Разработка открытого урока "The Power of advertising"
Оценка 4.9

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
04.03.2018
Разработка открытого урока "The Power of advertising"
Данный урок комбинированного типа является уроком повторения и закрепления пройденного материала, а также формирует навыки и умения работы с незнакомым текстом, грамматическим материалом и навыки употребления новых лексических единиц в речи.Цель урока и сопутствующие задачи соответствуют его месту в учебной теме, требованию программы обучения иностранному языку и учебного плана для данного класса.
Сила рекламы.docx
Открытый урок в рамках аттестации Предмет: Английский язык Класс:  8а Тема: «Сила рекламы» Используемый   авторы: О.Б. Дворецкая, Н.Ю. Казырбаева, Н.И. Кузеванова     УМК: «New Millennium English»  развитие навыков  языковой догадки, анализа, трансформации, мышления,  Цель:  формирование   иноязычной   речевой   компетенции   у   учащихся   8  класса   в рамках   изучаемой   темы   о   проблеме   рекламы,   повышение   мотивации   обучения посредством представления материала с использованием ИКТ технологий на уроке английского языка. Задачи урока: Образовательные: 1) введение и отработка нового лексического материала по теме; 2) совершенствование навыков поискового чтения и устной речи; 3) формирование навыков выполнения задания С4, устной части ЕГЭ раздела  «Говорение».    Развивающие: 1) внимания, памяти, умения выделять главную информацию; 2)  развитие самостоятельности и креативности, умений взаимодействия в группе. Воспитывающие: 1) воспитание чувства ответственности в работе с партнером, умения слушать других, уважать их точку зрения; 2) формирование положительного отношения к учению, к познавательной  деятельности, желания приобретать новые знания, повышать мотивацию к  изучению иностранного языка. Тип урока: Форма организации  деятельности учащихся:                                                           дифференцированная Технологии обучения:                                                            обучения,                                                           информационно­ коммуникационная технология Методы обучения:         объяснительно­иллюстративный, частично­                                                          поисковый, личностно­ ориентированный,                                                           методика интеллектуальной  лабильности         проблемное обучение, проектные методы        комбинированный         фронтальная, парная, групповая,  Оснащение урока:                                                           интерактивная SMART­ доска; компьютер;          текст (визуально), карточки, картинки, проектор; мультимедийная презентация                                                           в MS  POWER POINT План­конспект урока I.       Организационный этап     Приветствие, беседа с дежурным учеником     Мотивация учебной деятельности учащихся  1. 2.             ( учебный разговор по теме «Подарки») II. 1. 2.     Проверка  домашнего задания       Демонстрация презентаций «Самый незабываемый подарок»       Обсуждение презентаций III.     Сообщение темы, постановка цели и задач урока IV.       Введение нового лексического материала 1. Установление соответствий новых слов и выражений на английском языке с их эквивалентами на русском языке V. 1. 2. VI. VII. 3. 4.       Первичное усвоение новых знаний       Выполнение подстановочных упражнений с новой лексикой       Поиск новых слов и выражений в тексте       Физкультминутка     Закрепление новых знаний       Чтение текста с общим пониманием (разделение текстов на категории: за        рекламу/ против рекламы)       Поисковое чтение (поиск ответов на вопросы по тексту) VIII. Обобщение нового материала 1. 2.       Составление вопросов к картинкам       Составление синквейнов IX.       Рефлексия (подведение итогов занятия) X.       Информация о домашнем задании, выставление оценок. Этапы урока Деятельность учителя Деятельность учащихся Ход урока Good morning, teacher. Glad to see you   too. I’m on duty today. All are present. Today is the 13th of October.  It’s   Tuesday today. Yes, I have. I’ve  bought __________. Yes, sure. Yes, of course.   I. Организационный этап II. Проверка домашнего задания Good morning, pupils. Glad to see you again. We  have guests on our lesson today. Greet them, please. Who is on duty today? Who is absent today on the lesson? What is the date today? What day of the week is it today?    Have you bought anything today in our school  canteen? What have you bought?  I believe that your parents give you pocket money  for school lunch. When you go to the birthday party of your friend  you also take money from your parents. Am I right? What kind of present do you usually buy for your  friend? Have you ever got an unforgettable present?  That was the question which you had to answer while preparing your homework for today. Also I asked you to make the project on this theme. I know that most of you are ready with your projects. But as we have a little time I’ll ask only four pupils. They are Katya, Anya, Aset and Natalie.  And the rest pupils listen to them attentively and then we will discuss their presentations.  Now I want you to give your own opinion about them and some expressions on your cards will help you to make up sentences. Whose presentation did you like most of all?  