Presentations of place
Оценка 4.8

Presentations of place

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
08.01.2019
Presentations of place
Presentations of place сыныпқа арналған предлогтарға заттардығ орналасуына байланысты берілген тақырып аясында жасалған тақырып. бұл тақырыпта оқушылар әр түрлі предлогтармен танысып заттардың қай жерде орналасқаны туралы айтаттын болады. топтық дұптық жеке жұмыстар жүргізу арқылы оқушылар тақырыпты ашады. және қаншалықты меңгергенін көрсетеді.
Presentations of place.docx
Unit of a long term plan: Unit 1.Home and  away Date:  School: №278 Teacher name: Kulmyrzayeva A.H. Number present:  absent: CLASS: 5  Lesson title Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to (link to  the Subject programme) Lesson objectives Assessment criteria Presentations of place 5.S2  ask simple questions to get information  about a limited range of  general topics 5.S4  respond with limited flexibility at sentence level  to unexpected  comments on an increasing range of general and curricular topics 5.S6  communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group  and whole class exchanges 5.UE14 use prepositions to talk about time and location; use prepositions  like to describe things and about to denote topic; use prepositions of  direction to, into, out of, from, towards 5.L1understand a sequence of supported classroom instructions All learners will be able to: • name and pronounce correctly the vocabulary about rooms  memorize and recognize the new words  and pronounce them  • correctly describe the pictures and talk about rooms using basic grammar to  • have a conversation  • understand basic classroom instructions describe the rooms using the degrees of comparison ask and answer the questions about rooms Most learners will be able to: • • Some learners will be able to:  •  demonstrate understanding by writing three facts about bedroom ­Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence  level with limited flexibility ­ Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence  level with limited flexibility ­  Demonstrate the correct use of prepositions of time, location and  direction ­  Identify common classroom commands  with support Values links  Kazakh patriotism and civil responsibility, respect, cooperation,  transparency Level of thinking skills   Application. Higher order thinking skills Cross­curricular links Previous learning Art,Kazakh and Russian language Learners know the names of the rooms They have introduced the degrees of comparison                                                                             Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below with Resources your planned activities) Start 0­5 min I.Greeting.  a)asking the date and day b)checking up attendance Sheets of papers, video Middle 35 II. Warm up activity. Teacher shows the video  about rooms in the house. While showing  the  video students should write the rooms’ names. If  someone  finishes  the task the first, she\he will  say the “Bingo”.For example: Living room Bathroom bedroom kitchen Dining room study I. Group work. Vocabulary bag Ex 6 p. 13. Where is the ball? The ball is on the box.  The ball is in the box.  The ball is under the box.  The bal is behind the box.  Ex.1 p.10 Look at the pictures. What can you see?  What do these buildings look like? Read and listen to find out.  II. Pair work.  Ex. 7 p. 13. Look at the picture and fill in the  correct prepositions.  1. Behind  2. 2. On  3. 3. In front of  4. 4. On  5. 5. Next to  6. 6. On  Descriptor:    A learner • reads the text;  • answers the questions using the information from the text and picture. II. Vocabulary. Ordinal numbers  Ex. 8 p. 13. Listen and repeat. Which floor are the  people on?  ­Which floor is Tony on? ­He’s on the eighth floor Descriptor:  A learner  writes 1­2 sentences to the descriptions. Formative assessment: Traffic lights  1)Student who says the sentences with positive,  takes  red colour,  2)Student who talks the sentences with  comparative adjectives, takes  the yellow colour. 3)Student who speaks with all degrees of  comparison, he/she takes the green colour. Ex. 9 p 13 Listen and repeat. Think of more words  with the same sounds.  ϴ [ [ﻞ ] the, this, those there   ] sixth, seventh, eighth,ninth, tenth . Reflection: At the conclusion part of the lesson  students write their reflection about what did they  do at the lesson. Feed back.At the end of the lesson teacher put the  fishbowl in the classroom. Students should put  there their questions which they didn’t understand  or wanted to know extra information about  grammar, topic. At the next lesson teacher works  with their recommendation. Homework: Ex 10 on page 10 End 5 min Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support?  How do you plan to challenge the more able learners? Assessment – how are  you planning to check  learners’ learning? Health and safety check Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  Did all the learners  achieve the lesson  objectives/ learning  objectives? If not,  why? Did my planned  differentiation work  well?  Did I stick to timings? What changes did I  make from my plan  and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2:

Presentations of place

Presentations of place

Presentations of place

Presentations of place

Presentations of place

Presentations of place

Presentations of place

Presentations of place
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.01.2019