Plants and animals (open lesson)
Оценка 4.8

Plants and animals (open lesson)

Оценка 4.8
Разработки уроков
doc
английский язык
8 кл
11.10.2018
Plants and animals (open lesson)
Открытый урок по английскому языку для 8 класса на тему Plants and animals. В этой разработке подробно написаны течение и процесс открытого урока. В этов уроке были включены и использованы новые способы по старой книге Т. Аяповой. Урок про животных и растениях.
plants-and-animals-kmzh-56e788be4730c.doc
Lesson: Plants and animals (open lesson) Form: 8 «Б» The theme of the lesson: Plants and animals School: №109 ЖББ мектеп КММ Teacher: Sadybekova Shapagat Date:  The aim of the lesson: Lesson objectives: The results: Criteria: To develop students skills and habits in oral speech. To support interest in  subject. To develop students ‘ability to discuss facts, ideas, using a range of  topical vocabulary. a) to enlarge pupil’s vocabulary by talking about animals, Practice the degrees of adjectives b) to develop pupil’s skills in reading listening Speaking and working in group writing, solving problems c) To teach pupil’s to protect environment, to love the world where we live (Teaching aids) All learners will be able to recognize the names of the animals Most learners will be able to pronouns the words and expressions  intelligibly, use words to make sentences and describe their favorite animals  and plants Some learners will be able to support their ideas and make sentences with  using the new words. А: Pupils know the names of animals and plants. В: Pupils learn the new words С: Pupils give a short  information on the theme А: I  know the names of animals and plants В: I  learn the new words С: I  give a short  information on the theme ICT, marking, youth ages, leadership.  Module: Connecting with subjects Kazakh and biology Lesson equipment: Presentation, projector, netbook, papers with tasks, pictures The procedure of the lesson: Time Stag­es of the lesson  and its objectives Procedure Pupil`s  activity Giving marks I. Organization  moment 8 min Warm up «Қағаз ұшақ» әдісі  арқылы  түрлі  ұшақтарға жылы  лебіздер жазғызып,  ұшыру. II. Checking up the  Beginning of the lesson Good morning pupils! Thank you sit down please! ­ Who is on duty today? ­ Who is absent? ­ What date is it today? ­ What day is it today? Before we will start our lesson, let’s all make a paper  air plain and  write them our wishes to each other. Let's send our paper plane to flight to your friend. Pupils make a  paper air plane Let`s check up your home task with the method  “Quick answer” Pupils answer  the questions Pupils watch a  video the guess  the theme A cow, a cat, a  dog, a rabbit, a  wolf, a fox Pupils choose  the figures of  the animals and plants, then  divide  into  three groups. Using the  pictures pupils  make a poster  then protect it home task «Жылдам жауап»  тәсілі арқылы  оқушылардан үй  тапсырмасын сұрау. 8 min «Кинометафора»  әдісі арқылы  оқушылар жаңа  тақырыпты ашады.   «Фигураларды  таңдау» арқылы  топқа бөлінеді ІII. Explaining the  new material.  5 min New Words: Aim: the pupils should learn the new words  and write down to  their copybooks 1. What do you say about geography of KZ? 2. 3. What do you say about Kazakh language? Is Kazakh language with a rich history? OK! Now, look at the interactive board and watch a  video.  1. What this video is about? Today we’ll speak about animals and plants. Let`s  remember and name the animals which you know. Children, tell me, what is the flora? And what is  the fauna? What types of animals do you know?  What can you say about plants?  Dividing into  3 groups   animals and plants.   : domestic animals, wild  Now,   children,   make   posters   about   animals   and plants.  1.  group about domestic animals 2. group about wild animals 3. group about plants   Presentation and practice Include – қосу, қамту To include something or somebody; to include on  the list.  Species – түрлері. A tropical species.  Discover – жаңалық ашу To discover something Air – ауа Cold air, fresh air, in the air Desert – шөл The Gobi Desert, the Sahara Desert.  Soil – топырақ To grow in soil.  