Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"
Оценка 4.6

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
30.03.2017
Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"
ход урока.docx
1. Организационный момент Good morning, class! How are you today? Are you eager to work?  Tell me  today’s date, who is absent. So, today we have an unusual lesson, we have some guests here in the class, they’re all English teachers. Today we are going to talk,  today we’re going to discuss. Before starting let’s warm up a little and do “raise  your hand activity”. (I’ll say a statement and you’ll raise yr hand if it’s true for  you) Raise yr hands those who are going to have a nice day, ­ who are ready to  get a good mark today, ­ who want to work hard, ­ who had a wonderful dream  last night, ­ tired and sleepy, ­ who have great plans for today, ­ who are hungry  or thirsty, ­ feel happy, ­ feel sad, ­ who like Thursdays, ­ feel enthusiastic about  today’s lesson? Ok, let’s get started.  Can you tell me the topic of our previous lessons? (conflicts, how to live in  peace) So, today we’re finishing unit 3, this is the final lesson. We’ll try to  answer 2 questions (what do you think we should know about the conflicts?) 1.  Why do c. happen? What is the reason for c. 2. How to resolve it. What do we  need to be able to discuss – of course, vocabulary, for this purpose we need to  activate it and to be able to use it in speech. We’ll define the topic of our lesson  as the following – Conflicts and conflict  resolution.(slide 1) 2. Мотивационный этап Can you tell me what c. is? Between whom may c. happen? (slide 2)  What is  the most common type of c? when did you have c. the last time (well, minor c.  happen practically every day) tell me who has brothers or sisters, who is a single child……………………(does he bother you, do you have problems about who  will be the first to take out  the trash? Do you share your room together or you  have a room of your own? Do you share cosmetics, clothes, the remote control?  Do you have  a pet? Who does the cleaning up after your pet? Does your mum  make you do your homework?  (slide 3)Now let’s look at this quotation: “peace is not the absence of c...” Read and translate it. How do you understand these words? It’s how we can handle it,  resolve it, go through it, finding ways out, how we can solve it. Now let’s look  at another quote “10% of c…..” We may have dif. opinions, but it’s how we  emotionally can handle the c. and react. Do you agree? 3. Актуализация Let’s revise vocab. that may be useful for your discussion today. I’ll  give every  student a slip of paper, each with a different word that needs to be revised. You  are to explain the meaning of the word. I’ll give you  some time to think it over.  You will explain the words to the class as a whole. The first student to guess  correctly wins the slip of paper. (responsibility – your job, your duty of dealing with sb or taking care of sth.), to get on, to criticize – to indicate the faults, to  blame, to judge, confident (a feeling that you can tely on yourself), support (to  help sb. by approving, by giving money), cause (to be the reason for sth) , rely  on (trust), obey (to do what someone tells you to do) , approve of (to believe  that something or someone is good or acceptable, to have a positive opinion of  someone or something) , make a fuss about (to worry about unsignificant, not  important things), dependant (when you have no financial support, can’t do  without), sympathy ( the feeling that you care about and are sorry about  someone else's trouble, misfortune) , get away with (to escape, to leave from a  person or place, often when it is difficult to do this), punishment (to make  (someone) suffer for a crime or for bad behavior) , put up with (to accept an  unpleasant situation or behavior), resolve, by peaceful means, value (the  importance of sth. or the amount of money that something is worth), to prevent  (to stop something from happening or someone from doing something) ,  violence ( the use of physical force to harm someone, to damage property) ,  disagree, misunderstanding, respect ( a feeling of admiring someone or  something that is good, valuable, important) (slide 4) Now you’re going to do a speaking activity. Here are some words or  expressions that need to be revised on the topic of conflicts. You are going to work in  groups . I’ll give a photocopy with some questions about the topic. The aim of the  exercise is to talk about the question and, in doing so, include the word displayed on  the screen.    Questions: Is it a good idea to punish children? Is it possible to prevent all conflicts? ­ What do people want to know about conflicts? ­ Why do conflicts happen? ­ ­ What kind of people can resolve conflicts? ­ How can a conflict be resolved? ­ ­ Do you think children should do household chores? ­ Do you think parents should put up with their children’s  behavior? (slide 5) Now let’s get down to grammar focus. Let’s review zero conditional  sentences, when do we use zero conditional, in which cases, and what tenses are used?  ( we use present simple in the main clause and in the if­condition to talk about things  that are generally true). Now continue my sentences using our vocabulary: 1) If conflicts happen between states or political parties…. 2) If people have different values….. 3) If people resolve conflicts peacefully…. 4) If we are more attentive to each other….. 5) If you can’t resolve a problem… 6) If children suffer unfair punishments…. 7) If children are too dependant on their parents…. 8) If children have nobody to rely on….. 9) If you disagree with other people….. 10) 11) 4. We have already mentioned that conflicts in the family are the most common,  If you discuss 2 contrary ideas….. People want to know about c. resolution if they……want to prevent it. how often do they really take place among teenagers and what is the most  common reason, now we’re going to find it out. Please, come up with your  survey. 5. (slide 6)The next step of our lesson is discussion. We’re going to create a c.  resolution centre. You may need some information about how to do this on  p.130 in your textbooks, it’s ex.92. let’s change it a little. . Some of you had an  individual task, at home you were to prepare a dialogue concerning some c.  situation in a family, you role­play the situation. We shall divide in  2 groups,  each of you will be a member of r.centre, now we’re going to listen you your  dialogues, and the members will discuss how to resolve it, first review the ideas, put them down and then present the solution to the whole class. And then we’ll  discuss it together if it’s effective or not. (slide 7 и 8) the goal of c.  resolution? 6. We have some time left, let’s do some activity. Listen carefully to the  ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ statements and instructions you need to do If you think that military c. are the most serious raise your hands. If take part in a c. very rarely , smile! If you always try to avoid c. say “yes” If you think that sometimes c­s are inevitable stand up  If you you re sure that it’s right to resolve c. peacefully, hug your  classmate. If you prefer to ask for advice from someone older touch your head. If you have a sense of humour touch your earlobes If you try to keep friendly relations with your classmates put yr hand  on the nearby sitting classmate’s shoulder 7. At home you will think of a c. situation, ex.91 Оценки 8. Рефлексия (slide) Responsibi rely on make a fuss lity about to get on to criticize obey approve of dependant sympathy confident respect get away with support to prevent punishment cause misunderstan disagree put up with value ding resolve violence by peaceful means

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме "Conflict resolution"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.03.2017