Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)
Оценка 4.8

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
02.10.2018
Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)
Урок на английском языке на тему В мире животных. Тип урока повторение и обобщение лексического и грамматического материяла. Цели урока способность повышение интереса учащихся к изучению английского языка .Воспитывать любовь к животным ,доброту и милосердие. Действия проходят в классе у доски ,где дети играют и читают стихи.Легко и произвольно запоминают слова.Разработка урока
отрытый урок IN THE ANIMALS WORLD.docx
1.       План урока в 5 классе по английскому языку Тема урока: «In the animals world» Цели: развивать коммуникативные компетенции, обобщить и закрепить   полученные знания по теме «In the animals world» Задачи: 1.практическая: развитие умений  аудирования,  чтения, устной речи, письма. 2.воспитательная:  воспитания  любви  к  английскому  языку,  уважительного  отношения  к животным 3.образовательная: расширение кругозора, углубление знаний по теме «Животные» 4.развивающая:   развитие   логического   мышления,   внимания,   памяти,   речемыслительной активности учащихся Оборудование:   мультимедийный   проектор,   компьютер,   компьютерная   презентация, карточки с заданиями. Планируемые результаты: Предметные:   Знать: Использование в связной речи оборота have got. Новые   лексические   единицы   по   теме   «Животные   мира»   во   всех   видах   речевой деятельности. Уметь: Рассказывать о любимом  животном, объясняя свой выбор. Самостоятельно выполнять лексико­ грамматические задания. Употреблять активно   изученную  лексику по теме «Животные» Читать тексты с пониманием основного содержания. Личностные: Осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка.  Технологии:  презентация в Power Point, мультимедийные информационные  технологии. Методы обучения:  словесный;   наглядный;                        презентация.             Формы работы: фронтальная, групповая, индивидуальная. Ожидаемый   результат:   Создание   положительной   мотивации   к   изучению   английского языка,  повышение качества  знаний учащихся. Информационные ресурсы:             1.Кузовлев В.П : учебник английского языка для 5 класса   общеобразовательного учреждения . – Москва « Просвещение»: 2007.           2. Книга для учителя к  учебнику английского языка Английский в фокусе   для 5 класса общеобразовательного  учреждения  – Москва « Просвещение»: 2007.               3.Материалы Интернета Ход урока I. Оргмомент. Постановка темы и целей урока. (1­2 мин) Good morning ,сhildren!How are you today? Lets start our   lesson.Today we have an unusual lesson.The theme of our lesson is «In the animals world».Today we will talk about animals and I hope this lesson will be interesting  and useful for you.I want you to be active in this lesson. 1)Who is on duty today? 2)what date is it today? 3)What day of the week is it today? 4)What season of the year is it now? 5)what is the weather like today? 2)Фонетическая зарядка (2­3 мин):  Now,as usual we start our lesson with the phonetic exercise.Look at the screen and all together repeat after me! The turkey is a funny bird, Its head goes bobble­bobble; And all she knows is just one word And that is gobble­gobble. (детичитают) 3)Речевая зарядка Warming up.(2­3 мин) T:Do you like animals? Ch:yes, we do! T:Ask each other a question about your favourite animals. Work in a chain. P:What is your favourite animal? T:There are a lot of animals live in the world, some animals live on farm,other animals live in zoos,so answer my question,which farm animals do you know?which zoo animals do you , (детиотвечаютнавопросы). 4)Проверка домашнего задания Guess   animals “What is it?”  (3­4 мин)        : T:It is time to check your homework.What was your home task for today? P:Our home task for today to learn by heart the new words. 5)Обобщение грамматического материала по таблице, To Have/has (got)   (Иметь) They have got(they’ve got) a dog She has got(she’s got) a dog. They have not got(haven’t got) a dog. He has not got(hasn’t got)a dog. Have they got a turtle?Has she got a parrot? 6)Закрепление грамматики: T:Let’s do the exercise,fill the sentences with the right forms of the verb to have,translate the sentences into Russian. 1)I….  got  a cat. 2)we…. got a  horse. 3)she….  not  got a cat. 4)My sister…. got  a  parrot. 5)You .... got  a dog. 6)…..you got a cat? 7)….he got a turtle? 8)….your sister  got a kitten? 7)Чтение с пониманием прочитанного: ex1p34. 