План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)
Оценка 4.6

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
03.03.2017
План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)
План урока по английскому языку на тему "Animals" по учебнику Smiles 1 по обновленной программе для учеников 1 класса содержит интересные задания с учетом возрастных особенностей детей, которые способствуют повышению интереса учеников изучать иностранный язык. Дети учатся работать в парах и в группах.разработка урока по английскому языку 1 класс Smiles 1
animals .docx
LESSON: Unit 4 The world around us: Animals Date:  School:  Teachers name: Utebaliyeva Bakhyt. Sarsenova Samal CLASS: 1 Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to Lesson objectives Number  present:  absent: 1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly 1.S5 produce words in response to basic prompts 1.L1 recognise short instructions for basic classroom routines spoken slowly  and distinctly 1.L3recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a  limited range of basic and everyday classroom words 1.R1 recognise initial letters in names  All learners will be able to:    pronounce basic words denoting animals recognise simple greetings recognise basic colours Most learners will be able to: produce words in response to basic prompts recognise basic intonation distinguishing questions from statements understand the meaning of new words participate in short conversations on a specific topic       Some learners will be able to: respond appropriately to some  questions use some short answer forms correctly Previous learning Unit "The World Around Us" is based on knowledge and language skills from  Units1, 2, 3. Students need to know the names of animals around us in their  native language. Plan Planned timings Beginning Planned activities (replace the notes below with your planned activities) ORGANIZATIONAL  MOMENT Resources Song “Hello” Prior Knowledge­ Pupils recognize simple greetings https://www.youtube.c om/watch? v=AdukBVPk8Jw Hello, children! Let's sing a song! Group 1: Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! How are you? Group 2: Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! Hello!  I am fine! Thank you! Children make short dialogues in pairs  using questions  and words : Hello! How are you? What’s your name? How  old are you? I’m fine Thank you I’m Ok I’m so­so I’m well   Teacher: The topic of our lesson is “Animals”. (Point to  the pictures of animals on the board)Today we’ll name  some animals in English. Middle SPEAKING DRILLS All pupils pronounce basic words denoting animals.     a mouse, a rabbit, a wolf, a fox, and a bear. Most pupils recognise basic intonation distinguishing  questions from statements. Some pupils respond appropriately to some questions. toys, pictuers  Teacher talks to the class using puppet dolls  representing animals from the fairy tale “The Little  House": Hello! My name is Mouse. What’s your  name? puppets How are you? How old are you? PLAYING Pupils understand the meaning of words denoting animals.  Teacher divides children into two groups / colours and  numbers /  Colours: red,pink , blue, yellow, brown,  green,black. Numbers: 1­7  Game "Guess what animal it is"  Pupils get pictures of animals and  in turn go to the board  and show by actions an animal from the fairy tale, without  naming it. The rest of the pupils have to guess. FORMATIVE ASSESSMENT   LISTENING  Pupils get cards with the pictures of animals, recognise  basic colours and animals. Point and colour:  Fox is red. Bear is brown. Mouse is blue. Wolf is black. Rabbit is pink. Dancing CREATIVE WORK in groups  Most pupils participate in short conversations on the topic  Worksheet sof animals http://ejka.ru/blog/zaga dki/1.html «The Little House". 1) Shadow  shapes  / Colours / a mouse, a rabbit, a wolf, a  fox, a frog and a bear.  ://   deti   http   ­   online  /  skazki  .  com     ­ kie   ­  narodnye    /  teremok skazki      /  /  russ   Puppets or toys 2) Staging / numbers / Characters: a mouse, a rabbit, a wolf, a fox, a frog and a  bear. WORKING WITH CARDS Pupils match animals with their habitats. 1) Show where the animals live. Match the pictures of  animals to their habitats. PLAYING GAMES  name the letters / ball, strands/ All pupils recognise initial letters in names of animals. Some pupils respond appropriately to some questions. End 3­5 minutes FEEDBACK Pupils produce words in response to basic prompts. Show your mood  happy like a monkey  sad like a wolf  energetic as a lion  Hometask : draw a picture of an animal and describe it  Assessment – how are you  planning to check learners’  learning?   through questioning and  the redirecting of  questioning in feedback  activities through observation in  group and final  performance activities  Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support?  How do you plan to challenge  the more able learners?  more support can be given  during elicitation, instruction  and  questioning phases of  the lesson by nominating  learners to  answer items  relating to more high  frequency vocabulary to  build confidence through  participation.  more able learners will be  challenged by prompting  their groups to  develop more elaborate types of animals to  narrate. Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links Cross­curricular links    performance arts: use  gestures and movements  imitating animals ICT: playing computer  games Science: habitats of animals  Drama: staging   story  the world around us   Art: sticking, colouring Health and safety check  white board is used no     more than 5 minutes personal computers are  used no more than 10  minutes use water based markers use  mucilage glue Values links  when students work in  groups, they will learn to  be polite and respectful to each other Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.  Reflection Were the lesson  objectives/learnin g objectives  realistic?  What did the  learners learn  today?  What was the  learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation  work well?  Did I stick to  timings? What  changes did I  make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? Success criteria : Subject:   Grade: 1       Unit 4: The world around us: Animals Formative assessment task Subject Programm e reference Listening 1.L1 Assessment Task Point and colour: Fox is red. Bear is brown. Mouse is blue.  Wolf is black. Rabbit is pink. LearningObjectiv e Recognise short  instructions for  basic classroom  routines spoken  slowly and  distinctly SuccessCriteria Learners achieve this Learning Objective, if  they recognise the spoken form of 4 basic colors recognise the spoken form of 3­5 words of animals Learners are working towards this  Learning Objective, if they recognise the spoken form of some basic  colors recognise the spoken form of  some animals

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)

План урока по английскому языку на тему "Animals" (1 класс английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.03.2017