Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.
Оценка 4.6

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
4 кл
23.10.2017
Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.
Урок разработан в форме знаменитой игры "Джунгли зовут". В разработке учтены методические рекомендации для учащихся 4 класса. В основном обобщение материала по теме "Животные" с элементами местного краеведения. Урок содержит вступительную часть, фон. зарядку, а также 10 видов заданий в конце которых команды получают вознаграждения.Игровой урок английского языка "Зов джунглей"
зов джунглей.docx
13.10.17г.  Урок английского языка в 4 классе:  Тема урока: Зов Джунглей. Урок – игра. Тип урока: Комбинированный, обобщающий Цели: 1. Образовательная – обобщить и активизировать лексико­грамматический  материал предыдущей главы учебника,  формировать коммуникативные  умения обучающихся. 1. Воспитательная – учить работать в  команде, воспитывая личностные качества, обеспечивающие успешность  существования и деятельности в        ученическом коллективе (дружелюбие, жизнерадостность,  приветливость,  солидарность, стремления к  взаимовыручке).  Поддерживать интерес к изучению ИЯ. 2. Развивающая – создать условия для развития психических функций, связанных с речевой деятельностью (зрительная и слуховая память, внимание,  воображение, логическое мышление); развивать познавательный интерес.  Задачи: закрепить знание лексических единиц предыдущей главы учебника;   тренировать в речи грамматический материал;  степени сравнения прилагательных;   обучать построению монологического высказывания с использованием  логико­синтаксических схем;  развивать интерес к иностранному языку;  воспитывать умение детей работать в команде. Ход и содержание урока: 1.Организационный момент  (приветствие, настрой на работу (Слайд №1 ) Песенка Доброе утро T1: Hello, everybody! We are happy to see you at our competition. This competition will show our Achievements in English.   T2­ Ch:  Dear children! I wish you success. Be active, honest, industrious and helpful and you’ll be sure to win. 2. C   ообщение       целей       урока:( Слайд №2 )  T:1  Our game is devoted to animals, because they   are our friends and we cannot live without them.  So, welcome to the amazing  world of animals! You are animals today. Who would you like to be?  First of all  let me introduce our teams. The first one is called « The Beasts of Prey» and its  captain is… The second team is called “The Beasts of Grass» and its captain  is….   Т2.  OK, teams say to each other “Hello” and present your team. If, the team  “The Beasts of Prey” wins, they will be given a bone; if, the team “The Beasts of  Grass” wins, they will be given a banana.  I wish you success.  We are “The Beasts of Prey”. We are very quick, clever and energetic. In our team we have such animals as a Wolf ­ …, Fox ­ …, Crocdile ­ …, Tiger ­ …, Leopard ­ …, Lynx ­ …, Eagle ­ …. Our captain is a brave and strong Lion – We are “The Beasts of Grass”. We are very smart, active and kind. In our team we have such animals as a Kangaroo ­ …, Lemur ­ …, Giraffe ­ …, Hippopotamus ­ …, Cow ­ …, Monkey ­ …, Goat ­ …. Our captain is a kind and clever Elephant –  … T1/ Ch/ you are fans/ you should support our teams/ Clap your hands, please/     зарядка   3. Фонетическая    Every competition always starts with greeting.  Greet each other. Make the  animal sounds!  : (Слайд №2)  T1: Cockerels(kakrelz) say… Ch: cock­a­doodle­do       Dogs say…               bow­wow      Turkeys say…           gobble­gobble      Cats say …                mew­mew Horses say…             neigh­ neigh      Frogs say…               croak­croak      Snakes say…             hiss­swish      Pigs say…                 oink­oink Ok, you are fine, thankyou! And now lets sing a song about animals sounds/ Песенка. Т2: Now you’ve proved to be the real animals!  4. Конкурс «Разминка» (Слайды №3­4) (Совершенствование употребления ЛЕ) T1: The next competition is called  «The odd word     out”. Look at the screen and be attentive.  Which word is the odd one out?  What s the Russian for …..    Find the odd word The odd word is oranges. Why do you think so? The odd word is oranges  because it is fruit. Carrots, potatoes and cucumbers are vegetables. You are right. Try again. Here you are. Catch your bone/ banana и другими в  течение всего урока. The next task is to find the odd word from these words. They are a pig , a cow, a  sheep, a tiger. Now children, find the odd word, please.  What s the Russian for …..     Find the odd word. The odd word is a tiger. Why? The odd word is a tiger  because it is wild animal. A pig , a cow, and a sheep are pets. T2/  T1/ Which team is the best to cope with? It is ////// Catch your bone/ banana (You are right. Try again. Here you are. Catch your bone/ banana и другими в  течение всего урока. Don t worry please/) Our fans have a special task/ You should make  a word,  paint pictures, insert the  missing word/ ,Here you are/ I wish you success/Be attentive, please!  