Разработка открытого урока "A film review"
Оценка 4.8

Разработка открытого урока "A film review"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
04.03.2018
Разработка открытого урока "A film review"
Урок проводился в 7б классе в рамках городского семинара учителей иностранных языков по теме «Современные информационно-образовательные технологии в преподавании иностранных языков». В группе 13 учащихся. У учащихся данной группы высокая мотивация на изучение иностранного языка с хорошими речевыми и языковыми способностями.При планировании урока были учтены возрастные и психологические особенности класса, их хороший учебный потенциал, активность, мотивированность и умение слаженно работать в коллективе. Данный урок ориентирован на формирование развития навыков и умений иноязычной речевой деятельности: чтения, аудирования, говорения, диалогической речи и овладение учащимися следующими аспектами языка: фонетикой, лексикой, грамматикой.
Разработка урока A film review.docx
Разработка открытого городского урока по английскому языку  в 7 б классе по теме “A film review” Цель урока – развивать коммуникативные способности учащихся, умение выбирать адекватные языковые и речевые средства для успешного решения  коммуникативной задачи. Задачи урока 1) образовательные:  формировать умение употреблять изученные и новые лексические единицы в речи; формировать навыки работы с незнакомым текстом; формировать   навыки   работы   с   грамматическим   материалом   по   теме PresentSimplePassive 2) развивающие:    умения   и   навыки   лексико­грамматического   оформления развивать навыки  диалогической речи; развивать речевыхвысказываний; развивать   навыки   понимания   основного   содержания   текста   и   умение   выделять значимую информацию; развивать интерактивно­коммуникативные  способности; развивать   навыки работы в парах и в группах; развивать     способность   интеллектуальной   лабильности,   переключение   внимания, умение быстро переходить с решения одних задач на выполнение других 3) воспитательные:  прививать учащимся нравственные и эстетические качества при выборе и просмотре кинофильмов; воспитывать у учащихся уважение к культуре своей страны и страны изучаемого языка. Тип урока: Форма организации  деятельности учащихся:        фронтальная,  парная, групповая, дифференцированная Методы обучения:                  объяснительно­иллюстративный, репродуктивный,                                                   частично­ поисковый, обучение в сотрудничестве.        комбинированный Технологии обучения:          коммуникативно­ориентированное обучение;                                         развитие познавательных интересов;                                                  личностно­ориентированное обучение;                                         информационно­компьютерные технологии. Оборудование: интерактивная   доска   Memory   Specialist   PP   Board   V3.0,   компьютер, компьютернаяпрезентация «Filmreview», презентацияотрывкаизкинофильма «Jungle 2 Jungle»,  обучающая компьютерная  программа. № Teacher’s activity cлайда, время   Pupils’ activity I. Организационный этап Слайд 1 Слайд 2 5 минут Слайд 1 Good morning, teacher.  Из всех искусств для нас самое важное это кино. Yes, Ido. Yes, Ilikewatchingfilms. I like when  the film is action­packed. I like sad and  touching films. I like the films with exciting  story, about adventures, pirates, detectives. I  like the films with my favourite actors.  BradPitt, AngelinaJolly. I’ve been  disappointed at “”Because it was boring.  Good morning, pupils.I’m glad to see you. I’d like to start our lesson with a famous quotation of a famous  man “OF ALL ARTS, FOR US, THE MOST  IMPORTANT IS CINEMA”  As you know, the unit we are learning these days is  called “On screen”. At the previous lesson we read  and spoke about film favourites. So today we’ll  continue speaking about films. Besides today on our  lesson we’ll listen to your dialogues which you  prepared at home, learn the new words, learn the use  of Present Simple Passive, read the text and do the  tasks according to the text and do the listening  exercise. But firstly, let’s talk about your film  preferences. Do you like watching films? What do you like most  of in films: the story of the film, the acting or special effects? Have you ever been disappointed at films? II. Этап проверки домашнего задания и  Актуализации изученного материала Слайд3 10минут At the previous lesson we learned adjectives with the endings: ing and ed. Nowremindmetheuseofthis kind ofadjectives. This table­card will help you. Look at  the exercise on the blackboard. The task is choose  the right adjective underline it, then read and  translate the sentences.While _______ is doing this  task I’d like you to act out the dialogues which  you’ve prepared up at home. Dialoguesabout films  you’ve seen recently. Who is ready to act out the  dialogue? We’ll listen today only two dialogues. We  are really pressed for time. The rest pupils listen to  your classmates very attentively and then name the  adjectives which they use in their dialogues. You  may write themdown or keep them in your minds.  