План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"
Оценка 5

План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"

Оценка 5
Разработки уроков
doc
английский язык
8 кл
03.11.2018
План урока по обновленной программе на тему  "Books in our life"
План урока по английскому языку по обновленной программе на тему "Books in our life" раздел "Reading for pleasure". Разработка урока по английскому языку предназначена для учеников 8-х классов. Я думаю, что материал будет полезен для учителей английского языка преподающих в обновленных классах.
Кушанова Альмира Кенжегалиевна.doc
LESSON PLAN LESSON:  Reading for  pleasure.  Books in our life. Date: CLASS:  8 Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to School: # 18 Teacher name: Kushanova  Almira Kenzhegaliyevna Number present absent:  8R6 recognize the attitude or opinion of the writer on a growing  range of unfamiliar general and curricular topics, including some  extended texts 8S2 ask more complex questions to get information about a range of  general  topics and some curricular topics 8.UE9 use appropriately a variety of active and passive simple present and past forms and past simple forms in narrative and reported speech  on a range of  familiar general and curricular topics 8C3 respect different points of view Lesson objectives All learners will be able to:  Read and understand the main idea of the text  Make up a dialogue with support and reproduce   Describe their favorite books using Past Simple and Passive  Voice in 2 or 3 sentences  Respect each other’s points of view Most learners will be able to:  Understand most specific information and detail while reading  with support  Discuss the genres of literature with support  Describe their favorite books using Past Simple and Passive  Voice in 4 or 5 sentences Some learners will be able to:  Understand most specific information and detail while reading  without support  Discuss the  difference between printed books and E­books  without support  Describe their favorite books using Past Simple and Passive  Voice in 6­7 or  sentences Previous learning Revision of the topic “Reading for pleasure”: vocabulary and  grammar material Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below  with your planned activities) Resources PPT slides PPT  slides PPT  slides Start 1 min 2 min 1  min Middle 2 min 5 min   Teacher presents the lesson objectives to the  class. (W)  Warming up Today we are going to speak about one of the  most wonderful things in the world. Well, try to  guess what it is! T: Look at the screen and read the rhyme and  guess. It has no mouth but speaks. It is not a tree but it has leaves. It is not alive but it can be a good friend … Right! It is a book Our theme is “Books in our life’ (W) Why do people read books?  P­s give examples. (W) Task 1.  New vocabulary T. introduces P­s with the new vocabulary with  the help of pictures a detective story  a fairy tale  science fiction  a horror story; a biography  an encyclopedia  (P­s repeat the words  after the teacher)  (G) [FA] Task 2 Matching the genres with  their definitions and put on leaves on it. T: A wise man said, “Life without books is as  tree without leaves”. How can we understand this quotation? I’m sure that if we don’t have books in our life, it will be as boring and gloomy as trees in autumn. Now let us grow our “book tree”, first connect  the names of the genres with their definitions and put on leaves on it. (There are the names of  literary genres and their definitions on 2 parts of leaves) 1) Science fiction  is a book about actual or  imagined scientific things or events. 2) A fairy­tale is a story  that teaches a  lesson, a story in which animals or objects  can speak. 3) A horror is a story in which frightening  and often unnatural things happen. 4) A detective is a book that tells a very  exciting story especially of crime and  violence. 5) Biography is a book about another  person’s life. 6) Encyclopedia is a reference work or  compendium providing summaries of  information from either all branches of  knowledge or from a particular field or  discipline Now our tree looks beautiful! Descriptor Find the correct answer to the 1st   definition Points 1 Find the correct answer to the 2nd   definition Find the correct answer to the 3rd definition  Find the correct answer to the 4th  definition Find the correct answer to the 5th  definition Find the correct answer to the 6th definition                                                       Task 3  (I)  Differentiation 1 1 1 1 1 6 min PPT  slides Cards Describe their favorite books using Past  Simple and Passive Voice  1. Describe their favorite books using Past  Simple and Passive Voice in 2 or 3  sentences 2. Describe their favorite books using  Past Simple and Passive Voice in 4 or 5  sentences 3. Describe their favorite books using Past Cards Papers with the text https://infourok.ru.material Simple and Passive Voice in 6­7 or   sentences Key sentences: What kind of books do you enjoy most? P.: I prefer reading … ... was written by ... It is about ... The story is set ... The main characters in the book are …  7 min T. divides p­s into groups by cards    (G) Task 4  Jigsaw Reading   (FA) 1. It was a dark and foggy night. We drove and  drove. At midnight, just as we thought we were  lost, we saw a light behind some trees. As we got  nearer, we could see a house. It looked deserted,  abandoned. We knocked on the heavy, wooden  door. It opened slowly. A tall man dressed  entirely in black stood there. "Good evening", he said in a slow, deep voice. "I've been expecting  you". 