Разработка урока
Оценка 4.7

Разработка урока

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык +1
7 кл
12.02.2017
Разработка урока
Разработка урока« Who should be in charge of the planet? » УМК Кузовлев. Учащиеся делятся своими мнениями об экологии нашей планеты, о степени загрязнения и о том, что нужно для этого предпринимать, чтобы сохранения нашу планету и сделать её чище и лучше.
Разработка к уроку по темеэкология 7 класс.docx
Урок английского языка в 7 классе по  теме: Являешься ли ты другом планеты?        По УМК Кузовлева В.П. Английский язык 7 класс             Цикл 4,урок 3.             Тема урока: « Who should be in charge of the planet? »              Учитель: Григорян Амалия Владимировна               19.11.2013 г. Цель  урока: активизация  знаний по теме Ожидаемый результат:  Учащиеся должны быть способны обсуждать  и выражать своё  мнение по  проблемам  загрязнения окружающей среды, делать выводы. Класс: 7  УМК «Английский язык» В.П.Кузовлев, Unit 4 Lesson 7 Оборудование: компьютер, проектор (презентация урока ), экологические знаки,  раздаточный материал Коммуникативные  задачи:  Закреплять ранее изученную лексику по теме Развивать умения чтения с целью извлечения конкретной информации  Развивать умения говорения – аргументировано выражать мнения по обсуждаемой  проблеме,  Развивать умения письма – написание советов, синквейна  Воспитательные задачи:  Воспитывать  чувство любви и бережного отношения к окружающей среде, чувство  ответственности за место, где ты живёшь. Воспитывать способность работать в группе Развивающие  задачи:  Развивать критическое  мышление развивать память развивать умения  самостоятельно решать  проблемы  развивать умения делать выводы, выражать собственное мнение Ход урока The beginning of the lesson.  T: Good morning, dear pupils! Today we are going to continue our talk about ecology, ecological problems, the influence of a man on the environment, the importance of keeping our nature clean. You will find out  how other people protect the environment and wildlife and think of the ways you can protect  the environment.     1. Evocation  ( The teacher draws a cluster on the board) Which words are associated with the word “ecology”?  Ecology  Look at the pictures and say what they are about? (Presenting thematic pictures) answer the questions.  T:  What is the current situation with the forests/rivers/air? What happens in our country?  What ecological problems are the most important in our region?  Do you believe that our environment is in danger? Why/why not? Do you agree that our nature is dangerously polluted? Why?/ Why not? Do you agree that because of land, air, and water pollution our plants and animals are dying?  Why/Why not? Why do you think our environment is polluted? Do you find that pollution is a very serious problem nowadays? Why?/Why not? Why can’t fish live in rivers? Why are the birds, animals and the wildlife in danger? Do you think our planet needs protection? Why?     II. Realization of meaning       T: Yes, you are quite right. The ecological situation is very serious in our country.    Now I want you to see the presentation about ecological problems.  Be ready to answer my  questions.     1. Many animals are disappearing nowadays. People cut down trees and many animals lose  their homes.     2. Plants and factories send smoke into the atmosphere. The results  are changing of climate  and global warming.     3. We have a problem with dirty air too. People can’t breathe in big cities because the air isn't  fresh.     4. Water is very important for us and without drinkable water we’ll die. Different plants make  water dirty. People can’t drink this water and animals die in this water.     5. People leave rubbish at the seaside too. It is also very bad.    6.The result is very sad.  T:  What do you think people should do to protect our nature?  Example:  We must(not)… P­s:  1. We must protect our nature and animals from disappearing. 2. We must keep water clean and mustn't leave rubbish on the roads. 3. We must keep air fresh and mustn't send smoke to the air. 4. We must think about our atmosphere and global warming.     In Britain there are a lot of people who think about the future of our planet. Your  home task  was to find out what Nick does to help the Earth? Please, say if it is true or false.  I think there are a lot of ways we can help to save the Earth. For example, we can reduce land  pollution. One way is to remember the three R's (to reuse, to reduce, to recycle). I save plastic  food containers. You can make good water toys from them. Before I buy something, I ask myself the following questions: "Can I recycle it?” If I cannot I try not to buy it in order not to spoil the  environment. I try to help the planet. I've asked my mum to help me  to make a protecting area  for birds and  other wild animals. We have planted trees. We've also made a pond to help frogs. I want to be  the kid who saves the Earth! Now, please, find out if these statements are true or false according to the text.  1­Nick thinks that there are not many ways we can help the Earth. 