Have you heard any adjectives in this dialogue?  Then name them.  Are you ready? Read and translate the sentences. Armanai and Alibek  also used some adjectives in  their dialogue. What are they? Thank you pupils, your dialogues are very  interesting and they are full of adjectives. And as a  rule, adjectives make sentences  Dialogue 1 – You see …., yesterday I saw a very  interesting film. Harry Potter and the Goblet  of Fire. I couldn’t take my eyes off the  screen. I don’t think there has been a film like it before. It’s extremely exciting. – Iabsolutelyagreewithyou. This film is based on the book of Joanne Kathleen Rowling. – Rightyouare. Any film of this brilliant  writer breaks records. You can’t be  disappointed at them. – They got the most prestigious Academy  award called “the Oscar”. – Yes, the films about harry Potter are really  amazing. Adjectives 1.We were really fascinating/fascinated with  the picture. 2.The film was interesting/interested to  watch. 3.Jane  was frightening/frightened of   Andrew’s Halloween costume. 4.The end of the story was absolutely disappointing/disappointed. Dialogue 2 – …., what types of films do you like? – Well, I like fantastic films about aliens,  another planet and UFO. – Itsoundsinteresting. And what’s your  favourite film? – My favourite film is … It’ s really thrilling.  The special effects are amazing. The  spaceships all seem real. I recommend you to  watch this film. – To tell the truth I’m not excitedabout   fantastic. I prefer cartoons. They are so  fascinating. – Oh, are you a little girl? III. Этап усвоения новых знаний If you want to know what the film is about, who  directs it or who plays in it, you should watch or  read A FILM REVIEW. So the theme of our lesson today is A FILM  REVIEW.  1. Ознакомление с новой лексикой And firstly I want to acquaint you with the new  words. Open your books on page 64, Ex. 1a. Match the pictures and the types of films. There is one  extra picture. (подключение электронной  программы) There are some more types of films in Ex.1b.  Repeat these words after me. What words are  known for you? Look at the board and read these words with their  Russian translations. And now find the Russian  equivalents to the English words. Let’s do the next  task. Drag  the types of the films to the pictures. Ex. 1a 1  an action film – picture B 2  a cartoon – picture A 3  a science fiction (sci­fi) film –  picture D 4 picture C is odd one. Слайд4 5 минут Обучающая компьютерная программа Unit 5 Lesson 2 Exercises1,2,3 5 минут Слайд 5 5 минут             Ex.1b 1  a western 2  a horror film 3  a love story 4  a historical film 5  a fantasy film 6  a thriller 7  a documentary 8  a comedy 2.Введение нового грамматического  материала Pupils, we have recently learned the use of Passive  Voice. Why do we use the passive voice? To say  what happens to the subject. For example: The film was produced in Hollywood. It’s not important who produced the film. А если мы хотим показать кто  совершил действие? В каком времени мы  Мы используем пассивный залог, чтобы  сказать что произошло с подлежащим. В пассивном залоге подлежащее не само  выполняет действие, а на него  воздействуют. Если мы хотим показать  кто совершил действие, мы  употребляем предлог by.  Формула Past  Simple. was/were + V3/Ved изучали употребление пассивного залога?  Назовите формулу Past Simple Passive. Today  we’ll take the Present Simple Passive. Принцип  тот же, только меняется глагол to be. Как я уже  говорила время определяется при помощи  глагола to be, а oосновной глагол мы используем в 3 форме или с окончанием  ed.  Lookatthisscheme. Вместо глаголов was/were ,  которые мы употребляли в PastSimple, в  PresentSimple мы будем использовать глаголы  am/is/are. One of you will do this task: open the brackets and  put the verbs in the correct form in Present Passive. ____ come to the blackboard and do this task.  When the work is done, go have your fun 3. Работа с текстом. The other pupils look at the Ex.2 on page 65. It’s a  text “Jungle 2 Jungle”. Look through the text and  find out the sentences with the Passive Voice.  