Разработка урока на тему "Families around the world"
Оценка 4.8

Разработка урока на тему "Families around the world"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
04.11.2019
Разработка урока на тему "Families around the world"
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics 5.R1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics 5.R2 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics 5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects Lesson objectives to label the pictures and name the countries, complete the parts of the text, pronounce the words, identify 1-3 true\false sentences, listen to the main information of the text, speak about likeness in the families. Success criteria  Label the pictures of the families;  Pronounce words by reading correctly  Complete the whole text from its parts;  Identify true\false sentences;  Write the main information using the graphic organizer  Speak about likeness in the both families; Value links Values are instilled by/through discussion activities, answering the questions, respecting each other, sharing opinions. Cross curricular links Self-knowledge ICT skills Learners use online dictionaries if necessary, no ICT skills are focused on this lesson Previous learning Present Simple, Family vocabulary, Countries
Short plan 36.docx
Short plan  Gymnasium № 41 Teacher’s name: Kazanzhidi O.F. Present: Present: Present: Present: Present: Present: Absent: Absent: Absent: Absent: Absent: Absent: Long­term plan: Unit 3 “Value”  Date:04.11­08.11 Grade: 5 “A” Grade: 5 “B” Grade: 5 “V” Grade: 5 “G” Grade: 5 “D” Grade: 5 “M” Theme of the lesson: Families around the world Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to Lesson objectives Success criteria 5.S7  use appropriate subject­specific vocabulary and syntax to talk about  a limited range of general topics 5.R1  understand the main points in a limited range of short simple texts on general  and curricular topics 5.R2  understand with little support specific information and detail in short, simple  texts on a limited range of general and curricular topics 5.W3  write with  support factual descriptions at text level which describe people,  places and objects to   label   the   pictures   and   name   the   countries,   complete   the   parts   of   the   text, pronounce   the   words,   identify   1­3   true\false   sentences,     listen   to     the   main information of the text, speak about likeness in the families.  Label  the pictures of the families;  Pronounce words by reading correctly  Complete  the whole text from its parts;  Identify true\false sentences;  Write the main information using the graphic organizer    Speak about likeness in the both families; Value links Cross curricular links ICT skills Previous learning Values are instilled by/through discussion activities, answering the questions,  respecting each other, sharing opinions. Self­knowledge Learners use online dictionaries if necessary, no ICT skills are focused on this lesson Present Simple, Family vocabulary, Countries Resources Picture “Map of the world”, pictures of the families from different countries. names Descriptors:  countries, labels the pictures   the Planned timings 7  min Plan Planned activities (replace the notes below with your planned activities) 1. Warm up  (D, W, f) There are the map of the world on the board, 6 pictures  of the families from different countries. Teacher asks: ­What do you think, where does this family live?\ Where this  family from? Learner: My opinion, I think\If I’m not mistaken, this family is  from …. (Kazakhstan,  the USA, Egypt, China, Germany, South  Africa). There are 2 question marks on the map. Why? Express  your  predictions.  Learner: Are we going to read about the families which live in  these  countries? Teacher: Yes, you’re right. There 2 texts about one of the families  in Russia and Japan. Today we are going:  Pronounce words by reading correctly  and complete  the 4 min whole text from its parts;  Identify true\false sentences;  Write the main information from the text  using the graphic organizer    Speak about likeness in the both families It’s your self­assessment sheet  2. Activity 1 (G, f) Learners take the parts of the texts, read them and complete  the whole text.  1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 During learners’ reading teacher observes and listens to the  learners. After reading teacher writes the words in which learners  have done typical mistakes in pronunciation.  7 min 3. Work in the copy books.  (P, I ) Learners read true\false sentences, identify if he sentence is  true or false. In their copy books they write only true sentences.     5 min 10 min 2 min Rico’s family 1. There are 7 members in Rico’s family. 2. They usually get up at 11a.m. 3. Rico’s dad always buys eggs in the shop. 4. Rico waters the flowers and plants. 5. Rico goes to school in the afternoon. 6. Rico’s grandma always cooks dinner. 7. All their food comes from their garden. 8. Rico and her brothers doesn’t sleep on the bed. Ivan’s family Ivan’s lessons finish at 3 p.m. Ivan’s mum does usually breakfast for him. Ivan and his dad grow vegetables and fruits. 1. There 5 members in Ivan’s family. 2. They live in the small town. 3. 4. He has lessons in the afternoon. 5. 6. He likes ride his bike. 7. 8. Ivan always watches TV or read a book  and goes to bed at 9 o’clock. 4. Activity 2 (G, f) Learners proofread the text again and complete the graphic  organizer: main idea, 3 details and summary. One student of each  group reads the main information of the text in front of class. 4. Activity 2  ( W, I, f)  Discussion about likeness in both families. What are  the most important values for these families? Home task: Sheets with True\False sentences for each pair Keys for each pair Answer the questions. 1. With whom do you live? 2. Who does look after the house? Graphic organizer for each group 3. Who does breakfast? 4. When do you go to school? 5. Who cooks dinner? 6. Do you help your parents\grandparents?  7. What do you do together? 8. Is your family happy? Why? 5 min 5. Reflection  Learners count the sum of the points, go to the board and tick the  appropriate step.

Разработка урока на тему "Families around the world"

Разработка урока на тему "Families around the world"

Разработка урока на тему "Families around the world"

Разработка урока на тему "Families around the world"

Разработка урока на тему "Families around the world"

Разработка урока на тему "Families around the world"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.11.2019