2­ Nick tries to reduce air pollution. 3­ Nick reuses plastic containers to reduce land pollution. 4­ The boy is indifferent to the planet. 5­ Nick takes care of the environment and wildlife.   T:   Now   I   want   you   to   express   your   opinion   to   the   question   “How   to   be   friendly   to   the environment?” What does it mean?  Organize a role play according to the technology “RAFT” (“Role, Audience, Form, Topic”). Divide into groups and choose roles. (scientists, ecologists, .) Role Card 1 You are a scientist/ You are making a report at the international conference. Use the following ideas to support your report/ Role Card 2 You are an ecologist. You research different ecological problems  in our region. /You are asked to describe the situation at the biology lesson  at school/ Role Card 3 You are a group of young volunteers. You are discussing problems of our polluted environment at the meeting  I’ll give you five­seven minutes. Cards:    To be friendly to the environment means ... to keep the country tidy to respect the life and work of the countryside to take litter home or put rubbish into the bins to plant trees and flowers to recycle and reuse plastic and glass containers Many people all over the world ... are concerned about pollution have environmental programs find environmental problems worrying We must not... spoil the countryside, damage flowers and trees pollute water, air, land catch or hurt birds and animals We should... help animals and feed birds plant and protect trees take care of wild flowers save flora and fauna help rare animals and young plants to survive keep the environment clean be in charge of the planet  T: Your time is up.  Please, you are welcome.  T:  We live in a small world  too. It’s very important to protect nature where we live. It needs our help. Look at the slides about our settlement and tell us please what you can personally do to save our environment. (Presentation about our settlement)  (Slides15­19) T:  Do you like our settlement?  How do you protect our nature? P1:  I help the world. The problem of ecology is important in our country. Our nature is in  danger. There many ecological problems. I never pollute nature.  I don’t leave rubbish at the  seaside.   P2: I and my family are responsible for nature. We think that our environment is a church. We  must protect it as we are part of our beautiful nature.   P3: I don’t throw away empty bottles and litter.  In spring I plant trees and flowers in the garden.  I grow beautiful tulips and daffodils, roses and poppies. I hate people who destroy the beauty of  our nature, break baby plants and pull out flowers. I want to protect our nature.  T: I hope you will protect our nature and  never forget the main rules. What are they? Look at  these signs and  write the useful tips “How to Be Environmentally Friendly” Work  in groups. (five  minutes)   Example: Don’t  break trees.  Don`t break trees. Don`t  leave litter. Keep the town tidy. Respect the life and work of the countryside. Put litter away. Grow trees and flowers. Don`t frighten birds and animals. Don`t cut wild flowers. Don`t burn fires. Don’t hurt animals Feed birds and help them Plant trees and flowers Clean rivers Always put garbage in a garbage bin.   Don’t cut down baby trees Don’t paint on the trees   T: What are your useful tips? ( One member of each group presents them). I hope you will never forget them and help the environment..You have worked very well and  that’s why I want you to  listen to the song our pupils have composed for you.   Today and tomorrow Save the environment. Oceans, sees, forests and animals Today and tomorrow Love the environment. Plant trees and beautiful flowers Today and tomorrow  Respect the environment  Feed birds and wonderful animals. T: Did you like the song?   III. Подведение итогов. Рефлексия.   Конкретная поэзия – синквейн! Ecology Polluted, dangerous Clean, save, protect Don’t pollute,  don’t hurt, don’t spoil Environment.  T:  Did you like the lesson? What task was very interesting for you? What was easy, difficult?   Now, please, put down your home task. At home you are to make a booklet. T: Our lesson is over. The famous English writer John Galsworthy said: "If you don`t think  about the future you will not have it." Let`s think about the future. Let`s keep our planet tidy and make it a better place to live in. Let`s  save the Earth for ourselves and it`s important to save all forms of life.

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.02.2017