Урок построен в соответствии с ФГОС и возрастными особенностями учащихся. Он пробуждается чувства и размышления младших школьников о ценностном отношении к хлебу через разнообразные методические формы, включение детей в игру, упражнения, чтение.
Воспитательная канва направлена на актуализацию творческого мышления, обоснованного рассуждениями о нравственной проблеме бережного отношения к хлебу, уважительного отношения к людям труда, традициях русского народа. Урок воспитывает гражданскую позицию на основе духовных и культурных ценностях России.
Тема: Существительнирду падежирттайх баххана шаву
Дарсирал мурад: дуклаки оьрч1ру падежирттащал к1уп бан;
существительнирду цукун баххана шайссарив бувч1ин бан.
Дарсиран аьркинмур: падежру ва гайннул суаллу чивчусса таблица.
Тарбиялул мурад: дуклаки оьрч1ан к1улну бик1ан аьркинссар оьрч1ал
дяниву дусшиву дуруччаву му оьрмулул т1алавшин душиву.
Дарсирал план:
Лавхьхьумур дак1нин бутаву
существительноегъалгъалул бут1а
хасъсса ва аьмсса сущду;
сущдал группарду
существительнирду падежирттайх
баххана шаву
Дарс нанаву:
Оьрч1ащал тикрал бан хьхьич1сса дарсирдай лавхьхьумур
Ц1уххин,существительное ссайи учайссар,цукунсса бик1айссар,
Группардайх цукун баххана шайссар, цими число дуссар;
Гьарца жавабран масаларду буцин
(щин,ччат1, оьрч1, х1исилу)
Хасъсса сущду: Дагъусттан Самур Мурзик, Илчи, Ц1убарз,Каспи хьхьири,
Рабият
Аьмсса сущду:лу,сурат,баргъ.
Существителирдал группарду:
Ур, бур,дур.
Уркъужа.бутта,х1акинБурдуш,барц1,зунтту
Дуркъари, щин,нак1.накь
Существительнирдал число:
Ца числох1исилу,барц1,ккарччи,ппу.лу.
Ч1яру числох1исилтту, барц1ру,ккарччив,ппухъру, луттирду
Х1акьину жува гъалгъа банну сущду падежирдайх баххана шаврия
Лакку мазраву сущдал буссар 7 падеж:
Ц1анил цу? ци?
Гъаншиврул щ1ил? ссал?
Дулаврил щин?ссан?
Бусаврил щихь?ссахь?
Шаврил щища?ссащал?
Ц1ач1ушиврул щищал?ссащал?
К1анттул щич1а?ссач1а?
Предложениярлуву сущое цайми мукъурттиц1ун
бавх1уну бик1айссар ганил цила дайлит1улул кумаграйну.
Гъалгъалул мяъналух
бурувгун дайлит1у даххана шайссар.
Мукун даххана хъанахъисса дайлит1у падежрал дайлит1у хъанахъиссар.
Гьарца падежрал цинна хасъсса дайлит1у дуссар
Сущду падежирттайх баххана шаврин склонение учайссар.
Падежру дайлит1у(окон)
Ц1анил
ГЪанщиврул л
Дулаврил нБусаврил хь
Шаврил ща
Цач1ушиврул щал
К1анттул ч1а
Лакку мазраву буссар существительнирду падежирдайх баххана шайни
гайннул гьанулувусса гласный ч1у цамур гласный ч1унийн к1ура баяйссар: ау
(мах – муххал) , я – ю (мярмюрал), уа (ц1уц1арал), уи (ссуссил)
Укун баххана шаврин ч1урду лагал шаву учайссар.
Существительнирду падежирттайх баххана шаврил к1ира жура дуссар.
Цалчинмур склонениелувун багьайссар ца числорайсса гьарца падежрай
мархха бусса куццуй ливч1ун, анжагъ дайлит1уртту даххана шайми
существительнирду.
Масала: оьрч1, душ…
К1илчинмур склонениелувун багьлагьиссар ца числорайсса гьарцагу
падежрай (ца ц1анил падеж лич1аннин) мархха ягу гьану баххана шайми
существительнирду. Масала: ттарк1ттурч1ал, барц1бурц1ил.
Луттирая буккин “Цач1уну”т1исса хавар. Хавардануву существительнирду
лякъин, суаллу бишин. Мурад бусан.
Бувч1ин бан оьрч1ан дусшиву дуруччин аьркиншиву, нах1уну куннащал
кув бик1ан аьркиншиву, зах1матмий махъру оьрус мазрайн к1урабаенбан.
Дарсирал жям даву:
Жува х1акьину ци лахьхьарду?
Жува ссащал к1ул хьуру?
Шардайсса даву:
инсан, нину, ккаччи, оьлт1исса махъру падежирттайх баххана бан.