МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ, НАУКИ И МОЛОДЕЖНОЙ ПОЛИТИКИ
ГОСУДАРСТВЕННОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
ЗАБАЙКАЛЬСКОГО КРАЯ
«ШИЛКИНСКИЙ МНОГОПРОФИЛЬНЫЙ ЛИЦЕЙ»
Открытый урок на тему:
«Russia, My Homeland» («Россия – моя Родина»)
Составил:
Семёнова Ирина Владимировна преподаватель английского языка
План урока:
Приветствие;
Проверка посещаемости;
Озвучивание темы и цели и задач занятия;
1. Организационный момент:
1.1.
1.2.
1.3.
2. Мотивационная установка
3. Зарядка:
Речевая разминка;
3.1.
3.2.
Фонетическая разминка;
4. Изложение нового материала:
Чтение текста «Russia»
4.1.
4.2.
Устный опрос по тексту;
5. Первичное закрепление изученного материала с проверкой по эталону:
5.1.
5.2.
5.3.
6. Закрепление изученного материала;
7. Подведение итогов:
7.1.
7.2.
7.3.
8. Объяснение домашнего задания
Устный опрос;
Просмотр презентации;
Выполнение письменного задания;
Возвращение к цели урока;
Рефлексия (Синквейн);
Выставление оценок;
Разгадать кроссворд Demonstration lesson on the topic
«Russia, My Homeland»
Автор: Семёнова И.В.
Группа: № МЛ 216 , специальность: Машинист локомотива
Продолжительность: 45 минут
Тип учебного занятия: изучение и первичное закрепление новых знаний
Цель урока: содействовать формированию коммуникативной компетенции студентов на
основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по
страноведческой тематике.
Задачи урока.
Образовательные задачи:
1. Совершенствование лексических навыков по страноведческой тематике на уровне
свободного высказывания в виде монологической и диалогической речи.
2. Тренировка студентов в умении вести общение на английском языке в предлагаемых
ситуациях и ролевых играх.
Развивающие задачи:
1. Формирование и развитие коммуникативных умений и навыков (умение пользоваться
речью: монологической, диалогической; умение слушать и слышать; умение участвовать в
дискуссии);
2. Формирование и развитие учебноорганизационных умений и навыков (взаимоконтроль,
навыки самостоятельной работы, умение участвовать в коллективной познавательной
деятельности, умение обобщать и анализировать).
Воспитательные задачи:
1. Воспитание чувства любви и уважения к своей стране и родному городу.
2. Развитие патриотических качеств личности студента.
Оборудование: иллюстрации, раздаточный материал, телевизор, ноутбук, презентации,
Book “Work on your Accent”, 2012. Helen Ashton and Sarah Shepherd. The structure of the lesson:
I. Оргмомент
– Hello students. Sit down, please.
ХОД УРОКА
(слайд 1)
1.1. Приветствие:
Good morning, students! I am very glad to see you
Good morning our teacher. We are glad to see you too!
How are you?
We are fine, thanks. And how are you?
I am fine too, thank you.
(слайд 2)
1.2.Проверка посещаемости:
Who’s not here today? (he is sleep or he is ill) он спит или он болен???
(слайд 3)
1.3.Озвучивание темы и цели и задач занятия:
– Тhе topic of our lesson is “Russia”
Цель урока: содействовать формированию коммуникативной компетенции студентов на
основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по
страноведческой тематике.
Задачи урока.
Образовательные задачи:
1. Совершенствование лексических навыков по страноведческой тематике на уровне
свободного высказывания в виде монологической и диалогической речи.
2. Тренировка студентов в умении вести общение на английском языке в предлагаемых
ситуациях и ролевых играх.
Развивающие задачи:
1. Формирование и развитие коммуникативных умений и навыков (умение пользоваться
речью: монологической, диалогической; умение слушать и слышать; умение участвовать в
дискуссии); 2. Формирование и развитие учебноорганизационных умений и навыков (взаимоконтроль,
навыки самостоятельной работы, умение участвовать в коллективной познавательной
деятельности, умение обобщать и анализировать).