Root – түбір, тамыр Insect – жәндік An insect is a small animal with six legs. Ants and  bees are insects Move – көшу To move fast (slowly), to move in=to move in a flat,  to move something.  Common – ортақ Common language, to have something in common.  Earth – жер The Earth is a planet where we live. Discovery – жаңалық To make discovery.  Breathe – тыныс To breathe in, to breathe out. Fish cannot breathe out of  water.  Support – қолдау To support a family, to support a plan.  Main part Let’s play the game “The Golden door” Match the words with the sentences by the meanings 19 min Pupils matches  the words with  the sentences Mark pupils  with smiles "True or False" әдісі 1. Dolphins have larger brains in comparison to  humans.  T 2. The oldest domestic cat on record was 38  years old. T.  3. Dogs, kangaroos, dolphins are mammals. T 4. If a scorpion loses its stinging tail, it will  regrow the tail within a few weeks. F  5. Golden dart frogs contain enough poison to  kill 10 adult humans. T IV. Game “The  Golden door” «Алтын есік» ойыны 1. Task:  Matching  the words The aim: pupils match  the word with the  sentences by their  meanings.  (pair work) «Сөз жалғау» әдісі 1. 2. Task : To make  “True” or “False” (group work) «Рас па, жалған ба?»  әдісі 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 3. Task:  To find  animals The aim: to find the  most animals in these  letters (individual work) «Сөз табу» 4.Task: to solve  Crossword (individual work) «Кроссворд» шешу 6. The total weight of all ants on earth is about  the same as the weight of all humans on earth.  T 7. A blue whale’s heart beats 6 times per minute.  T Who can find the most animals? Wolfisharkangaroowleopardogorillant “Crossword” I  I  P  I  O  N  D  P  J  R  S  C  O  R  P  O  Q  H  T  U  L  I  P  R  O  E  C  S  E  S  Y  G  N  O  I  I  D  A  E  T  M  K  U  Y  F  W  K  Y  G  W  H  P  O  P  O  T  A  M  U  S  O  P  U  L  C  A  C  T  U  S  I  R  Z  L  N  F  E  L  E  P  H  A  N  T  L  I  Z  A  R  D  W  O  L  F  B  W  X  O  E  G  O  R  L  L  A  E  E  I  B  N  E  S  S  Q  U  R  R  E  L I  Ending the lesson V. Conclusion 5 min Key words: scorpion, rose, hippopotamus,  elephant, squirrel, wolf, cactus, gorilla Pupils use the  key words  they make a  sentence or  word  combination. Pupils say their  opinion about  the lesson. VI. Reflection “In one word”  «Бір сөзбен» әдісі –  Оқушылар өздеріне  берілген  сөздердің ішінен,  өздерінің бүгінгі  сабақтағы жағдайын  сипатайтындай 3 сөзді  таңдап айтады. Additional information Pupils say their emotion and mood in the words that  are given below.   (Impatient, Angry, Happy, Indifferently, Enjoy, Inspiring,  Boring, Worry, Patience, Confident,  Uncertain, Relax) 2 min (Төзімсіздік, Ашу,  Қуаныш,  Немқұрайлылық,  Қанағаттану, Шабыт, Зерігу, Алаңдау,  Тыныштық,  Сенімділік,  Сенімсіздік, Рахаттану.) Pupils say their  mood H/t  Ex 3 p 64 WB “My favourite animals” write 5 sentences Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links   performance arts: making of animal shadow  puppets as part of a story environmental science: animal food chains   through questioning  and the redirecting of  questioning in  feedback activities through observation in  group and  end  performance activities Differentiation – how do you plan to give more  support? How do you  plan to challenge the  more able learners?  more support can be  given during  elicitation,  instruction and   questioning phases  of the lesson by  nominating learners  to  answer items  relating to more high frequency  vocabulary to build  confidence through  participation.  more able learners  will be challenged  by prompting their  groups to  develop  more elaborate food  chains to narrate. Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learning objectives  realistic?  What did the  learners learn  today?  What was the  learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation  work well?  Did I stick to  timings? What  changes did I  make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)

Plants and animals (open lesson)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.10.2018