Whose presentation do you think is the best? Who wants to tell some words about _____’s  presentation? Thank you, pupils for your presentations. We all  see that you worked hard and prepared your  homework quite perfectly. Your classmates gave a  better appreciation to your presentations. I share  their opinions. I liked ________’s presentation because  ….  I think, _____________’s presentation is  the best because …. I liked ________’s presentation because  …. To my mind, ________’s presentation is  the best because  …. Мы посмотрели рекламы. Наш урок  будет  о рекламах. Все слова, кроме commercials  начинаются с ad.  Отличается их дальнейшее написание. In newspapers and magazines On TV On radio In the Internet  (схема) III. Сообщение темы, постановка цели и задач урока Now, pupils, look at the screen. Tell me what you  have just watched. Right you are. You have just  watched  a short collection of ads. Do you guess  why I have shown it you? Great discovery! Now  open your books. Page 31.  Look at the words in  bold in the exercise 1a.  I’ll read them and you  listen to me.  Adverts, advertising, ads, advertisements,  commercials. Repeat after me. All these words  mean in Russian: рекламы. Now tell me, pupils,  what do these words have in common. How do they differ? Not only their writing is different. There is  one more difference between these words, but I’ll  tell it you a bit later. So, pupils, we live in the world of technical progress, where everything is sold and  everything is bought. Sometimes adverts help us,  sometimes they disturb.  A lot of ads are all around  us  every minute. Let’s name the places where we  can find advertisements?  We can also find a lot of  ads outdoor.  And now, as I have promised, I’ll tell you the  difference between the words adverts, advertising,  ads, advertisements, commercials. Adverts,  advertising, ads, advertisements we can find  everywhere, as you say. But commercials we can  see only on TV or listen on the radio.  ____________, read the words on the top of the  page 31. What do they mean? So, the theme of our lesson today is “The power of advertising”. Why  the power? What kind of power do the adverts  have? Yes, we often buy something or even act  under the influence of ads.  So today we shall speak about the power of ads’  influence on people’s mind.   Pupils, look through  the pages 31, 32 and 33 and try to predict what we  will do on our lesson today. You are on target!  Everything you’ve said are right. Today on our  lesson:  we’ll learn  new words and expressions;  we’ll read short texts and do some tasks according  to these texts;  we’ll discuss the advantages and disadvantages of  ads; you’ll make up cinquains; we’ll describe the pictures with ads.  So, let’s begin with the new words and firstly look  at the blackboard. Here are Russian equivalents of  new words and expressions in English which you  can see on the screen. Try to find the pairs of  English words and their Russian translations.  Repetitive. What part of speech is this word? Is it a  verb, a noun or an adjective? How do you know?  This word is formed from the verb “repeat”. On the  lessons I say to you, “Repeat after me”. What does  it mean? That’s right. So, the translation of the  word “repetitive” is. Come to the blackboard and  write down this word opposite its Russian  translation. Which word is also the adjective? It is  formed from the verb select with the help of the  suffix “ive”. Can you find its translation? There is  one more adjective among these words. What suffix forms the adjective?  Good for you. The word   “annoying” means…  Excellent.  The other words and expressions we translate into  Russian as verbs. Can you match the translation of  the word combination “go down”? What about the  expression “stick in your head”? Can you guess its  meaning. You are on the right way. The word  “head” helps you to understand the meaning of this  word. Now two words are left. When we spoke  about your summer holidays, you used the word  combination “entertainment centre”. What does it  mean?  So “get entertained” means… And the last  word’s translation is… Repeat these words after  me. Nice job, pupils. And now we’ll do the exercise using these words. Fill in the gaps in the questions  with the words and expressions we have just taken.  The power of advertising. Сила рекламы. Силу воздействия I think, we will read the texts, answer the  questions.  We will take new words and do an  exercise with new words. We will do a dialogue or may be we’ll  write an essay. It’s an adjective. По суффиксу  ive Повторите за мной. Повторяющийся “selective” “избирательный” “annoying”  The suffices “ing” Раздражающий. “снижаться” “держится у вас в голове” “развлекательный центр” , развлекать “поощрять” A. I like clever adverts that are fun and stick in your head. This is the way IV. Введение нового лексического материала V. Первичное усвоение новых знаний Remarkable job. I see you can work with new  words quite perfectly; they’ve stuck in your heads.   On page 31 there are 6 short texts in which British  teenagers give their opinions about the  advertisements. Look through these texts and find  the words and expressions which we’ve just learned and read the sentences with them. In text A. In text B. In text C. In text D. In text E and F Great, pupils, I knew you could do it.  