8) Закрепление лексики: T:Classify animals into two groups:Domestic and wild.                              Classify animals. A cat,abear,achicken,acrocodile,acow,anelephant,adog,afox,aduck,afrog,a hen , a  giraffe,ahorse,ahare,akitten,alion,aparrot,a monkey, a sheep, a snake,aturtle,azebra,a cock, a  wolf.   Domestic animals:               Wild animals: 8)Now let’s have a rest.Our children want to tell you the poem about«Jack built house».This is the house that Jack built. This is the cheese that lay in the house that Jack built. This is the rat that ate the cheese That lay in the house that Jack built. This is the cat that chased the rat That ate the cheese that lay in the house that Jack built. This is the dog that worried the cat That chased the rat that ate the cheese That lay in the house that Jack built. This is the cow with the crumpled horn That tossed the dog that worried the cat That chased the rat that ate the cheese That lay in the house that Jack built. This is the maiden all forlorn That milked the cow with the crumpled horn That tossed the dog that worried the cat That chased the rat that ate the cheese That lay in the house that Jack built. 9) Игра. Let’s play a game(guess animals)there are some stuffed animals in this box,choose one of them and describe to your classmates. 10) Пословицы.  Let’s tell proverbs about animals. 11) Сказка «Теремок». Our children have prepared a tale about animals «The house in the wood».Let’s show. There is a house in the wood, wood, wood A mouse is coming through the wood, wood, wood She knocks at the door, door, door She asks at the door, door, door A mouse: Who lives in this house, house, house? A frog: I live. I’m a frog. And who are you? A mouse: I am a mouse. May I live with you? A frog: Yes, you may. Please, come in! А school choir: There is a house in the wood, wood, wood A cock is coming through the wood, wood, wood He knocks at the door, door, door He asks at the door, door, door A cock: Who lives in this house, house, house? A mouse and a frog: I’m a frog. I am a mouse. And who are you? A cock: I am a cock. May I live with you? A mouse and a frog: Yes, you may. Please, come in! А school choir: There is a house in the wood, wood, wood A cock is coming through the wood, wood, wood He knocks at the door, door, door He asks at the door, door, door 12)Физпауза    Песенка.Let’s sing a song about Black sheep. Baa, baa, black sheep,  Have you any wool?  Yes sir, yes sir,  Three bags full. One for the master,  One for the dame,  And one for the little boy Who lives down the lane. Baa, baa, black sheep,  Have you any wool?  Yes sir, yes sir,  Three bags full. 13)Сценка. Our children want to show you a scene about a fox and a cock. 14)Домашнее задание:  And here is your home task. I want you to do the project “My favourite animal” for the next class. Please, draw a picture of the animal you like and write about it 15) Итог урока Teacher: It’s a pity that our lesson is almost over. I’ve enjoyed our work today so much. You’ve been so good pupils and I’m proud of you.  16) Рефлексия (10 мин) Если вам понравилось сегодня на уроке и если вы считаете, что урок был вам полезен, то возьмите смайлик желтого цвета. Если вам ничего не понравилось и если вы считаете, что урок не принес вам пользу, то возьмите синий смайлик. Thank you for your attention! Good luck! Make up the sentences: 1)Got, a, have, we,dog. 2)Have, a, got, I, cat. 3)sister, my, a, got, has,not, parrot. 4)she, a, not, has,dog,got. 5)got, they, have, cow, a. Guess the animal! 1 It is small. It is grey and it is scared of cats. What is it? 2 This animal is very big, it has got long legs, a long neck and lives in Africa. What is it? 3 This animal is like a horse but lives in Africa. It is black and white. What is it? 4 This animal lives in Australia. It is big and very nice. It can jump fast. What is it? 5 This animal lives at home. It likes milk. What is it? 6 It is green or brown. It has got a long body but no legs. What is it? 7 It is a big cat. It is orange and black. It is very dangerous. What is it? 8 It is brown. It is funny. It likes bananas. What is it?  9 This animal is big and grey. It has got a long nose. What is it? 10 This animal is big, long and green. It has got a lot of teeth. What is it? 11 It can fly. It is small. What is it?

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)

Разработка урока на тему "IN THE ANIMALS WORLD"(5 класс английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
02.10.2018