Before reading this text I offer you to watch a short part of the film “Jungle 2 Jungle”. May be some of  you have already seen this film, but in Russian. I  recommend you to watch it in English.  Now I want you to divide into 3 groups.  The first  group is the pupils of the first row, the second  group includes the pupils of the second row and the pupils of the third row will be the third group. The  first group read the text from the beginning till the  red line. The second group read from the red line  till the end of this paragraph. And the third group  from the word “So” till the end of the text. Make a  group.  Your task is read the text, choose the right title to  your paragraph. Let’sreadthetitles.  1. Anunexpecteddiscovery.  2. AbusinessmancomestoliveinJungle.  3. Theylearntoliveintheunknownworld. 4. The main hero gets into funny situations. The next task for the text is in Ex. 2b. Read and  answer TRUE or FALSE.  There are some tasks  left you will do them at home.  is bitten, is directed, are played Отрывок из к/ф  «Jungle 2 Jungle» Учащиеся читают текст по абзацам и  устанавливают соответствия с  заголовками абзацев. I    абзац:   The main hero gets into  funny  situations. II    абзац:  An unexpected discovery. IIIабзац:  They learn to live in the  unknown world. Exercise 2b 1. Jungle 2 Jungleisafunnyfilm. TRUE 2. The film is very unusual for this type of  film.                                           FALSE 3. Abusinessmantriestofindhisson.                                                   FALSE 4. Allen’s character does not know how to  live in the jungle.                      TRUE 5. Thesoneasilyadaptstothecity.                                                  FALSE 6. The father and the son learn a lot from  eachother.                                   TRUE IV. Этап освоения видов деятельности 1. Практика аудирования. Thenextstageofour lesson is listening. Take the  cards with the task for listening. _______ Read the  task. Look at the screenmatch the pictures and the types  of films. Listen and find the type of film each  person enjoys most. There is one extra  type. 1. Emma                   a) historical films 2. Sally                     b) science fiction 3. Arnold                  c) thrillers                                  d) fantasy films 2. Чтение тестов с общим пониманием  содержания. Now hand in your cards.  Now I’d like to offer you do the task for improving  your reading skills.  Обучающая компьютерная программа Unit 5 Lesson 2 Ex.  Учащиеся читают короткие тексты о  кино предпочтениях детей и подбирают  им подходящие фильмы. V. Этап закрепления изучаемого материала So, to make a right film review you should know: the name of the film; the type of the film; the story of the film; the names of the actors; the music playing in this film; tell some words about special effects used in this film and at the end give your own opinion about the film. VI. Этап информации о домашнем задании. 1. Write down the new words  from the exercise 2 page 64,  2.  Make up a review of a film you have seen recently exercise 4b page 65 Teacher’s activity Pupils’ activity I. Организационный этап Good morning, pupils.I’m glad to see you. I’d like to  start our lesson with a famous quotation of a famous  man “OF ALL ARTS, FOR US, THE MOST IMPORTANT IS CINEMA” Good morning, teacher.                                           Слайд 1 As you know, the unit we are learning these days is  called “On screen”. At the previous lesson we read and  spoke about film favourites. So today we’ll continue  speaking about films. Besides today on our lesson we’ll  listen to your dialogues which you prepared at home,  learn the new words, learn the use of Present Simple  Passive, read the text and do the tasks according to the  text and do the listening exercise.                                       Слайд 2 Из всех искусств для нас самое важное это кино.                                          Слайд 3 But firstly, let’s talk about your film preferences. Do you like watching films? What do you like most of in films: the story of the film, the acting or special  effects? Have you ever been disappointed at films? Yes, Ido. Yes, Ilikewatchingfilms. I like when the  film is action­packed. I like sad and touching films. I like the films with exciting story, about adventures,  pirates, detectives. I like the films with my favourite  actors. BradPitt, AngelinaJolly. I’ve been  disappointed at “”Because it was boring.  II. Этап проверки домашнего задания и  Актуализации изученного материала Аt the previous lesson we learned adjectives with  the endings: ing and ed. Nowremindmetheuseofthis kind ofadjectives. This table­card will help you.  