Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс
Оценка 4.9

Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
28.09.2018
Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс
Этот поурочный план предназначен для учащихся 6 -х классов "Natural Wonders".Урок построен по обновленному содержания обучения.На уроке проводятся разные виды работ, где дается информация о десяти ведущих лауреатов Нобелевской Премии. Этот урок был посвящен ко Дню Науки. Ведется парная и групповая работа.Этот поурочный план предназначен для учащихся 6 -х классов "Natural Wonders".Урок построен по обновленному содержания обучения.На уроке проводятся разные виды работ, где дается информация о десяти ведущих лауреатов Нобелевской Премии. Этот урок был посвящен ко Дню Науки. Ведется парная и групповая работа.
6 класс Чудеса природы.docx
Lesson plan Lesson 86 Date: 13.02 Theme: Работа над текстом“Natural Wonders” Teacher name: Nurzhakhan Amankulova Class: 6 «A»,«D»,«V»    Number present:  Learning objectives: Absent: Lesson objectives: Previous learning 1.to work at the text  2.to develop pupils’ reading, speaking, writing, listening and thinking abilities    3.to bring up the pupils to love English All learners will be able to:  listen to the sounds and guess read the text “Natural Wonders” answer the questions choose the correct answer. Write True or False write an email Most learners will be  able to: listen to the sounds and guess answer the questions choose the correct answer. Write True or False write an email Some learners will be able to: read the text “Natural Wonders” choose the correct answer. Write True or False write an email Learners will have prior knowledge of the lexical and grammar materials  “Explore!” Plan  Planned timings Beginning 3 min 7 min Planned activities (W) Warm­up activity. Vocabulary  After the greeting, listening to the sounds “Explore! Natural Wonders”  (L) Ex.1p.53 students guess the name of the theme of our lesson.  T.: Who explores natural wonders?  S.: Scientists … T.: Name the scientists…       What famous scientists in the World or in Kazakhstan do you know? In what branch of science the scientist was awarded the Nobel Prize? What is the Nobel Prize? S.: … T.: Take sheets of paper and complete the table (1 and 2 parts of the table)   “I know/I will know/ I have…” (W) Start­ up activity. On the Board Teacher :Students, on the board you can see the written words “Science Day” Information about  I. The top 10 leading countries by number of Nobel Laureates: 1.USA­270                                       6.Switzerland­25   2. UK­117                                         7. Russia­23   3.Germany­10                                  8.Аustria­20           4.France­57                                      9.Canada­20 5.Sweden­28                                    10.Netherlands ­19; II. 10 women­scientists that changed the life: 1.Мария Кюри –Treatment of the tumor radiation(Лечение опухолей  радиацией) Resources Students’ book Recorder   CDs sheets of paper  the table Board Poster  Internet Pictures Internet Pictures 2.Розалинд Франклин – Roentgenogram structure of the DNA molecule  (Рентгенограмма структуры молекулы ДНК) 3.Лиза Мейтнер – Physical division of the nucleus(Физическая теория деления  ядра 4. Хеди Ламарр – Algorithm of the modern format wireless communications  (Алгоритм современного формата беспроводных коммуникаций) 5. Кристиана Нюсляйн­Фольхард – The mechanism of embryogenesis (Механизм эмбриогенеза) 6. Ада Лавлейс – Computer algorithm (Компьютерный алгоритм) 7. Гертруда Элион – Cure  for leukemia, herpes and malaria (Лекарства от  лейкемии, герпеса и малярии) 8.Мэри Эннинг – The skeleton of the plesiosaur(Скелет плезиозавра) 9. Грейс Хопп –  The Compiler(Компилятор) 10.Дороти Ходжкин – X­ray structural analysis biomolecules  (Рентгеноструктурный анализ биомолекул) (R)Ex.1p.61 Read the text “Natural Wonders”. Choose the correct answer.  Write True or False.   Success criteria: Self­assessment  5/5  –   “5”                                                                4/5 – “4”                                                                3­2/5 – “3”  (S) Ex.2,3p.60 Read again the text and answer questions to guess the place. (S)Ex.4 p.61 Work with a friend /Do you think the story is true?                        Why? / Why not? (Work in pairs) (S/W)Ex.2 p.61 Draw and write a place in your country.                            Find or draw pictures about it. Tell the class (Work in groups) Success criteria: Group­assessment for the contents of the text Wrap­up. Conclusions of the lesson The teacher asks students to distinguish the main parts of the lesson, their  progress in the lesson and to name the best students for today. T.: Take sheets of paper and complete the table (3part of the table)   “    …    …  I have known”… SB ex.1 p.61 WB ex.2 p.42 Middle 32 min End 3 min Home  task  Reflection Were the lesson objectives \  learning objectives realistic?  What did the learners learn  today? What was the learning  atmosphere like? Did my planned differentiation  work well? Did I stick to timings? What  changes did I make from my plan and why? Summary evaluation  What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1. 2. What two things would have improved the lesson(consider both teaching and learning)? 1. Students’ book the text “Natural Wonders” Answer form  List sheets of paper,  felt­tip pens Students’ book Workbooks 2.

Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс

Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс

Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс

Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс

Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс

Работа над текстом“Natural Wonders” 6 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.09.2018