Разработка урока по английскому языку на тему
«Знакомство с Лондоном» с использованием ИКТ
(УМК Биболетова М.З., 5 класс)
Разработала: Павленко Валентина Александровна, учитель английского языка МАОУ «СОШ № 4», г. Ялуторовск, Тюменская область
Тема урока: “Learn more about London” («Знакомство с Лондоном»)
Цели урока:
1. Обучающая цель: познакомить с достопримечательностями Лондона; лексика – активизировать новый лексический материал по данной теме;
грамматика - изучить грамматический материал (употребление определенного артикля с названиями местности, городов, улиц, парков, музеев, памятников);
2. Развивающая цель: говорение – развивать диалогическую речь; письмо - развивать умения применять новые знания и навыки в письменной речи;
чтение – развивать навыки чтения новых слов.
3. Воспитывающая цель: воспитывать интерес к культуре другой страны.
Оборудование: компьютер, проектор, интерактивная доска.
ПЛАН УРОКА.
I. Организационный момент.
1. Приветствие.
Good morning, children! I am glad to see you. How are you? (I’m fine, thank you!) Sit down, please. I hope you are ready for the lesson
2. Дежурство. Who is on duty today?
Who is absent?
What date is it today?
What is the weather like today?
3. Разучивание и отработка стихотворения:
Don’t run across the road,
Stop and look.
Don’t write on the wall,
Write in your book.
Don’t run in school,
Always walk.
Listen to the teacher,
Please, don’t talk.
II. Основная часть урока.
1. Let’s start our lesson.
The topic of the lesson is “Learn more about London”. At the lesson we’ll learn how to use the article “the” with the names of sights and we’ll find the photos of London in the Internet.
2. Фонетическая зарядка.
We will start our lesson with the English sounds. You will work in pairs.
[l] –travel, capital, gallery
[ei] – play, place, stadium
[ju:] – museum, new, beautiful
[i] – big, different, list
[a:] – park, car, mark
[q] – square, quiet, quick
[i:] – see, street, meet
3. Речевая зарядка.
Look at the cards, read them, put the verbs in Past Simple and make up the sentences. (go to the British museum, in the park, walk, meet our friends, look, watch British TV, live, have an interesting time, Big Ben, yesterday, a hotel, in Baker Street, Sherlock Holmes).
4. Отработка навыков чтения
Let us read the letter from Great Britain.
5. Учащиеся ищут в Интернете фотографии достопримечательностей Лондона.
Now we will have a trip to London. You will have 10 minutes to do the task.
6. Dynamic relaxation.
7. Grammar material.
At the lesson we’ll learn how to use the article “the” with the names of sights.
8. . Let’s find the sights of London on the map. (На интерактивной доске по карте Лондона учащиеся находят те, достопримечательности столицы Великобритании, которые нашли в интернете).
9. We will talk about London. Now you will work in 4 groups. Listen to the task, please. You will have 5 minutes. Describe London.
III. Заключительная часть урока.
1. Reflection (What interesting and new information did you learn about the sights of London?).
2. Homework (Find extra information about the sights of London).
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.