Воспитательные задачи:
1. Воспитание чувства любви и уважения к своей стране и родному городу.
2. Развитие патриотических качеств личности студента.
(Слайды 45)
II. Мотивационная установка
Please look at the pictures. Think that connects them??? Посмотрите пожалуйста на картинки.
Подумайте, что связывает их???
How do you think, what about we are going to speak at our lesson? Как вы думаете, о чем
сегодня на занятии мы поговорим?
Today we are going to speak about Russia. Мы поговорим о России.
III. Зарядка:
(слайд 6)
3.1. Речевая разминка (беседа со студентами)
Речевая разминка: 1) What is your name? (My name is…) Как тебя зовут?
2) Do you speak English? (Yes, I do. I speak English) Ты говоришь поанглийски?
3) Are you a student? (Yes, I am. I am a student. Ты студент?
4) Do you like hobby? Какое у тебя хобби?
(слайд 7)
3.2. Фонетическая разминка. Студенты повторяют за диктором. Переводят. Звуки с (g).
Book “Work on your Accent”, 2012. Helen Ashton and Sarah Shepherd.
IV. Изложение нового материала.
(слайд 8)
4.1. Read the text RUSSIA
Russia (the official name – the Russian Federation) is the largest country in the world. The
country is situated in Eastern Europe, Northern and Central Asia. It occupies about 1/6 of the
Earth surface. Its total area is over 17 million square kilometers. Our land is washed by 12 seas,
most of which are the seas of three oceans: the Arctic, the Atlantic and the Pacific. In the south
and in the west the country borders on fourteen countries. It also has a seaborder with the USA.
The country has a great variety of flora and fauna. There are numerous forests, plains and
steppes, taiga and tundra, highlands and deserts in our land. The highest mountains are the Altai,
the Urals, and the Caucasus. There are over 2 million rivers in the Russian Federation. The
longest of them are the Volga, the Ob, the Yenisei and the Lena. Our land is also rich in various
lakes. Lake Baikal is the deepest lake in the world.
On the Russian territory there are 11 time zones. The climate conditions are rather different:
from arctic and mild (moderate) – to continental and subtropical. Our country is one of the
richest in natural resources countries in the world: oil, natural gas, coal, different ores, ferrous
and nonferrous metals and other minerals. It is one of the highly developed industrial powers in
the world. The main industrial branches are machinebuilding, aircraft, aerospace, automobile,
textile, chemical and others.
The Russian Federation is a multinational state. It comprises many national districts, several
autonomous republics and regions. The population of the country is over 140 million people.
More than 100 different nations and nationalities live in the Russian Federation. Russian is the official language of the state. The national symbols of the Russian Federation are the state white
bluered flag and 2headed Eagle.
The Russian Federation is a constitutional state headed by the President. The President controls
only the executive branchthe government, but not the Supreme Court and Federal Assembly.
The country government consists of 3 branches: legislative, executive and judicial. The
legislative power belongs to the Federal Assembly comprising two chambers: the Council of
Federation (upper Chamber) and the State Duma (lower Chamber). Each chamber is headed by
the Speaker.
The executive power belongs to the Government (the Cabinet of Ministers) headed by the Prime
Minister. The judicial power belongs to the system of Courts comprising the Constitutional
Court, the Supreme Court and federal courts.
The foreign policy of the Russian Federation is that of international cooperation, peace and
friendship with all nations of the Globe irrespective of their political and social systems.
(слайд 9)
4.2. Аnswer the following questions:
1. Is Russia the largest country in the world?
2. What oceans wash the borders of the Russian Federation?
3. What are the highest mountains in Russia?
4. What is the climate in Russia like?
V.Первичное закрепление изученного материала с проверкой по эталону
(слайд 10)
5.1. Now try to answer my questions in orally form – попробуйте ответить на мои вопросы
устно:
1. What is the official name of Russia? (Russian Federation)
2. The Russian flag consists of… (three equal stripes of white, blue and red)
3. The poetic name of our country… (Rus)
4. The Russian National Emblem is…. (the golden double – headed eagle)
5. What is the capital of our country? (Moscow)
(слайд 11)
And we should speak about capital of Russian Federation –
и нам
следует
поговорить
о
5.2. Просмотр презентации «Москва»
столице
Р . Ф .
