Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)
Оценка 4.6

Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
01.11.2017
Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)
Поурочный план по английскому языку в 1 классе по обновленной образовательной программе в Казахстане. В поурочном плане все понятно прописано. Также в плане есть игры, песня, повторение новых слов, говорение и понимание новых слов, также есть обратная связь между учащимся и учителем.Поурочный план на тему "Food and drinks" 1 класс
1Unit 7 Food and dinks Things I like LESSON PLAN.docx
Long­term plan unit:  Unit 7: Food and drinks  School:   Date:   Grade: 1 Teacher names:  Theme of the lesson:  Things I like Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to  1.UE9 use basic present simple forms [positive and negative] to give basic personal information  1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly  1.S5 produce words in response to basic prompts 1.S1make basic personal statements and simple statements about objects Lesson objectives All learners will be able to: listen and repeat the words, follow  the instruction according to the task    Make up correct sentence about the things they like and dislike Most learners will be able to:  recognise and name some words according to the topic, follow  the  instruction according to the task   Make more than 1 sentence correctly using different sentence structure Some learners will be able to:  recognise and name most of the words according to the topic, follow  the  instruction according to the task   Read and write some of the words from the topic Success criteria Students will have succeeded in this class if they: 1. Name at least 4 out of 6 words correctly 2. Followed the instruction of the teacher immediately without support 3. Say at least 2 sentences about what they like and dislike correctly Value links Respect and cooperation by: 1. Listening to the teacher 2. Listening to each other 3. Take turns 4. Encourage each other 5. Helping each other Cross curricular  links ICT skills Previous learning Plan Planned timings Beginning 5.7 min Kazakh language and literature, Russian language and literature (naming things in  Kazakh, Russian and English) By teacher, interactive websites if trusting the class Story time – Practice the phrases: The witch has a black cat not a white dog.   Revision of the words – colours, nature vocabulary, animals. Planned activities (replace the notes below with your Resources planned activities)  Get students ready to the class by greeting them, asking  questions about weather: ­ What is the weather like today? ­ What was the weather like yesterday? ­ What will the weather be like tomorrow? Ppt slide 1 Warm up activity   ­  Show learners halves of the food and make them  guess what the pictures are. Encourage to name  them in Kazakh /Russian language (words) Telling the LOs and success criteria: Tell the learners about what they are going to do today: ­ So as you probably guessed we will learn today –  food and drinks. You will learn 6­8 new words and  how to say what you like and what you don’t like  eating. ­ By the end of the lesson you should name me 6  words correctly and make 2 sentences with some of them. So, what will you have to do? ­ Also I have a question. How will I know that you  can do it?  ­ But tell me how do good students behave when  they work in groups? What should you do if you  know the answer? Teacher draws some numbers and pictures on the  board to show objectives and criteria. 1. Teacher drills pronunciation of the words  correctly. Once they repeat after the recording, then they repeat individually. Different sounds like  whispering or shouting can be used. 2. Play a game “ What is missing?” Teacher shows pictures of food on the board and  students name them all with their eye open. After  teacher says to close the eyes, teacher takes one  card away. Students open the eyes and name what  is missing. 3. SONG. Do you like …? Listen to the song and  repeat the gestures teacher shows. Then sing and  dance the song together.Teacher asks questions  about the song: ­ Which food did you see in the song? ­ What did they sing about? 4. Drill the sentences prompts I like \ I don’t like Go back to the PPT and make up sentences together with students. ­ Do you like….? Yes, I do. it’s yummy ­ Do you like ….? No, I don’t. it is yucky!  5. LISTEN AND UNDERSTAND THE SEN  ­TENCES. Teacher suggests to play a game where  students will have to listen and understand the  phrases and choose the correct picture. 6. Speaking (FA) Before starting the activity turn  back to Los. Call 2 students to go out to the board. There will be all the cards on the table. Explain what the pictures  mean. Train one example. They take one card  saying the beginning of the sentence I like / I don’t  like, then they turn over the card and finish the  sentence.  PPT slides 2­10 board, marker ppt cards on the board (https://www.youtube.co m/watch? v=frN3nvhIHUk http://www.dekthai.net/e learning/lo_01/English/ GenkiEnglishSoftware/ MENU.SWF flashcards Middle 3 minutes 3 mins 5 mins 5­7 mins 5 mins 7 mins For example: I like ..banana. I don’t like ..cheese. Teacher keeps the conversation by asking  questions: Is it yummy or yucky? Peer assessment: others listen when somebody says a sentence and corrects or helps to say. Choose one  more able student to assess others by giving a  sticker. But the teacher takes the final decision. Feedback (stairs) Ask learners to rise a hand if they are able to: ­ Name 6 words of food correctly  ­ ­ Say a sentence correctly Say 2 sentences correctly Home task – learn the words (cards, make sentences) End 3 minutes 2 mins Additional information Differentiation –  struggling learners  will be given more  prompts to help  them speak.  More  able learners will be  encouraged to make  their speaking more  complex.  Assessment  ­ by  the teacher, self  assessment may be  done by the  students as the  teacher asks  questions about  what they have  learnt when they  draw and do  crafting. Also the  result of the flower will show which  words they  remember

Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)

Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)

Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)

Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)

Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)

Поурочный план на тему "Food and drinks" (1 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.11.2017