План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой
Оценка 4.7

План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой

Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
английский язык
6 кл
13.02.2018
План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой
Урок разработан для 6 класса казахской школы по учебнику "Английский язык" Аяповой Т. и Әбілдаевой З, Алматы, "Атамұра", 2015 г. План был составлен по программе "Lesson study", для исследования деятельности учеников в серии уроков. Особое внимание уделяется трем ученикам, которые должны улучшить свои показатели, чем в предыдущих уроках, найти для них индивидуальные подходы и методики для успешного раскрытия их потенциала.разработка урока для исследования учеников, поиска путей улучшения их знаний и навыков.
Plan for Lesson Study.doc
LESSON: Education  Date: 21.11.2017 School: #7 Teacher name:  CLASS(ES): 6А; 6Ә; 6Б; 6В Learning objectives  Number present: All  absent: Lesson objectives Previous learning Expand the students’ knowledge about education and schools.  To improve speech activities of the students To motivate the students to study English.  All learners will be able to: Understand the lexis of the presented material in general To read and translate the words and sentences Recognize the names of numerals Most learners will be able to:  Understand the lexis of the lesson in detail  Recognize the words after auding and make sentences.  Translate simple sentences from Kazakh into English Some learners will be able to: Ready to express their meaning on the issue   Make simple sentences and small texts using the new words  Our school. Essay.  Plan Planned timings Introduction and organizational part  8  minutes     Planned activities (replace the notes below with your planned activities)  I. ORGANISATION MOMENT: a) Greeting; b) talking with the pupil on duty. c)  informing about the aims and the theme of the lesson  2. Warm­up : 3. Phonetic drill: this time it is the names of school  subjects. Mathematics, Biology, History, Kazakh,  Russian, English, Literature, Drawing, Art, Music.  Resources T­S The work with  blackboard        Ma    His  Ar Bio         Draw           Kaza Russ     Eng   Mu                    Liter Ian    lish       t    ing      logy                 ature kh       th   tory  sic      Middle  (main part)            II. Introduction to the main part. Pre­reading  activities 4. Information and communication  video The method 2 minutes technologies. The teacher shows the video about the  types of school.  8 minutes  5. Introducing new words.  a) The teacher writes the words ordinary school,  primary school, consist and other words on the  blackboard and reads them. The students must repeat  after him. Translations follow after reading.       3 minutes  b) The students match new words with the translations  in Kazakh from the chart.       6. Warming up: tell the ordinal numerals.  III. Reading activities.         4 minutes  7. Cursory reading.      a) The students find the new numerals from the text. b) Lets check and play       10 minutes 8. Reading the text. The teacher gives the parts of the  text and students try to translate them. The teacher  translates if they fail or make a lot of mistakes.             5 minutes   9. Grade­targeted assignments. The teacher gives  different assignments to the advanced, average level  students and to the students with the bad progress. The  advanced should tell about their school using the new  words. The students of average level have to say in  English certain sentences and answer the questions.  The students with poor knowledge must fill the gaps in  the sentences.   Complete the sentence.  1.After four years of _________school classes I went  to _________school. 2.Primary and secondary schools together  _________eleven years of study. 3.The primary school curriculum________ such as  subject as Kazakh, Math, Drawing, Physical Training  and music. Say in English 1.Мен мектепке жеті жасымда бардым 2.Ол қарапайым ғана мектеп болатын New words T­S and T­S1­S2­ S3 is used Work with table Repeat the grammar T­S1­S2­S3 Game with ball in  circle Cards with text T­S and T­S1­S2­ S3 is used Cards for average  level student The 3rd level student The 2nd level  student 3.Мен төрт жылдық бастауыш мектертен орта білім  беретін мектепке өттім 4.Ол он бір жылдық орта мектеп болатын The 1st level student Tell us about your primary school using the new words:  Ordinary, Primary, secondary. (write a short text about their school)       5  minutes Reflection and Home task: The students should find  one odd word from the list of 5 words.  Odd one out. 1.Ordinary, secondary, capital, primary (capital) 2.Fourteen, eleven, nine, classes ( classes) 3.Kazakh, school, Math, music ( school) 4.Every, Winter, Spring, Autumn ( every) Home task: to make a short written summary on the  text including the new words and be ready to retell it.  Additional information Differentiation – how do you plan to give more support?  How do you plan to  challenge the more able  learners?  Create mixed ability pairs  for speaking activity.  Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  through questioning and  the redirecting of  questioning in feedback  activities.

План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой

План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой

План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой

План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой

План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой

План урока по теме "Education" в 6 классе по учебнику Аяповой
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.02.2018