Look at the exercise on the blackboard. The task is  choose the right adjective underline it, then read  and translate the sentences.While _______ is doing  this task I’d like you to act out the dialogues which  you’ve prepared up at home. Dialoguesabout films  you’ve seen recently. Who is ready to act out the  dialogue? We’ll listen today only two dialogues.  We are really pressed for time. The rest pupils  listen to your classmates very attentively and then  name the adjectives which they use in their  dialogues. You may write themdown or keep them  in your minds. Have you heard any adjectives in  this dialogue? Then name them.  Are you ready? Read and translate the sentences. Armanai and Alibek  also used some adjectives in  their dialogue. What are they? Thank you pupils, your dialogues are very  interesting and they are full of adjectives. And as a  rule, adjectives make sentences  Слайд 4 Dialogue 1 – You see …., yesterday I saw a very interesting film.  Harry Potter and the Goblet of Fire. I couldn’t take my  eyes off the screen. I don’t think there has been a film  like it before. It’s extremely exciting. – I absolutely agree with you. This film is based on the  book of Joanne Kathleen Rowling. – Right you are. Any film of this brilliant writer breaks  records. You can’t be disappointed at them. – They got the most prestigious Academy award called  “the Oscar”. – Yes, the films about harry Potter are really amazing. Adjectives 1.We were really fascinating/fascinated with the  picture. 2.The film was interesting/interested to watch. 3.Jane  was frightening/frightened of  Andrew’s  Halloween costume. 4.The end of the story was absolutely  disappointing/disappointed. Dialogue 2 – …., what types of films do you like? – Well, I like fantastic films about aliens,  another planet and UFO. – Itsoundsinteresting. And what’s your favourite film? – My favourite film is … It’ s really thrilling. The  special effects are amazing. The spaceships all seem  real. I recommend you to watch this film. – To tell the truth I’m not excitedabout  fantastic. I  prefer cartoons. They are so fascinating. – Oh, are you a little girl? III. Этап усвоения новых знаний If you want to know what the film is about, who  directs it or who plays in it, you should watch or read  A FILM REVIEW. So the theme of our lesson today is A FILM  REVIEW.  2. Введение  новой лексики Слайд 5 Слайд 6 And firstly I want to acquaint you with the new words. Open your books on page 64, Ex. 1a. Match the  pictures and the types of films. There is one extra  picture. (подключение электронной программы) There are some more types of films in Ex.1b. Repeat  these words after me. What words are known for you? Look at the board and read these words with their  Russian translations. And now find the Russian  equivalents to the English words. Let’s do the next  task. Drag  the types of the films to the pictures. 2.Введение нового грамматического материала Слайд 7 Ex. 1a 1.  an action film – picture B 2.  a cartoon – picture A 3  a science fiction (sci­fi) film –  picture D 4. picture C is odd one.             Ex.1b 1.  a western 2. a horror film 3. a love story 4. a historical film 5. a fantasy film 6. a thriller 7. a documentary 8. a comedy Слайд 8 Мы используем пассивный залог, чтобы сказать что  произошло с подлежащим. В пассивном залоге  подлежащее не само выполняет действие, а на него  воздействуют. Если мы хотим показать кто  совершил действие, мы употребляем предлог by.   Формула Past Simple. was/were + V3/Ved is bitten, is directed, are played     Pupils, we have recently learned the use of  Passive Voice. Why do we use the passive voice?  To say what happens to the subject. For example:  The film was produced in Hollywood. It’s not  important who produced the film. А если мы  хотим показать кто совершил действие? В каком времени мы изучали употребление пассивного  залога? Назовите формулу Past Simple Passive.  Today we’ll take the Present Simple Passive.  Принцип тот же, только меняется глагол to be.  Как я уже говорила время определяется при  помощи глагола to be, а oосновной глагол мы  используем  в 3 форме или с окончанием  ed.  Lookatthisscheme. Вместо глаголов was/were ,  которые мы употребляли в PastSimple, в  PresentSimple мы будем использовать глаголы  am/is/are. One of you will do this task: open the brackets and  put the verbs in the correct form in Present Passive.  ____ come to the blackboard and do this task. When the work is done, go have your fun 3. Работа с текстом. Слайд 9 The other pupils look at the Ex.2 on page 65. It’s a text  “Jungle 2 Jungle”. Look through the text and find out  the sentences with the Passive Voice. Before reading  this text I offer you to watch a short part of the film  “Jungle 2 Jungle”. May be some of you have already  seen this film, but in Russian. I recommend you to  watch it in English.  