Political system of Canada lesson plan for the 10th grade
Оценка 4.8

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл
18.02.2017
Political system of Canada lesson plan for the 10th grade
Краткосрочное планирование урока по английскому языку на тему Political system of Canada for the 10th grade. Урок интегрированный, где уделяется время учителю географии для повторения географического положения Канады и Казахстана, затем учащиеся в группах составляют кластер и постер и после защиты групповой работы учитель предмета Человек, Общество и Право дополняет ответы учащихся. Урок очень насыщенный и используются новые методы как: постер, кластер, трехъязычие, критериальное оценивание и т.д.Political system of Canada lesson plan for the 10th grade
Political system of Canada откр урок 10 кл.docx
Оқу ісінің меңгерушісі:  Long term plan module: Unit 5 Canada Theme: Comparing political systems of  Canada and Kazakhstan School:  Secondary school №8 named after N.Torekulov English teacher: Nigora Abduvakhabovna  Atakhanova Number of present:­ 13 Absent ­ To learn about political systems of Canada in comparison with  Kazakhstan; find out differences and likenesses.  All learners will be able to: read about Canada’s & Kazakhstan’s  political systems Most learners will be able to:  speak about Canada’s & Kazakhstan’s  political systems Some learners will be able to:  read, speak and retell about Canada’s and  Kazakhstan’s political systems, compare and find out differences between  them. Learners develop skills needed for success in a range of academic subjects  such as using speaking and listening skills to solve problems, organizing  information clearly for others and developing intercultural awareness  through reading and discussion. Key words and phrases: Words connected with the political system of  Canada and Kazakhstan Useful classroom language for dialogue/writing: oral speech Discussion points: political systems of Canada and Kazakhstan Writing prompts: key words and phrases Criteria based assessment. Assessment criteria: speak, read, retell about  Canada’s & Kazakhstan’s political system Descriptor:  A learner •  knows general information; •  speaks about political system of Canada & Kazakhstan Self­assessment: Hand signals & assessment sheets based on criteria ­Use audio and  visual methods of communication ­Create good and friendly atmosphere in class Date: 26.12.2016 Class: 10 b Learning  objective(s)  that this  lesson is  contributing   to: Lesson  objectives: Language  objectives: Assessment  for Teaching  How to  overcome  barriers in  learning English Previous  learning Speaking about geographical position of Canada & Kazakhstan Planned timing Planned activities (replace the notes below with your planned activities) What will the pupils learn? How will they learn it? Resources Lesson Plan Suggested Teaching Activities  Active Learning activities Start (Beginning  of the lesson) 1) Students stand in a circle & greet each other in 3 languages: good  morning, доброе утро, қайырлы таң, how are you?   здравствуйте, қалыңыз қалай? etc.   Phone drill ex to warm up  “Double, double, this, this…” 2) Dividing into groups: Students take cards where is written their tasks  doing these tasks they find pictures of sights of Canada & Kazakhstan. Finding pictures they name the sights then join  into groups  “Canada” & “Kazakhstan”. 3) Teacher: Good morning, boys and girls. How are you today? I’m very  glad to see you here. As you see we are going to have an unusual lesson. You see we have many guests. They are the teachers of our school &  they want to see your knowledge of English. Now you should do your  best and be active. I wish you good luck. So, take your team’s seats.  Let’s start our lesson. At first we should make our lesson rules. So, what you would like to suggest? (students make the lesson rules and write  them on the flipchart. 1. No Kazakh, no Russian, only English;  2. Be  active; 3. Respect each other; 4. Don’t interrupt each other; 5. Use  your mobile if you need; 6. Don’t be noisy & etc.) 4) Organization  moment’s questions and answers of the pupil on duty.  Who is on duty today? What date is it today? What day is it today?  What season is it now? What’s the weather like today? Who is  absent? What was your home task for today? & etc. 5) Assessment sheets: criteria based assessment (give assessment sheets to                1.Cards with  tasks &  pictures of  Canada’s &  Kazakhstan’s sights  2. Slide 1­  greetings      3. Slide 2 –  Warm up ex. 4. Slide 3 –  Pictures of  sights for  dividing into  groups         5.Slide 4 ­  Criteria  based  assessment 6. The map  of the world each student & explain the criteria) don’t forget to complete your  evaluative papers. 6) Asking home task: Geographical position of Canada and Kazakhstan.  (Connection with the subject geography working with the map).  Making notes in the vocabulary.  a) Where does Canada / Kazakhstan situated? b) What is the capital of Canada / Kazakhstan? c) The main cities of Canada / Kazakhstan. d) The borders of Canada / Kazakhstan.  Middle (of the  lesson) Interaction with the subject geography: Межпредметная связь с  геогрфией. Учитель географии задает вопросы: 1) Сколько материков есть на свете? (Ответы учащихся с переводами  Presentation  slides  на англ язык при помощи учителя анг. языка) 2) Сколько океанов существуют на свете, назовите их? (Ответы  учащихся с переводами на англ язык при помощи учителя анг.  