Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс
Оценка 4.7

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
01.10.2017
Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс
план урока предназначен для учащихся 5 классов.ргпнгавевпеавенвкевке самевкеыукфцуффффффффффф фффффффцуычччччччччччччччч чччччччччччччччччччччччччччччччччччччччччапвннннннннннннн ннннннориииииииииииииииииии ииииииииииии иииииии иии иииииии ииима ссссс ссссссс сссссссссс ссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс ссссвсссссссссссссссссссссссссссссссс ссссскккккккккккккккккккккк кгррррррррррррррррррррррррррр ррррррррррррррееееееееееееееее еееееееееееееееееееееесссссссссссссссссссссссс сссссссссссссссссссссссссссссссссккк кккккккккккккккккккккккккккккк кккккккккккккккккккккккккеккк кккккк ккккккккккккккккккккккккеееееееееееее76план ргргпгптаквенорнеанннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннннне ннннннннннннннннннннннррр тттттттттттттттт ттттттттттттттттт нннннннннннн пн н не е коиорпгнеппппппппппппппппппппппппггггггггггггггггггггггггггггггггггггггг
Zeynullyna Zhemis Bakhtygereevna.docx
Short term plan                      Lesson plan School: №1 Teacher name: Zeynullina Zhemis Bakhtygereevna Number present: absent: Long­term plan: Unit 3 Value Date: 30.06.2017 Grade:5 Lesson title: Family relation Holidays Learning  objectives(s)  that this lesson  is contributing  to 5.R2 Understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics 5.S4   respond   with   limited   flexibility   at   sentence   level     to   unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics 5.W4 write with support a sequence of extended sentences in a paragraph to give basic personal information 5.UE3   use   a   growing   variety   of   adjectives   and     regular   and   irregular comparative   and   superlative   adjectives   on   a   limited   range   of   familiar general and curricular topics All learners will be able to:    name and define new words about family read and understand the general information in the text practice speaking skills using comparative and superlative  adjectives while working in pairs  Most learners will be able to:    ask and answer the questions practice writing questions while finding more information about  other’s members of family with a little support read short texts Some learners will be able to: provide a point of view in connected sentences discuss the question and give opinions understand the main information from the text Family relation read and identify the general idea in the text      write the correct answers to the questions from the text Respect, responsibility, honesty, trust Value 2. Mangylyk El Literature PPT Human beings Plan Planned activities  Resources Lesson  objectives  Assessment  criteria Value links Cross  curricular links ICT skills Previous  learning Planned timings Beginnin g 2 min (W) Greetings – Good morning, guys. I`m glad to see you. How are you today? ­ We’ll divide into 2 groups.  Vacation song: “The more we are together” The more we are together, together, together, The more we are together, the happier we are. For your friend is my friend, And my friend is your friend. The more we are together, the happier we are. (W) Brainstorming Activity 1 We are good friends in our families. We love each other very much. Look at the picture of the family.  5 min 5 min – Ok. Look at the active board, please, and try to guess our new  theme from this video – Yes, our new theme is “Family relation” But how did you  understand it? (G) Hangman Activity 2                                           Write up the word on  board with  letters missing f.e _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _ _ Students should guess the word and fill in the blanks. (brother,  niece, aunt, nephew) https://www. youtube.com /watch? v=ywzCUes B61s Middle 5  min (W) Speaking Activity 3 Teacher shows the picture of a family and learners call out  any names of members in a family. Teacher asks learners about the title of the lesson and  introduces the lesson objectives Guys, open your books and write down the new words: dad, son, uncle, grandson, grandfather, mum, daughter,  granddaughter, grandmother, aunt, brother, sister, niece, nephew. (W) Reading Activity 4 https://www. youtube.com /watch? v=eQaS­ p6_63s Flashcards  with new  words 5 min 5 min Pre­reading Game “Magic eyes”  Teacher explains how to play this game and shows the flashcards: Mother, father, brother, sister, grandpa, grandma, aunt, uncle (G)While­reading Activity 5  Differentiation by tasks 8 min My name is Bogdan. I am 10. I am a schoolboy. I can read and  write. But I can't ride a bike and play the piano. This is my family.  