Разработка открытого урока на тему Food for thought
Оценка 4.7

Разработка открытого урока на тему Food for thought

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
27.04.2017
Разработка открытого урока на тему Food for thought
Пошаговый план открытого урока на тему Food for thought написан по учебнику Messages 3. План составлен согласно требованиям кембриджского курса, краткосрочного планирования. Данный план содержит в себе цели, задачи, ресурсы. методы, приемы и стратегии, направленные на достижение поставленной цели и задачи.
план урока food for thought.docx
Қысқа мерзімді сабақ жоспары Мектеп: Дарынды балаларға арналған үш тілде оқытатын  Қарғалы № 2 арнаулы гимназиясы  Тексерілді:  Сабақ:  Food for thought  Күні: 18.04.2017 Мұғалім:  Сынып: 8 Б  Сабаққа  негізделген оқу  мақсаты  Қатыспағандар саны: Қатысқандар саны:  Оқушылар  «Food for thought» мәтін арқылы тамақтар тақырыбына жаңа сөздер  үйренеді, «expressions of quantity» грамматика тақырыбын еске түсіріп қайталайды,  less, fewer, no сөз тіркестерін ауызша және жазбаша тапсырмаларды орындағанда дұрыс қоладады Барлық оқушылар:  Жаңа сөздерді дұрыс оқиды, аудармасын біледі  Оқушылардың басым бөлігі:  Сұрақтарға жауап береді Кейбір оқушылар:  Сұрақтарға толық жауап береді және тақырып бойынша өз ойымен бөліседі Оқушылар:    Негізгі сөздер мен тіркестер: Beans, broccoli, carrots, cheese, chicken, lettuce, peas, prawns, rice, strawberries;  Some , any, a lot of, no, countable , uncountable;  Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: No homework, less cars, more love, less traffic jam, more free time, more holidays, no  crime, more freedom, no wars, less noise.  Талқылауға арналған тармақтар:  1. What is “food miles”? 2. What did Clare find in her fridge? 3. What does she think about local food? 4. Why do people would prefer more fresh food? 5. What is her thought for today?  Жазылым бойынша ұсыныстар:  Choose a topic from the list below and make at least three sentences describing your ideas. Оқушылар жоғарыда көрсетілген тақырыптардың ішінен біреуін таңдап, өтілген  грамматика құрылымын  ( less, more, a lot of ) және жаңа сөздерді пайдаланып постер  қорғайды  The passive   Жаңа сөздерді меңгерту, expressions of quantity тақырыбын еске түсіріп, оны бекіту,  өзгерткісі келетін жағдайлар туралы әңгімелеу Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелер) The teacher greets the students and asks about the absentees.  Organizational moment. Students are divided to small groups. Leaders  of the group are identified. Ресурстар Good afternoon!  Fruits and  Vegetables  (objects) Сабақ  мақсаттары  Тілдік масқат  Алдыңғы оқу  Жоспар  Жоспарланған  уақыт Beginning  minutes 2 min Main stage  Warm up  1 min    Vocabulary  4 min  Reading 3 min  Listening  3 min  Speaking  5 min  Grammar  7 min  Practice  5  min  Students are divided into two groups by choosing cards.  “FRUITS”        vs.      “VEGETABLES” Teacher leads to the topic of the lesson “Food for thought”   Cards  Ball  Teacher presents new words of the lesson; hands out vocabulary  words. Teacher draws students’ attention the slide to practice  pronunciation. Students given some time to find the meanings of  unknown words.               Teacher shows a map with new words and checks if students know  meanings of all words.   Exercise 2a.    “It doesn’t make any sense” Teacher asks students to look at the exercise and be ready to listen to  the text.  Teacher asks comprehension questions.  Exercise 2b. Listen again and follow in your book. Are these sentences true or false?  1. There was a lot of local food in Clare’s fridge. (false) 2. There was no fruit. (false) 3. We import less food now than in the past. (false) 4. Clare thinks that people want to eat fresh food. (true) 5. Clare would like to have more supermarkets and fewer local shops.  (false) 6. Planes use a lot of fuel and they’re bad for the environment. (true) We use some, any and a lot of with countable and uncountable nous.  Exercise 4b   Complete the sentences with any or no.  Teacher explains less, fewer, more with the help of video.  Less fuel / more shops  More fuel / more shops  We use less with uncountable nouns and fewer with countable nouns.  We use more with countable and uncountable nouns.  Exercise 4a. Students are given papers with words. They are supposed to complete  the sentences with fewer, less, more, a lot of or no.  Words: cars, love, traffic jams,  Free time, holidays, crime,  freedom, wards, noise.  In my ideal world there would be  no homework worksheet with  vocabulary words    Messages 4,  Student’s book   p. 102  Student’s book   p. 103 Students say their sentences to another group. Students of other groups should listen carefully and translate the sentence.  Making a poster    “My Thought For Today”  Printed words  Choose a topic from the list below and make at least three sentences describing your ideas.  Use the expressions of quantity in ex 3.  - - - a healthier life a more interesting school a better world Writing  5 min  Ending  2  min  Presentation of posters  Evaluation  Extra information  2 min  Reflection: “Incomplete sentences”  Exercises: Ex 1,2 p. 35 Workbook                    learning new words    excellent    good    satisfying  Messages 4  students’ book,  workbook.

Разработка открытого урока на тему Food for thought

Разработка открытого урока на тему Food for thought

Разработка открытого урока на тему Food for thought

Разработка открытого урока на тему Food for thought

Разработка открытого урока на тему Food for thought

Разработка открытого урока на тему Food for thought
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
27.04.2017