Проект по английскому языку «The Moscow Tube»
Оценка 4.6

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Оценка 4.6
Исследовательские работы
docx
английский язык
7 кл
17.03.2018
Проект по английскому языку «The Moscow Tube»
Проект по английскому языку «The Moscow Tube» Проект выполнил ученицы 7 класса Ерыгина Дарья и Сахарова Юлия. Проект по английскому языку «The Moscow Tube» состоит из содержания, раскрытие основной темы, списка литературы, плана, подробного текста по проекту. Проект разработан ученицами самостоятельно, к презентации дополнительно подготовила защитное слово.
ПЕРЕДЕЛАТЬ и ДОПОЛНИТЬ.docx
МУНИЦИПАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ  ЛИВЕНСКАЯ ОСНОВНАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА                                Project  for English:  «The Moscow Tube» Teacher: Lyubov Alexandrovna Danilova                                                                   Student 7 form: Dasha Yerygina                                                                    and Julia Sakharova  Livenka school 2018 year Project consist of: 1. The Moscow Tube  2. Bibliography 3. Appendix 4. Protective word 5. Presentation The Moscow Tube The Moscow Metro as an Object of Moscow Cultural Heritage. The   capital   of   Russia,   Moscow,   is  a   very  big   city.  There  are   a  lot   of   monuments, cathedrals, museums and churches in Moscow. People from  many different  countries strive to get there and to see the places of interest of this beautiful city. The objects of architecture and painting, created by great masters many years ago fascinate visitors of the capital and are the pride of Moscow people. The most famous attraction of Moscow is The Red Square. It amazes with its grandiosity and splendour. The Cathedral of Saint Bassil the Blessed is one of the most beautiful works of architecture. The Bolshoy Theatre, The Tretiakovskaya Gallery and many others places are also unforgettable. But many people forget about a very important and in the majority of cases beautiful place of interest the Moscow Metro. It amazes with its size. It is one of the biggest metros in the world.  The   new   stations   are   modernized,   unpretentious,   but   the   old   ones   out   of   the   first originally built stations correspond real works of art with mosaics, reliefs on the walls and with statues. Unfortunately nowadays a lot of people don’t understand or forget about the great historic and cultural value of the Moscow Metro. They throw litter, spoil decorations of the stations.  The Moscow Metr o which spans almost the entire Russian capital, is the world's second most heavily used rapid­transit system. Opened in 1935, it is well known for the ornate design of many of its stations, which contain outstanding examples of socialist realist art. In total, the Moscow Metro has 292.2 km (181.6 miles) of route length, 12 lines and 177 stations; on a normal weekday it carries over 7 million passengers. Passenger traffic is considerably lower on weekends bringing the average daily passenger traffic during the year to 6.8 million passengers per day. The Moscow Metro is a state­owned enterprise.  Each line is identified by an alphanumeric index (usually consisting of just a number), a name, and a colour. The voice announcements refer to lines by name, while in colloquial usage they are mostly referred to by colour, except the Kakhovskaya Line (number 11) which has been assigned shade of green similar to that of the Zamoskvoretskaya Line (number 2), Koltsevaya Line (number 5) and Butovskaya Line (number L1). Most lines run radially through the city, except the Koltsevaya Line (number 5), which is a 20­km­ long ring connecting all the radial lines and a few smaller lines outside.  On all lines, travellers can determine the direction of the train by the gender of the announcer: on the ring line, a male voice indicates clockwise travel, and a female voice counter­clockwise. On the radial lines, travellers heading toward the centre of Moscow will   hear  male­voiced  announcements,  and  travellers  heading  away  will  hear   female­ voiced announcements. In addition, there is an abundance of signs showing all the stations that can be reached in a given direction.  