языка) 3) Назовите границы Казахстана и Канады. (Ответы учащихся с переводами на англ язык при помощи учителя анг. языка) 4) Назовите 4 стороны света.  Teacher: As you see we are going to continue to speak about Canada. Today we’ll learn the political system of Canada and Kazakhstan.  The theme of our today’s lesson is: “Comparing political systems of Canada and Kazakhstan”. The objective of our lesson is to learn about the political system of Canada and compare with the political system of Kazakhstan.  Open your books at page   155  and   look   at   the   text.   We’ll   read,   get   some   information   about   the political system of Canada. (Students will read turn by turn). Is everything clear for you? If “YES” you have a team work. At the previous lesson you had the task to prepare information for the political systems of Kazakhstan & Canada. Now the team of Canada will make poster about Canada and cluster about the political system of Kazakhstan and  the team of Kazakhstan will make a poster about Kazakhstan & cluster about the political systems of Canada. You may use your pictures of sights, mobile phones if you need. (Teacher’ll give students time for preparing)   Teacher: Your time is up, please, speakers of each group, come to the blackboard and present us your  work. Now I would like to ask our history teacher to explain us the political systems of Kazakhstan and Canada. You will learn more about political systems and ask questions if you have. End (of the  lesson) Reflection           Self­assessment: Hand signals       H/T:Ex7,8  p 157 Ask students to look at lesson objectives they set at the beginning of the lesson  and think and say what they did well in the lesson and what needs improvement.  Project  work Additional information: Differentiation ­  how do  you plan to give more  support? How do you   plan to challenge the  more able learners? Reflection Were the lesson  objectives / learning  objectives realistic?  Assessment ­ how are you  planning to check  learners’ learning? Cross – curricular links health and  safety check ICT links Values links Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions  from the books on the left about your lesson. I think the lesson objectives  were realistic. Learners could achieve the lesson  objectives.  The learning atmosphere was favourable. Out of all learners 3­4 were the most active 3­ 4 learners more active and 4­5 slow. I think my differentiation worked well. I stuck to  timings.  Summary evaluation                                                                                                                                                        What two things went really well (consider both teaching and learning)?                                                                 1. Learners were so interested when they began learning the political systems of two countries and comparing them.  2. They liked the interactive method of learning and the connection with the other subjects.                                          What two things would have improved the lessons (consider both teachings and learning)? So as to motivate those slow learners in the lesson it would be better to play games. It would be better to use some video material in teaching and learning.   1 2 What have learned from his lesson about this lesson about the class or individuals that will inform my next  lesson? To my mind interactive method in teaching is very useful for both teachers & students. Next lesson I’ll try to use  video materials & do the best to make all the students be active. Take the picture under the teacher’s Take the picture behind the monitor table Your task is on the picture of Big Ben  Your task is on the picture of Baiterek Take the picture from the first window Take the picture from the whiteboard Take the picture from the door Take the picture from the blackboard Take the picture from the top of flowerpot Take the picture from the back of teacher’s stand chair Take the picture under the computer’s table Take the picture behind  the blackboard Criteria based assessment sheet Name_______________________________________________________ Criteria Reading  Listening  Writing  Speaking Use of English Critical thinking Descriptor  Point  Can read without mistakes – 2 Can read with mistakes – 1 Can’t read ­ 0 Understand without support – 2 Understand with support – 1 Can’t understand ­ 0  Write without mistakes – 2 Write with mistakes – 1 Can’t write ­ 0 Excellent speaking with no mistakes – 2 Speaking with some grammar mistakes – 1 Can’t speak ­ 0 Usage of English without difficulties – 2 Have some linguistic barriers – 1 No usage of English ­ 0 High level of thinking – 2 Middle level of thinking – 1 Low level of thinking ­ 0 Scale of assessment:    12­10points – “5”    9­8 pts – “4”   7­6 pts – “3”   5 & less – “2” LESSON RULES 1. No Kazakh, no Russian,  only English;  2. Be active;  3. Respect each other;  4. Don’t interrupt each other; 5. Use your mobile if you need; 6. Don’t be noisy 7.Do your best !!!

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade

Political system of Canada lesson plan for the 10th grade
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.02.2017