Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.
Оценка 4.8

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
22.01.2018
Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.
Данный урок проводится в 5 классе общеобразовательной средней школы, тема урока Volcanoes.Цели урока: написать при поддержке несколько предложений; понимать основной смысл текста; использовать Present Simple в составлении предложений. Данный урок включает в себя следующие задания: Разминка (глухой телефон), видео фрагмент о вулканах, групповое составление кластера, парная работа с текстом, эксперимент с вулканом, составление мини топиков , рефлексияРазработка урока английского языка в 5 классе
план лунева.docx
LESSON : Volcanoes School: Mikhailovskiy secondary school Lesson plan Date :  CLASS : 5 Learning  objectives(s)  that this  lesson is  contributing  to Lesson  objectives Teacher name: Lunyova Elizaveta Number present: Absent : 5W4 write with support short basic sentences with appropriate spaces  between words 5R5 understand the main points of short simple texts on a limited range of  familiar general and curricular topics by using contextual clues 5UE9 use common present simple forms (positive, negative, questions) and  contractions to talk about facts;  All learners will be able to:   read and understand the main points of short simple texts in Present  Simple;   write with support 3­4 short sentences about Volcanoes leaving  spaces between words Most learners will be able to:  use Present Simple in describing the process of volcano ( 4­5  sentences) in writting  understand the main points of short simple texts by using contextual  clues Some learners will be able to:  write 6­7 sentences in Present Simple about Volcanoes and  demonstrate understanding of texts specifics Previous  learning Vocabulary : volcano, crater, ash, fire, ash cloud, lava; no magma, no vent,  no rock,eruption  Planned  timings Planned activities (replace the notes below with your  planned activities) Resources Start 7 min Middle 7 min 8 min 8 min blackboard Organisation moment. Greeting : Good  morning,good morning,good morning to  you,good morning good morning I am glad to  see you. Warming up : “Telephone game”  teacher whispers some words  (erupt,destroy,crater) the first learner in a  line,learners must then repet this word to the  next lerner in line and on down the line.The last  learner in line will either agree or disagree with  these word.Teacher ask : How do you think what are we going to speak about? Learners tell the  theme of the lesson “Volcanoes” (W) Teacher shows short video at interactive  board then asks : What do you know about  volcanoes.Learners in groups of 3­4 make  poster(mind map) according to the video, then  take turn to answer teachers question. Read the text: (P) Teacher gives learners text about  volcanoes.Learners in pairs read this  text.Teacher hand out text cut up into seprate  sentence.Learners in pairs reorder to make  explanаtion.Reread to check then compare with  another pair. (W) Learners watch as teacher demonstrate and  explain how  a volcano erupts.Before each step  teacher ask  “What do you think happens?”  Make a simple volcano base with vent and add  ingredients to create the effect of lava erupting  from the crater. Learners write what happened. https://youtu.be/mXMofxtDPU Q Text from the site:  https://english­ exam.ru/konkursy First, rocks down in the  Earth get very hot. The  very hot rock is called  magma. Then the magma  gets hotter and hotter. It  goes up the vent of a  volcano. It goes up to the  crater at the top. It comes out over the top of the  volcano. After that, some  magma turns into hot ash  and falls. But some magma turns into hot lava and runs down the side of the  volcano. The lava is cold  now and turns into rock. Plenary Wall Gallery Learners sticks their texts on the wall and walk  and read each others works, Teacher asks to  name the best writers “Geographers” 5 min End 5 min Feedback This written feedback is hand  out for students I know words  about volcanoes I can speak about   the process of  volcanoes  I can describe  the process in  writting Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you  plan to challenge the more able learners? Differentiation by  different learning styles ( cut  Additional information Assessment – how are  you planning to check  learners’ learning? Cross­curricular links Health and  safety check ICT links Values links Cross­curricular links Science,  Geography text,video,demonstratio n of experiment Reflection Health and safety check Do exercises  ICT links Show the video Values links  : collaboration Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.

Разработка урока английского языка в 5 классе на тему Вулканы.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.01.2018