It is not very large. I have a father, a mother, a brother, a sister, a  grandmother and a grandfather. My father's name is Ivan. He is an  engineer. He is 45 years old. My father is taller than my mother.   My mother's name is Marina. She is a doctor. She is 41. I love my  parents very much. My sister's name is Rita. She is a schoolgirl.  She has good and very good marks at school. I help my sister. My  brother's name is Igor. He is 18 years old. My brother is the tallest.  He is a student. We are good friends. My grandmother and  grandfather are my mother's parents. They are pensioners. They are  very nice and kind. Now, I’ll divide you into 3 groups. Your tasks will be: http://lizase nglish.ru/a nglijskij­ dlya­ detej/tekst­ moya­ semya.html 3 min a. First group – task 1 b. Second group – task 2 c. Third group – task 3 Tasks for this topic. 1. Find all verbs from the text and translate. 2. About whom is said: а) He is a student.  b) He is an engineer.  c)  They are pensioners. 3. Answer the question:  Can Bogdan play the piano?   Is Bogdan's father a doctor?  Is Bogdan's mother 41?   Who is Rita?  Are Bogdan and his grandparents good friends?   Worksheets 2 min (I)Reading and Writing Activity  6  Matching  Match the sentences with their definitions 1. The father of one’s farther or mother.                   2. …is the female parent of a child. 3. …is the boy or a man who has the same parents  as you. 4. …is the brother of your father or mother or the  husband of your aunt. 5. …is a male child or person in relation to his  parents. 6. … is a sister of one’s father or the wife of one’s  uncle. Cards    a.    Aunt     b.  Mother     c.  Grandfather     d. Son     e. Uncle     f. Brother Stickers Markers 2 min 2 min  (G) Post­reading True False Activity 7 Which of these remarks are true? True (T) or  False (F) 1. Bogdan is schoolboy.                                                               _____ 2. Bogdan’s  family very large.                                                    _____ 3. His grandmother and grandfather are pensioners.                   _____ 4. Bogdan’s father is a painter.                                                    _____ 5. Bogdan’s brother is 17 years.                                                   _____ Positive sides Negative sides It was interesting (P)  Use  of  English Activity 8   T. asks learners to secretly choose five of the following categories  and write a name for each one on a piece of paper.  The oldest person in my family  The youngest person in my family  The tallest person in my family  The kindest person in my family, etc.  T. puts students in pairs and tells each student to ask questions  about the other’s list of names and find out more information. F.E: Is Ken  the oldest person in your family? No, he isn’t. He’s the youngest! How old is he? He’s my nephew. He’s only two years old. Is your father tallest person in your family? Yes, he is.  (G) Feedback  Activity 9 Learners hightlight positive and  negative points of the lesson and describe things they found  interesting  End 1 min EvaluationFinal Self­Assessment  Tick “Yes” or “No” Can you… write 3­4 words about family tell about family understand the main idea of the text Yes Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you  plan to challenge the   More support can  ADDITIONAL INFORMATION Assessment – how are you  planning to check learners’ learning? Health and safety check  Monitor individual /   Learners will be safely arranged and seated in front  of the monitor away from  electrical outlets and cables. group work, listen to  discussions, check  students’  understanding of  classroom  instructions  Through observing  how pupils  do the  tasks   Through formative  assessment be given in the  while reading  activity. In this  tasks learners name and define new  words, understand  the general  information,  identify the details  in a text with little  support,   More able learners  can be encouraged  with reading the  text and answer the questions and  providing a point  of view and discuss then give their  opinions Reflection Use the space below to reflect on your lesson. Answer the  most relevant questions from the box on the left about your  lesson.   Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  What did the learners learn today?  What was the learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation work well?  Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1 2: What have I learned from this lesson about the class orachievements/difficulties of individuals  that will inform my next lesson.

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс

Поурочное планирование на тему "Family relationships" 5 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.10.2017