Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"
Оценка 4.6

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл
01.06.2018
Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"
Данный урок направлен на : Формирование навыков аудирования. Формирование навыков говорения (неподготовленное высказывание). Формирование грамматических навыков (предлог like и cоюз as). Развитие оперативной памяти; развитие способности к сравнению и обобщению. Формирование терпимого отношения к чужой культуре. Формирование уважительного отношения к своей культуре и традициям.Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"
Тинейджеры.docx
"How much are teens in Russia like teens in other countries" – урок в 10­м классе с использованием видео Яценко Оксана Анатольевна, учитель английского языка  Цели и задачи урока: Учебный аспект ­  1. Формирование навыков аудирования. 2. Формирование навыков говорения (неподготовленное высказывание). 3. Формирование грамматических навыков (предлог like и cоюз as).  Социокультурный аспект   знакомство с жизнью молодежи в Британии, с реалиями британской жизни. Развивающий аспект   развитие оперативной памяти; развитие способности к сравнению и обобщению.  Воспитательный аспект   формирование терпимого отношения к чужой культуре;   формирование уважительного отношения к своей культуре и традициям.  Оборудование:  1. Видеокассета “Everyday conversations in English” (кассета 2, сюжет 6В).  2. Activity sheets.  3. Видеомагнитофон.  4. Телевизор.  5. Картинки и фото, представляющие молодежные субкультуры.  Ход урока I. Организационный момент. Good morning, everybody! I’m glad to see you here today. How are you? Is everything OK?  Do you remember what our topic is? Yes, you are quite right we are working on the topic “Youth  subcultures”.  And today I want you to watch a short documentary about young people in Great Britain. Your task is to  watch it very attentively because you will be the narrators then. But before watching let’s remember some facts about subcultures. II. Основная часть урока. 1. Речевая зарядка. Teacher. Answer the questions:   What music do you prefer?   What style of clothing do you prefer?   What youth groupings do you know?   What grouping do you belong to?   What groupings do your friends belong to?   What groupings did your parents belong to?   What youth groupings are aggressive?   What youth groupings are peaceful?   What youth grouping would you like to belong to?  2. Дотекстовый этап (Before listening). Now take activity sheets and we begin our work with the text “Young people in Britain”. First of all, pay  attention to words in italics. You will hear them in the film. Look at the title of the film. Which of these things is it about?   Main features of subcultures.     Favourite music.  Youth problems.  Fashion and style.   Rebellion.  (Учащиеся высказывают свои предположения.) 3. Текстовый этап (While listening). (Учащиеся смотрят видеоролик о молодежи Британии). YOUNG PEOPLE IN BRITAIN Documentary 3’40 Britain’s young people have always been among the first to change their style, their music, their fashions. In clothes and fashion there are no rules. The visitor to Britain will find clothes shops selling every kind of fashion. From the classic gentleman’s suit for work in the City to the most outrageous clothes, “gear” in young  people’s language. Hair styles are also the subject of creative talent. Any shape is allowed. Any colour is allowed. Eccentricity has always been an aspect of the British character. Each person chooses the way he or she  wants to dress without thinking about what other people will think. The older generation are sometimes  surprised and puzzled. Surprisingly, young people like to buy old clothes. Clothes that have not been worn for many years, fashions and styles belonging to another era. And they like every kind of accessory, like badges and jewellery. This jewellery is being specially made. Young people in Britain are as resourceful as anywhere else. British pop stars are famous all over the world: from the Beatles and the Rolling Stones to today’s hit  musicians. Britain’s cosmopolitan mixture means that all kinds of music and fashion are popular. But Britain’s young people do not just think about fashion and music. They are concerned about many  issues: unemployment, the problems of the Third World, Nuclear Power and Ecology. On the outside there is fashion and music. On the inside there is doubt and concern. But that is another story. Teacher: Are your suggestions true? Which of them didn’t you hear about? Now watch the film once more and try to find answers to the questions: What rules are there in fashion and clothes? What kind of fashion can the visitor to Britain find in the shops?   What hair styles are allowed in Britain?   What do the elderly people think about youth fashion?   What kind of accessory do Britain’s young people like?   Which British pop stars are famous all over the world?   What are Britain’s young people concerned about?  (Учащиеся повторно просматривают фильм и дают ответы на поставленные вопросы). 4. Послетекстовый этап. Teacher: Now using these questions as a plan make up a massage about young people in Britain. Then  you will be the narrators. (Учащиеся составляют коллективно высказывание о молодежи Британии,  затем комментируют фильм.)  Формирование грамматических навыков. Teacher: Can you tell me how much teenagers in Russia are like teenagers in Britain? P1: Russian teenagers have no rules in fashion like British teenagers. P2: Russian teenagers like different accessory as British teenagers do. P3: Teenagers in Russia have hair styles of different shape and colour like British teenagers. P4: Russian teenagers try to earn money as British teenagers do. Etc… IV. Заключительный этап. You see that Russia’s and Britain’s young people have many similar features. Subcultures in Russia and  Britain are similar as well. Please, write down your home task: ex. 6 and 7 in your Activity books. You  worked very well and I give you… Now the lesson is over. Thanks a lot for your work. Good bye!

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"

Разработка открытого урока на тему "How much are teens in Russia like teens in other countries"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.06.2018