  overwrite. Students work individually within 5­7 mins,  after, students stick their works onto a large greetings  display collage and repeat all phrases in chorus for  drilling pronunciation.  Middle  25 m (IW) Printed cards with  greetings Worksheets A3 paper, glue  Reading practice (FA) This activity focuses on the assessment of “recognize  and identify some familiar sight words”. Each student  should be able to recognize/identify and pronounce  correctly any greeting phrase/word teacher points to. Group working Put learners into groups of three and ask them to practise then perform to class greeting exchanges involving the  phrase each one has overwritten. End 5 mins Feedback Pupils share opinions if they liked/disliked the lesson by  putting their thumbs up/down and explaining the reasons using simple language Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you  plan to challenge the  more able learners? More support will be given  to weaker learners by  giving them a modified  worksheets in some tasks  with greater support Assessment – how are  you planning to check  learners’ learning? Health and safety check ICT links By means of oral  formative assessment –  students work in pairs  making dialogs – teacher  monitors for assessment  Work with the SMART board not more than 10 minutes  Monitor classroom space  when students start moving  around  Make short breaks while  writing   Use water based markers  Use safe, odour free glueReflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic? Did all  learners achieve the LO?  If not, why? Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make  from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and  learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class orachievements/difficulties of  individuals that will inform my next lesson?