Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка
Оценка 4.6

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Оценка 4.6
Разработки уроков
doc
английский язык
1 кл—11 кл
24.06.2018
Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка
практикум сч.doc
1 Our family comes From around the world Our hair is straight Our hair is curled Our eyes are brown Our eyes are blue Our skins are different colours too. 2 We’re girls and boys We’re big and small We’re young and old We’re short and tall. We’re everything That we can be And still we are A family. 3 We laugh and cry We work and play We help each other Every day The world is a lovely place to be Because we are a family.                    Mary Ann Hoberman Read the introduction and say what her problems may be. Sasha is 14 and lives with her mum, dad, an elder brother and a younger brother and sister. She doesn’t get on well with any of her family and plans to leave home as soon as she is old enough. Expressing probability She may …  |   Her dad might … |   She probably … Read Sasha’s letter to a youth magazine and compare your answers with it. Fill in the gaps in the Information Pyramid.  One of the worst things about my house is the lack of privacy. If I disappear into my room for some peace, it’s guaranteed that someone will come after me, wanting to know what I’m up to. The thing is because I share a room with my little sister, I can’t just shut the door, and keep everyone out. She’s always complaining that it’s her room, too. Even worse, it means nothing is safe. I guess she goes through all my stuff and eats the sweets I keep in my room. If I want to keep anything secret, I have to use a lock and key on my cupboard. I don’t know who I argue more with, my elder brother, who is sixteen, or my younger one, who’s eleven. My elder brother is always making nasty little comments about me. I hate being in the house alone with him. My little brother is always showing me up in front of my mates. If I’m on the phone to one of my friends, he picks up the extension and listens in. Although I’m nearly fifteen, my mum and dad treat me like a baby. They don’t let me stay out late during the week and if I want to go to a friend’s house at the weekend, they phone up her parents first and arrange what time I have to be home by. Dad keeps nagging me about homework and studying. He just thinks I’m being lazy when I sit watching telly at night. I have to do a lot of homework: do the dishes, help with the ironing … I wouldn’t object to this if everyone in the house did their fair share, but my brothers only keep their rooms clean, and my little sister does next to nothing. Mum tells me that she needs the help and I’m the best at doing housework, but still I get very tired of it. I’m thinking of leaving home as soon as I’m old enough. It’d be great if I could be independent when I leave school, but that’s not very likely. Or I could apply to a college that’s far away from my town. But I’m still not sure. What should I do? Name (1 word):                                                     _________________ Age/appearance/character (2 words):              ______________________ Place of events (3 words):                          ____________________________ Problems (4 words):                             __________________________________ Reasons (5 words):                          _______________________________________ Events (6 words):                      _____________________________________________ Decision (7 words):              __________________________________________________ Your opinion (8 words): ______________________________________________________ Continue the sentences. Say which of them could belong to Sasha? IS IT ALWAYS GOOD TO BE ON YOUR OWN? To be on your own is bad because …                 To be on your own is good because … ... there is no lack of privacy … there is nobody around you … nobody wants to know what you’re up to … nobody feels jealous of you … nobody is interested in you … you don’t work for others Continue the list. Read Sasha’s letter and compare your answers with it. Fill in the Fishbone. PROBLEM                                          CAUSES                                          CONCLUSION FACTS

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка

Практические приемы смыслового чтения на уроках английского языка
Скачать файл