The system was built almost entirely underground, although some lines (numbers 1, 2 and 4) cross the Moskva River, while line number 1 also crosses the Yauza River by bridge. Less.. The lines of the Moscow Metro The colours in the table correspond to the colours of the lines   in   the   map   above.   Name   Index   and   colour   Cyrillic   Name   First   Opened   Latest addition Length Stations Sokolnicheskaya 1  Сокольническая  1935 1990 26.2 km  19 Zamoskvoretskaya 2  Замоскворецкая  1938 1985 36.9 km 20 Arbatsko­Pokrovskaya 3 Арбатско­Покровская 1938 2008 37.7 km 18 Filyovskaya 4 Филёвская 1958 2006 14.7 km   13   Koltsevaya   5  Кольцевая  1950   1954   19.4   km   12   Kaluzhsko­Rizhskaya   6 Калужско­Рижская  1958 1990 37.6 km 24 Tagansko­Krasnopresnenskaya 7  Таганско­ Краснопресненская 1966 1975 35.9 km 19 Kalininskaya 8 Калининская 1979 1986 13.1 km 7 Serpukhovsko­Timiryazevskaya 9  Серпуховско­Тимирязевская  1983 2002 41.5 km 25 Lyublinskaya 10 Люблинская 1995 2007 21.2 km 12 Kakhovskaya 11 Каховская 1995 2 1969 3.4 km 3 Butovskaya L1 3 Бутовская 2003 2003 5.5 km 5 Total: 292.2 km 177 The first plans for a rapid transit system in Moscow date back in the times of the Russian Empire, but they were postponed by World War I, the October Revolution and the Russian Civil War. It was not until June 1931 that the decision to start construction of the Moscow Metro was taken by the Central Committee of the USSR Communist Party. The first lines were built under the 1930s Moscow general plan designed by Lazar Kaganovich, and the Metro was initially (until 1955) named after him ("Metropoliten im. L.M. Kaganovicha"). Advice was given by the London Underground, the world's oldest metro system (partly because of this connection Gants Hill tube station, although not completed until much later, is reminiscent in design of many stations on the Moscow Metro). First stage The first line was opened to public on May 15, 1935 at 7am. The line was 11 km long, and included 13 stations. It connected Sokolniki to Park Kultury with a branch from Okhotny Ryad to Smolenskaya (the first Metro map is available on pic.). The latter branch was further extended westwards to the new station Kiyevskaya in March 1937 (making the first Metro crossing of the Moskva River by the Smolensky Metro Bridge). The construction of the first stations was based on other underground systems, and only a few   original   designs   were   allowed:   (Krasniye   Vorota,   Okhotniy   Ryad   and Kropotkinskaya). Kiyevskaya station was the first to use national motifs. On May 14, 1935, the Komsomol  was awarded the Order of Lenin by Stalin's suggestion for the contribution of the Komsomol members to construction of the first Metro stage. The second stage was completed before the war. In March 1938 the Arbatskaya branch was   split   in   two   and   extended   to   Kurskaya   station   (now   the   dark­blue   Arbatsko­ Pokrovskaya Line). In September 1938 the Gorkovskaya Line opened between Sokol and Teatralnaya. Here the architecture was based on the most popular of the stations already in existence (Krasniye Vorota, Okhotnyi Ryad and Kropotkinskaya) and the compositions followed the popular art deco style, though merging it with socialist visions. The first deep level Column station Mayakovskaya was built at the same time. Second stage Third stage Building work on the third stage was delayed but not interrupted during the World   War   II,   and   two   Metro   sections   were   put   into   service:   Teatralnaya   ­ Avtozavodskaya (3 stations, crossing the Moskva river in a deep tunnel) and Kurskaya ­ Partizanskaya (4 stations) were inaugurated in 1943 and 1944 respectively. War motifs replaced socialist visions in the architectural design of the stations. During the Siege of Moscow, in the autumn and winter of 1941, metro stations were used as air­raid shelters and the Council of Ministers moved its offices to the platforms of Mayakovskaya, where Stalin made public speeches on several occasions. Московское метро Московский   метрополитен   как   объект   культурного   наследия   Москвы.   Столица России,   Москва,   ­   очень   большой   город.   В   Москве   много   памятников,   соборов, музеев и церквей. Люди из разных стран стремятся добраться туда и посмотреть достопримечательности   этого   прекрасного   города.   Объекты   архитектуры   и живописи,   созданные   великими   мастерами   много   лет   назад,   очаровывают посетителей   столицы   и   являются   гордостью   московских   людей.   