Разработка урока "Dark, dark wood"
Оценка 5

Разработка урока "Dark, dark wood"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
26.02.2019
Разработка урока "Dark, dark wood"
Разработка данного урока предназначена для учащихся 5-х классов. Этот урок относится к разделу "Fantasy world"и тема урока " Dark. dark wood". Где учитывается возрастные особенности детей, где они могут смотреть или услышать историю и конец урока они сами могут сочинять свой вариант подобных историй.Дети очень любят придумать подобные истории и угадать о чем это история.
№113-5кл.docx
School: Gymnasium #41 Teacher name: Amankulova N.T. Number present:  Absent:                                                                                                                                                 Lesson plan 113 Unit of a long term plan: Fantasy world Date: 25.02 CLASS: 5  Theme of the lesson: Dark, dark wood Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to  (link to the Subject programme) Levels of thinking  skills Lesson objectives Understanding.  Application. Find 5.S6  communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges 5.C7  develop and sustain a consistent argument when speaking or writing All learners will be able to: ­ understand the holiday  Most learners will be able to:  ­describe the holiday  ­understand meaning of  the holiday  Some learner will be able to:  ­speak about  the holiday  ­make up sentences with vocabulary  ­give feedback to other groups ­present their posters by using vocabulary ­use the vocabulary in the sentences words: vocabulary about  the  dream house and grammar: personal, demonstrative pronouns and There  is /are Assessment  criteria Language   objective Values links  Cross­curricular  links Previous learning Working with pictures: My dream house and rooms.  The strategy “Mangilik Yel”: Labour, creativity and cooperation Literature, Art  Talking the questions about home. And answer them using last grammar There is/ are… Plan Planned  Beginning 2min Middle         30min Planned activities   (replace the notes below with your planned activities) (D)T: Greeting (W)Divide the class into three groups as “____________”, “_________ ” and “ __________ ”with  helping of pictures or words.   (D)T:Introduce the students with the learning objectives(s) of this lesson (D)T: Home task: Retell about the dream house.                   Ss answers …  Pre­reading (D)T: There are strange things in the dark, dark wood!           What are they? Watch and find out! Dark, dark wood (I)Task: Draw a line to match the picture and the word.  Resources Pictures/ cards Pictures  Handout  Descriptor: A lerner: ­ matches the word with the picture. Assessment “ Smiles” While –reading (W/I)Task1 : Listen to /Watch /Read the story “In a Dark,  Dark Wood” In the dark, dark wood, there was a dark, dark house. And in that dark, dark house, there was a dark, dark room. And in that dark, dark room, there was a dark, dark cupboard. https://learnen glishkids.briti shcouncil.org/ en/short­ stories/dark­ dark­wood And in that dark, dark cupboard, there was a dark, dark shelf. And on that dark, dark shelf, there was a dark, dark box. And in that dark, dark box, there was a ghost. Hoo­hoo­hoo! Haa­haa­boo! Handout In a dark, dark wood there was a dark, dark house; And in the dark, dark house there was a dark, dark room; And in the dark, dark room there was a dark, dark cupboard; And in the dark, dark cupboard there was a dark, dark shelf; And on the dark, dark shelf there was a dark, dark box;  And in the dark, dark box there was  a....mouse!!!! In a dark, dark wood there was a dark, dark house; And in the dark, dark house there was a dark, dark room; And in the dark, dark room there was a dark, dark cupboard; And in the dark, dark cupboard there was a dark, dark shelf; And on the dark, dark shelf there was a dark, dark box;  And in the dark, dark box there was a....skeleton!  In a dark, dark wood there was a dark, dark house; And in the dark, dark house there was a dark, dark room; And in the dark, dark room there was a dark, dark cupboard; And in the dark, dark cupboard there was a dark, dark shelf; And on the dark, dark shelf there was a dark, dark box; And in the dark, dark box there was a....nothing! (I)Task 2: Fill it in! Read the story. Write the missing words in the sentences. a. In the dark, dark wood, there was a dark, dark house . b. And in that dark, dark house, there was a dark, dark room . c. And in that dark, dark room, there was a dark, dark cupboard . d. And in that dark, dark cupboard, there was a dark, dark shelf . e. And on that dark, dark shelf, there was a dark, dark box . f. And in that dark, dark box, there was a ghost . Descriptor: A lerner:  Task 1  – listens to /watches/ reads the story “In a Dark,  Dark Wood”; Task 2 ­ writes the missing words in the sentences correctly. Assessment “ Thumb” Post­reading (G)Task:  Write and draw! Children complete the spaces to write their own story  then draw a picture. HALLOWEEN STORY.  And in that dark, dark box, There was a ___________!! (You make up what was in the box!)______ Descriptor: A learner:  ­ draws a picture; ­ writes their own story then draws a picture. (G) Assessment “ Applause”  Name 3 things:  I have learnt… I still want to know… I didn’t understand …                 Home task: Read / write /retell about Halloween story/ www.britishc ouncil.org/lea rnenglishkids www.britishc ouncil.org/lea rnenglishkids Poster  markers  Worksheet End 3min Additional information Assessment – how are you planning to check learners’ Differentiation – how do you plan to give more Assessment “ Smiles” Assessment “ Thumb” Assessment “ Applause” support? How do you plan to challenge the more able Differentiation –Support for weaker students: working in a group Drawing the posters Challenges for more able students: Encouraged to do  more writing; assist weaker students Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If  not, why? Did my planned differentiation work well   Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? Health and safety check. ICT links https://learnenglishkids.britishcou ncil.org/en/short­stories/dark­ dark­wood www.britishcouncil.org/learnengl ishkids Summary evaluation: What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1:                                                                                        2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:                                                                                        2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Разработка урока "Dark, dark wood"

Разработка урока "Dark, dark wood"

Разработка урока "Dark, dark wood"

Разработка урока "Dark, dark wood"

Разработка урока "Dark, dark wood"

Разработка урока "Dark, dark wood"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
26.02.2019