(слайд 12)
5.3. Выполнение письменного задания
Задание на карточке
Match the important dates in the history of Russia with the events.
Dates:
1147, 1941, 1961, 1703, 1980, 1917, 1991, 1812, 1237.
Events:
Napoleon tries to conquer Russia.
The October Revolution takes place.
Moscow holds the XX Olympic Games.
Yuri Dolgoruky founds Moscow.
Yuri Gagarin makes a space flight on the board of the spaceship “Vostok”.
Peter the Great founds St. Petersburg. Khan Batyi of the Golden Horde conquers Moscow.
Russia becomes an independent country after the breakup of the Soviet Union.
The USSR enters World War II.
Ключи
:
1147 Yuri Dolgoruky founds Moscow.
1941 – The USSR enters World War II.
1961 – Yuri Gagarin makes a space flight on the board of the spaceship “Vostok”.
1703 Peter the Great founds St. Petersburg.
1980 Moscow holds the XX Olympic Games.
1917 The October Revolution takes place.
1991 Russia becomes an independent country after the breakup of the Soviet Union.
1812 Napoleon tries to conquer Russia.
1237 Khan Batyi of the Golden Horde conquers Moscow.
VI.
Закрепление изученного материала.
(слайды 1314)
Выполнение задания «Согласись или не согласись»
1. The level of population is high in Russia.
2. Russian people are very hospitable.
3. Russian people celebrate the Day of Independence of Russia on the 12th of June.
4. Before leaving on a journey, Russians sit down quietly for a few moments.
5. Moscow is a city of contrasts.
6. The Moscow metro looks like a palace.
7. Alexander Pushkin was born in 1837.
8. The main church in Russia is the Orthodox Church.
9. The key symbol of Russia is a doll called Matryoshka.
10. White, red and blue are symbolic colours in Russia.
11. The Russian President is Dmitry Medvedev now.
12. Russia is the second largest country in the world.
VII. Подведение итогов урока.
Возвращение к цели урока.
7.1.
T: Now, at the end let`s talk about our lesson. What was interesting for you? What interesting
facts have you known? It was interesting lesson for me too. Thank you very much. Т: Сейчас, в
конце давайте говорить о нашем уроке. Что вам было интересно? Что Интересные факты
вы знали? Было интересно урок для меня тоже. Большое спасибо.
– What would you like to see in Great Britain?
(слайд 15 16)
7.2. Рефлексия
Составление синквейна у доски по изученной теме.
7.3.Выставление оценок за урок
(слайд 17)
VIII. Объяснение домашнего задания.
Some pupils prepared crosswords about Russia. All words are about our country.
Write the words 1)The highest law of the Russian Federation.
9)One of good characteristics.
5)The main Russian church.
3)Traditional Russian souvenir.
8)What holiday do we celebrate on the ninth of May.
11) The main symbol of Russia.
2)The capital of our country.
10) What is the deepest lake in the world.
7)The head of the Republic of the Russian Federation.
4) Russian people are great lovers of drinking it.
6)Russians like to drink it with
Презентация и разработка урока по английскому языку на тему "Россия"
Презентация и разработка урока по английскому языку на тему "Россия"
Презентация и разработка урока по английскому языку на тему "Россия"
Презентация и разработка урока по английскому языку на тему "Россия"
Презентация и разработка урока по английскому языку на тему "Россия"
Презентация и разработка урока по английскому языку на тему "Россия"
Презентация и разработка урока по английскому языку на тему "Россия"
Презентация и разработка урока по английскому языку на тему "Россия"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.