Самая   известная достопримечательность   Москвы   ­   Красная   площадь.   Он   поражает   своей грандиозностью и великолепием.  Кафедральный   собор   святого   Бассила   Блаженного   ­   одно   из   красивейших архитектурных сооружений. Большой театр, Третьяковская галерея и многие другие места также незабываемы. Но многие забывают о очень важном и в большинстве случаев   прекрасном   месте   интереса   Московского   метрополитена.   Он   поражает своими размерами. Это один из самых больших метро в мире. Новые   станции   модернизированы,   неприхотливы,   но   старые   из   первых первоначально   построенных   станций   соответствуют   настоящим   произведениям искусства   с   мозаикой,   рельефами   на   стенах   и   статуями.   К   сожалению,   сегодня многие   люди   не   понимают   и   не   забывают   о   великой   исторической   и   культурной ценности   Московского   метрополитена.   Они   бросают   мусор,   портят   украшения станций. Московский метрополитен, который охватывает  почти всю российскую  столицу, является второй в мире наиболее часто используемой системой быстрого транзита. Он  был  открыт  в 1935 году, он хорошо известен   благодаря богато  украшенному дизайну   многих   его   станций,   которые   содержат   выдающиеся   образцы   искусства социалистического реализма. Московский   метрополитен   имеет   протяженность   маршрута В   целом, протяженностью 292,2 км (181,6 мили), 12 линий и 177 станций; в обычный будний день он перевозит более 7 миллионов пассажиров. В выходные дни пассажиропоток значительно ниже, в результате чего среднесуточный пассажиропоток в течение года достигает   6,8   млн.   Пассажиров   в   день.   Московский   метрополитен   является государственным предприятием. Каждая   строка   идентифицируется   буквенно­цифровым   индексом   (обычно состоящим только из числа), именем и цветом. Голосовые объявления относятся к строкам по имени, в то время как при разговорной эксплуатации они в основном упоминаются по цвету, за исключением Каховской линии (номер 11), которой был присвоен оттенок зеленого цвета, аналогичный оттенку Замоскворецкой линии (№ 2), Кольцевой   линии   (номер   5)   и   Бутовской   линии   (номер   L1).   Большинство   линий проходят радиально по городу, за исключением Кольцевой линии (номер 5), которая представляет   собой   кольцо   длиной   20  км,  соединяющее   все   радиальные   линии   и несколько меньших линий снаружи. На всех линиях путешественники могут определить направление поезда по полу диктора:   на   кольцевой   линии   мужской   голос   указывает   на   движение   по   часовой стрелке   и   женский   голос   против   часовой   стрелки.   На   радиальных   линиях путешественники,   направляющиеся   в   центр   Москвы,   услышат   объявления, озвученные   мужчинами,   и   путешественники,   уходящие   в   сторону,   услышат объявленные женщинами объявления. Кроме того, существует множество признаков, показывающих все станции, которые могут быть достигнуты в данном направлении. Система   была   построена   почти   полностью   под   землей,   хотя   некоторые   линии (номера 1, 2 и 4) пересекают Москву­реку, а линия №1 также пересекает реку Яуза мостом. Меньше. Линии Московского метрополитена Цвета в таблице соответствуют цветам линий на карте выше. Название Индекс и цвет Кириллица Имя Первое Открытое Последнее добавление Длина Станции Сокольническая 1 Сокольническая 1935 1990 26.2 км 19 Замоскворецкая 2 Замоскворецкая  1938 1985 36.9  км 20 Арбатско­Покровская 3 Арбатско­Покровская 1938 2008 37.7 км 18 Филевская 4 Филёвская 1958 2006 14.7 км 13 Кольцева 5 Кольцевая 1950 1954 19.4 км 12 Калужско­Рижская 6 Калужско­ Рижская   1958   1990   37.6   км   24   Таганско­Краснопресненская   7   Таганско­ Краснопресненская 1966 1975 35.9 км 19 Калининская 8 Калининская 1979 1986 13.1 км 7 Серпуховско­Тимирязевская 9 Серпуховско­Тимирязевская 1983 2002 41.5 км 25 Люблинская 10 Люблинская 1995 2007 21.2 км 12 Каховская 11 Каховская 1995 2 1969 3.4 км 3 Бутовская Л. 1 3 Бутовская 2003 2003 5.5 км 5 Всего: 292.2 км 177. Первые   планы   по   быстрой   системе   транзита   в   Москве   относятся   ко   временам Российской империи, но они были отложены Первой мировой войной, Октябрьской революцией и Гражданской войной в России. Только в июне 1931 года решение о строительстве Московского метрополитена было принято Центральным Комитетом Коммунистической партии СССР. Первые линии были построены в соответствии с генеральным планом Москвы 1930­х годов, разработанным Лазаром Кагановичем, а Метро   первоначально   (до   1955   года)   назвали   его   («Метрополитен   им.   