2. We were travelling through deep space at the  speed of light. Suddenly, the spaceship slowed  down and immediately the system came into  view. A bright star with twenty or more planets.  One of these would be our new home, five light  years from our own galaxy. 3. The man lay on the ground next to a white  van. There was no doubt. He was dead. I quickly  looked in the pockets of his jacket – some money; a handkerchief and a theatre ticket with a  Chicago phone number written on it. Three  murders in three weeks and the victims all killed  in the same way. 4. Once upon a time, a long, long time ago, there lived a beautiful princess. She was an only child  and her father and mother, the king and queen,  loved her very much. One day, an old woman  came to the castle. When she saw the princess,  she smiled and laughed in a strange and horrible way. Formative assessment with words (Excellent,  very good, good) 2 min 5 min 5 min End 2 min Task 5  (G)T: Now let’s have a guessing game. Read  the stories and try to guess what story it is,  and why you think so.  P­s read the texts, discuss them and define the  genres of these texts  1. horror story; 2. science fiction; 3. detective story; 4. fairy  tale.  Task 6  T. divides p­s into 2 groups by cards [G,P] Differentiation All:  Making a dialogue according to the given  questions with support  Now, imagine, please, that you are reporters,  who have been asked to do research about books  and different types of genres people prefer to  read.  Do you read horror stories,  …..? Is reading important in our life? What do you know about E­books? What is the difference between printed books and E­books? (G)   Most: Discuss the genres of literature with support Some:   Discuss the  difference between printed books  and E­books without support What are the advantages and disadvantages of  these books?       Summing up I want to finish our lesson with the  words of Charles Kingsley “Except a living man,  there is nothing more wonderful than a book”. I hope that you understand that without books  our life will be empty and boring. Read good  books, enjoy them and think. PPT  slides Cards PPT slides You may come to me any time and ask for any  book to read. I will give it to you with pleasure. 2 min Reflection Teacher invites learners to put sticky notes on the picture that best describes how they felt during  the lesson. Pictures Heavy stack of books – it was very difficult to  understand Boy reading a book – it was fine Boy jumping with a book – I understood  everything Describe their favorite books  Additional information  Differentiation – how do you plan to give more support? How do  you plan to challenge the more  able  learners? 1. using Past Simple and Passive  Voice in 2 or 3 sentences 2. using Past Simple and Passive  Voice in 4 or 5 sentences 3. using Past Simple and Passive  Voice in 6­7 or  sentences Describe their favorite books  Describe their favorite books  Assessment –  how are you  planning to  check learners’  learning?  FA with words  (Excellent, very  good, good)  With pictures Heavy stack of  books Boy reading a  book Boy jumping  with a book Cross­curricular links Health  and safety check ICT links  Values links Cross­curricular links:  Literature and Science   Values links:  respect each other’s points of  view  take care of the books  love reading the books Reflection  Use the space below to reflect on your lesson.  Answer the most relevant questions from the box  on the left about your lesson.  Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO? If not, why? Did my planned differentiation  work well? Did I stick to timings?  What changes did I make from my  plan and why? Summary evaluation  What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and  learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of  individuals that will inform my next lesson? 1:  2:

План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему  "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему  "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему  "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему  "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему  "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему  "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему "Books in our life"

План урока по обновленной программе на тему  "Books in our life"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.11.2018