T2: Слайд 5 . 5.  Конкурс   «Guess the crossword»­   Узнай             сказочное животное (Слайд №5)    (Совершенствование лексико­грамматических          навыков) T1 Now ch. Look at the screen. The next task is «Guess the crossword». I ll give you these cards and you should choose the right answers. Для работы выдаётся командам  раздаточный материал (см. Приложение 1.),  они обсуждают, выбирают верные ответы,  сдают учителю, проверка с опорой на слайд №5)  T2/Are you ready? What word did you found there? The grey wolf.   Great! You found the grey wolf. Оценивается работа команд, как и в     предыдущем конкурсе. T1/Catch your bone/ banana   6.  Конкурс    (Who lives in a fairy­tale?)     капитанов    .  (   Слайды     № 6­8)  T1/­ Cl : I’d like you to come the captains of    your teams. . So, be honest! (онест)  (каждый капитан получает по 2 вопроса),  за каждый правильный ответ­очко команде. Оценить правильность ответов все игроки могут, опираясь на слайды 7­9.   7.   Конкурс   «Feed our animals»(     9­10)    T2: Our animals are hungry, we must feed them Режим работы: каждая команда получает по  2 вопроса: из букв собрать слово по теме “Food”  Слайды   8.   Релаксация  .   (  Слайд   11) Lets have a rest/     Т1 Песня «Five little monkeys»  Lets continue our game/      “Make up a sentence” (  Слайд      Конкурс   9.    T2:  After a rest our animals will have more difficult tasks. Every team should   make up a  sentence. Who better knows the signs?   12­13)     Оценить правильность ответов все игроки     могут, опираясь на слайды 12­13   ‘Where do they live?”(  Слайд    Игра   10.      T1:  Our animals lost in the Jungle. Help them to find their homes. Опора – Слайды 14­15, необходимо как можно быстрее составить и назвать предложения с опорой на логико­синтаксическую схему.   14­15) 1. The wolf lives in the forest 2. The eagle lives in the mountains 3. The dolphin lives in the ocean T2 1/The penguins live in the iceberg. 2/The camel lives in the desert. 3/The crocodile lives in the river. (Слайд 15­16 ) T1 ­Ch/ we live in a wonderful country. There are many pets and wild animals .  We also have a jungle in our region. It is Samur forest. It is situated in the Delta of  the river Samur. It is about two hundred twenty kilometers from Makhachkala  (Derbentsky district).  T2/ There are a lot of animals and plants no longer occur anywhere else in the  world. Among the rarest mammals in Liana forest you can meet a Caucasian otter,  jungle cat, wild cat. And of the rarest birds on earth it is home to white­tailed  eagle,  Dalmatian Pelican.  (Вставка про Дагестан)  ­  game     (слайды 17­18) 11. Загадки.   Riddle       (Совершенствование навыков аудирования) Режим работы: учитель­класс, опора: слайд № 16­17 T1: Dear “Hunters” and “Weed­eaters”, you must be very attentive, you have to  Guess the riddle and answer the question. What animal is it?   Т1. It looks like a bear,         but it is not a brown bear,         It is not a white polar bear.        It is black and white.        It lives in China.        What animal is it? (a panda)     Т2.  It is a very big cat.        It is black and yellow.         It lives in the forest and likes meat.  (a tiger)    3.  This animal can live in the river or in the sea.       It can swim. It moves very slowly.       Some people keep it as a pet.       It says nothing. What is it?  (a turtle)                                 4. It is very nice and funny.        It likes to sleep all day long.        It eats only eucalyptus leaves.        It lives in Australia.  What is it? (a koala) 5. This animal is small        It lives in the forest        It runs very fast.        It is afraid of everything        What animal is it? (a hare)     6.  This animal lives in Australia.        It can jump well.        It carries its baby in the bag. (a kangaroo)     3.) 14. Project My favourite animal T2/ Teams, you must do a project/ Look at the screen. Исполнение песни (слайд 19) OK! Let’s sing a song about our Jungle­Jungle  Исполнение песни   песня на мелодию «Чунга­Чанга» (  см. Приложение Fans, I see you did a very good job/ Fine you are/ 15.   Рефлексия      Т1: Our competition is over/ Captains, count your bones and bananas/  We see that the best team is ­ ///// Did you like our game?  Would you like to play such game again?  Take the pictures; they will help you to answer. Thank you, your marks are good  and excellent. Good bye/ Ребята берут 1 из подготовленных «смайликов» Таким образом, они оценивают свои впечатления от урока.  . (слайд 20)

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.

Разработка игрового урока по английскому языку "Зов джунглей" 4 класс.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.10.2017