Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals
Оценка 4.6

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
22.01.2018
Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals
Цели урока: понимать в ограниченном диапазоне короткие поддерживаемые вопросы в общем и некоторые учебные темы,писать слова и фразы регулярного размера и формы,дать краткое, общее описание людей, животных и предметов на ограниченный круг общих и некоторых учебных тем,который, какой, где, чей, сколько, какой... на ограниченный круг знакомых темахплан урока английского языка в 5 классе
план.docx
LESSON: Unit 4 Save our animals Lesson plan  School:  Date: CLASS: 5 Learning  objectives(s) that this lesson is contributing to Lesson objectives Teacher name:Lunyova E.S Number present: Absent : 5.L4 understand a limited range of short supported questions on general and some  curricular topics 5.W2 write words and phrases of regular size and shape  5.S3 give short, basic description of people, animals and objects on a limited range of general and some curricular 5.UE5 use interrogative pronouns including: which, what, where, whose, how  many, whatkind of… on a limited range of familiar topics All learners will be able to:   name the animals  write sentence on description of people and animals Most learners will be able to:  read the text without mistakes and translation  make up sentences with new words Some learners will be able to:  To make up the special questions based on the given theme  Describe the regular size and shape of the objects Previous learning Students watch a video about endangered animals and teacher stops the recording  from time to time and asks questions about this video. Учащиеся смотрят видео  про исчезающих животных и учитель останавливает запись, время от времени и  задает вопросы об этом видео. Plan Planned  timings Planned activities (replace the notes below with your  planned activities) Resources Start 10 min T –S:Learners in groups of 5 ­ 6 stand in a circle and take  turns to say an animal. How many can each group say in  English? Pictures  Slides  https://youtu.be/mXMofxtDPUQ Text from the site:  https://english­exam.ru/konkursy Middle 10 min T –S: Learners take turns to write animals in mind map according to categories: mammal­ [‘mᴂm l] ə млекопитающие reptile­ [‘reptail] рептилии  insects –[‘insekt] насекомые  penquin –[pe gwin] пингвин panda­[‘pᴂnd ]ə панда whale – [weil] кит snake­[sneik]змея elephant­[‘elif nt]ə слон tiger [taig ]ə тигр ɳ T­S: Warm up: Teacher shows the video at the  interactive board and learners must sing and dance with  them. T­S: Teacher gives students text about endangered  animals. Students must read the text and answer the  questions. Read the text: From year to year the interest to rare endangered  animals grows up. Especially rare types of animals  deserve great of attention and careful attitude. Today the most well­known species of endangered  animals, which are under the threat of complete  disappearance, compute a blue whale, a Floridian  panther, an arctic bear, a mountain gorilla, a tiger and a  giant panda. Animals disappear as a result of people`s  influence on the life. People involuntarily take away their  small brothers` natural places of habitation, theirs fodder sites, cut down forests, cultivate deserts, contaminate seas and atmosphere. As a consequence animals are  exterminated as fast as by means of a gun, poison, traps. Из года в год растет интерес к редким исчезающим  животным. Особенно редкие виды животных  заслуживают пристального внимания и бережного  отношения. Сегодня самыми известными видами животных,  которые находятся под угрозой полного исчезновения, такие как  голубой Кит, Флоридская  пантера, Полярный медведь, горная горилла, Тигр и  гигантская панда. Животные исчезают в  результате влияния человека на жизнь. Люди  невольно отнимают естественную их среду  обитания, их кормовые участки, вырубает леса,  культивировать пустыни, загрязняет моря и  атмосферу. Как следствие животные  уничтожаются так быстро, как с помощью ружья, яда, капканов. Handout worksheet  5 min 5 min Activity: Yes/No question. 1.Is the blue whale endangered animal? 2.Are the birds mammal? 3.Are the bears endangered animals? 4.Are the snakes insect? 5 min S­S: Game what am I? One learner from each group comes to the blackboard and choose one of the pictures and they must ask questions  from other learners. The Venn diagram  Learners look at images of animals we need to save Success criteria Descriptor Knowledge – comprehension (to  know) Application (to use) Students can describe  about animals and  people To use the names of the extinct animals End 5 min Feedback This written feedback is hand  out for students I know words  about animals I can describe the  animals I can ask the  questions about  animals Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support? How  do you plan to challenge the  more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Cross­curricular links Health and safety check  ICT links Values links I planed to give more support  the weak students during the  lesson and sat next with hard  student and help them  commenting/ Reflection I planed to check learners’  learning by formative  assessment during lesson  whole student. Cross­curricular links Science, Biology Health and safety check Do exercices with  dancinnng   ICT links Show the video Values links to instill love and care for animals Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Summary evaluation What did the learners learn today? What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Save our animals
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.01.2018