Л.М. Кагановича»). Совет был дан Лондонский метрополитен, старейшая в мире система метро (отчасти из­за этой связи станция метро Gants Hill, хотя и не была завершена до намного позже, напоминает дизайн многих станций на московском метро). Первый этап Первая линия была открыта для публики 15 мая 1935 года в 7 утра. Линия длиной 11 км и включала 13 станций. Он подключил Сокольники к Парку Культуры   с   филиалом   от   Охотного   Ряда   до   Смоленской   (первая   карта   метро доступна на рис.). Последняя ветвь далее была расширена на запад до новой станции Киевская в марте 1937 года (совершившая первый переход Метро Москвы­реки на мосту Смоленского метро). Строительство первых станций было основано на других подземных   системах,   и   было   разрешено   только   несколько   оригинальных конструкций: (Красные Ворота, Охотный Ряд и Кропоткинская). Станция Киевская впервые   использовала   национальные   мотивы.   14   мая   1935   года   комсомол   был награжден   орденом   Ленина   предложением   Сталина   о   вкладе   комсомольцев   в строительство первой станции метро. Второй  этап  был   завершен  до  войны.  В марте  1938 года  Арбатская  ветка   была разделена   на   две   части   и   продлилась   до   станции   Курская   (теперь   темно­синяя Арбатско­Покровская линия). В сентябре 1938 года Горьковская линия открылась между   Соколом   и   Театральной.   Здесь   архитектура   была   основана   на   самой популярной   из   уже   существующих   станций   (Красные   Ворота,   Охотный   Ряд   и Кропоткинская),   а   композиции   следуют   за   популярным   стилем   ар­деко,   хотя   и объединяют   его   с   социалистическими   видениями.   Одновременно   была   построена первая колоночная станция «Маяковская». Вторая стадия. Третий этап Строительные работы на третьем этапе были отложены, но не прерваны во время Второй мировой войны, а две станции метро были введены в эксплуатацию: Театральная ­ Автозаводская (3 станции, пересекающая Москву в глубоком туннеле) и   Курскую   ­   Партизанскую   (4   станций)   были   открыты   в   1943   и   1944   годах соответственно.   Военные   мотивы   заменили   социалистические   видения   в архитектурном дизайне станций. Во время осады Москвы осенью и зимой 1941 года станции метро использовались в качестве прибежищ, а Совет министров переместил свои   офисы   на   платформы   Маяковской,   где   Сталин   неоднократно   выступал   с публичными выступлениями. Project for English « The Moscow Tube » Слайд 1. Our Project is « The Moscow Tube » Слайд 2. Project consist of: Слайд  3. The Moscow Metr o which spans almost the entire Russian capital, is the world's second most heavily used rapid­transit system. Слайд  4. Passenger traffic is considerably lower on weekends bringing the average daily passenger traffic during the year to 6.8 million passengers per day. Слайд 5. Each line is identified by an alphanumeric index , a name, and a colour Слайд  6. The lines of the Moscow Metro The colours in the table correspond to the colours of the lines in the map above Слайд 7. The first plans for a rapid transit system in Moscow date back in the times of the Russian Слайд  8.   The   latter   branch   was   further   extended   westwards   to   the   new   station Kiyevskaya in March 1937  Слайд  9.   In   September   1938   the   Gorkovskaya   Line   opened   between   Sokol   and Teatralnaya.  Слайд  10.   War   motifs   replaced   socialist   visions   in   the   architectural   design   of   the stations. Слайд 11. Bibliography Слайд 12. Thank you for attention! Bibliography  ... 1. russianmetro.ru  Московский   2. ru.wikipedia.org/wiki/ 3. vk.com/metrooverhear 4. st­philipp­church.prihod.ru 5. metro 6. metromap.ru 7. mosmetro.ru/flash/scheme11.htm 8. mosmetro.ru  metro   9. moscowmap.ru/  .yandex.ru  .html Appendix (приложение, здесь 1 или 2 картинки)

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»

Проект по английскому языку «The Moscow Tube»
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.03.2018