Now I’d like to offer you to read these short texts  and decide which of them are for TV advertising  and which are against. Before reading I divide you  into two groups. The pupils of the first group read  and select those texts which are for TV advertising  and the second group choose the texts which are  against ads on TV. I’ll give you 3 minutes to do this job. The first group names the texts which are for  ads. How can you prove that these texts are for ads? Read the sentences.  Now the pupils of the second group name the letters of the texts which are against ads. What made think  so?  You are real super groups.  In exercise 1b there are 8 questions. The first group  read the questions from 1 to 4. The second group  read the questions from 5 to 8 and find the answers  to them in texts.   Pupils, you are growing up. I can say that you’ve  understood the texts quite well.  Pupils, you’ve worked hard. I think, it’s time to  relax. As far as I know, you are the fans of Beatles.  And now I offer you to sing this legendary group’s  song  «Ob­La­di, Ob­La­da» and do some dancing  movements.  people get entertained. B. They   are   always   saying   that   the prices   go   down.   Boring   and repetitive. C. They are annoying and stupid. You should be selective about what you watch. D. Also I like funny ads that encourage people to buy presents for each other. E. F. There are no new words. 1. Isn’t it annoying when you keep your TV on all day? 2. How do you prefer to get entertained? get entertain 3. Are you selective when you choose what to watch on TV? selective 4. Do you think prices are going down or going up? going down 5. Can advertising encourage you? 6. Do advertisements stick in your head easily? 7. Do you find repetitive ads boring? A, D,F B,C,E 1. Which of the texts compares TV  adverts with other programmes? (F) 2. Which of the texts gives the piece of  advice? (D) 3. Which of the texts mentions the  music? (A) 4. Which of the texts draws our  attention to humour? (D) 5. Which of the texts mentions people’s  intelligence? (C) 6. Which of the texts says that adverts  are useful? (F) 7. Which of the texts says that  advertisements sometimes tell lies?  (B) 8. Which of the texts says that ads  should not be allowed? (E) Ob­La­di, Ob­La­da Desmond has a barrow in the market  place Molly is the singer in a band Desmond says to Molly girl I like your  face VI. Физкультминутка Outstanding performance. I see, now you are strong and hearty. And you are ready to continue working. Today we are speaking a lot about adverts. And we  know that adverts have both advantages and  disadvantages. Name the advantages of the ads.  What are their disadvantages? However sometimes  we have to address to advertisements in order to  find out some details. I prepared 3 pictures with  ads. Imagine that one of you is going to the night  museum, one of you is going to the library and one  of you wants to order a school uniform.  You  should ask 4 direct questions to the particular  advertisement.  Who wants to do this task? VII. Закрепление новых знаний And Molly says this as she takes him by  the hand Ob­la­di ob­la­da life goes on bra La­la how the life goes on Ob­la­di ob­la­da life goes on bra La­la how the life goes on Desmond takes a trolley to the jewellers  stores Buys a twenty carat golden ring (Golden ring?) Takes it back to Molly waiting at the  door And as he gives it to her she begins to  sing (Sing) Ob­la­di ob­la­da life goes on bra La­la how the life goes on Ob­la­di ob­la­da life goes on bra La­la how the life goes on, yeah (No) Boring, repetitive, annoying, tell lies,  make me mad, like chewing gum. Attractive, funny, interesting, inform us,  make me laugh, useful. And the rest, pupils, imagine that you are poets.  You should make up a cinquain. You know how to  write a cinquain. We did this job many times. I  want to remember how to make it?  The first line – one word. What? Who? The second line – two words. What kind? The third line – three words. What does? The fourth line – four words. The phrase according  to the theme. The fifth line – one word. The conclusion. The  main idea. The theme of cinquain is naturally  “Advertisements”. Look at my cinquain as an  example. I’ll give you some minutes to prepare a short poem  about advertisements. VIII. Обобщение нового материала IX. Рефлексия       (подведение итогов урока)         X. Информация о Pupils, we have some minutes till the end of our  lesson and I want you to tell some words about  what you have learned on our lesson today. Do you  like our lesson today? What did you like most of  all?  What else would you like to know about ads? домашнем задании, инструктаж по его выполнению In my turn I’d like to tell you pupils, all of you tried hard but some of you were on the top today.  ________ I put you the mark “5”. ______________ your mark is “4” And I am sure nothing can stop  you in learning English.  Now open your day books and write down your  homework. Write down the new words in your  vocabularies and learn them by heart. In your  workbooks do the exercises 9 and 10 page 15. Read the text in ex. 9 and choose the right form of the  verbs. Be careful in your choosing, understand the  tense completely. As for the ex. 10 you should fill  in the gaps in the sentences with the words from the box.  Our lesson is over. Good bye

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"

Разработка открытого урока "The Power of advertising"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2018