Now I want you to divide into 3 groups.  The first group is the pupils of the first row, the second group includes  the pupils of the second row and the pupils of the third  row will be the third group. The first group read the text from the beginning till the red line. The second group  read from the red line till the end of this paragraph. And the third group from the word “So” till the end of the  text. Make a group.  Учащиеся смотрят отрывок из к/ф  «Jungle 2 Jungle» Учащиеся читают текст по абзацам и  устанавливают соответствия с заголовками  абзацев. I    абзац:    The main hero gets into funny  situations. II    абзац:   An unexpected discovery. IIIабзац:  They learn to live in the  unknown world. Слайд 10 Your task is read the text, choose the right title to  your paragraph. Let’sreadthetitles.  1. Anunexpecteddiscovery.  2. AbusinessmancomestoliveinJungle.  3. Theylearntoliveintheunknownworld. 4. The main hero gets into funny situations. The next task for the text is in Ex. 2b. Read and  answer TRUE or FALSE.  There are some tasks  left you will do them at home Exercise 2b 1. Jungle 2 Jungle is a funny film.             ТRUE 2. The film is very unusual for this type of film.  FALSE 3. A businessman tries to find his son.       FALSE 4. Allen’s character does not know how to live in the  jungle.                                                         TRUE 5. The son easily adapts to the city.            FALSE 6. The father and the son learn a lot from each  other.                                                                     TRUE VII. Этап освоения видов деятельности 1. Практика аудирования. Thenextstageofour lesson is listening. Take the  cards with the task for listening. _______ Read the  task. Look at the screenmatch the pictures and the types  of films. 2. Чтение тестов с общим пониманием  содержания. Now hand in your cards.  Now I’d like to offer you do the task for improving  your reading skills.  Listen and find the type of film each person enjoys  most. There is one extra type. 1. Emma                   a) historical films 2. Sally                     b) science fiction 3. Arnold                  c) thrillers                                  d) fantasy films Обучающая компьютерная  программа Unit 5 Lesson 2 Exercises1,2,3 Учащиеся читают короткие тексты о кино  предпочтениях детей и подбирают для них  подходящие фильмы. VIII. Этап закрепления изучаемого материала                                       Слайд 11 So, to make a right film review you should know: the name of the film; the type of the film; the story of the film; the names of the actors; the music playing in this film; tell some words about special effects used in this film and at the end give your own opinion about the film. IX. Этап информации о домашнем задании.                                   Слайд 12 1. Write down the new words  from the exercise 2 page 64,  2.  Make up a review of a film you have seen recently exercise 4b page 65 План­конспект урока Организационный этап I.         1.       Приветствие 4. 5. Постановка цели и задач урока Учебный разговор по теме «Do you like watching films?» II.   Этап проверки домашнего задания иактуализации изученного материала 1. Повторение правила образования и значений прилагательных с окончаниями:  –ing,  –  ed 2. 3. Выполнение упражнения на закрепление прилагательных Прослушивание диалогов «Filmpreferences» III.Этап усвоения новых знаний 1. 2. Ознакомление с новым лексическим материалом Введение нового грамматического материала «PresentSimplePassive»:                  а) объяснение учителя;                  б) выполнение упражнения         3.       Работа с текстом:                  а) просмотр отрывка из к/ф «Jungle 2 Jungle»                  б) чтение текста по абзацам, выполнение заданий по тексту. IV.  Физкультминутка V. Этап освоения видов деятельности Отработка  нового лексического материала по обучающей компьютерной 1.           программе 2.           компьютерной программе Чтение текстов с общим пониманием содержания по обучающей VI.    Этап закрепления изучаемого материала         1.     Заполнение диаграммы «How to make a film review» VII. Этап информации о домашнем задании Запись домашнего задания в дневники Объяснение учителя 1. 2. VIII.  Итог урока 1. 2.

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"

Разработка открытого урока "A film review"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2018