Разработка урока на тему Общение (8 класс,английский язык)

Разработка урока на тему Общение (8 класс,английский язык)

Медиа
Разработки уроков
docx
Английский язык
Дошкольники—8 кл
04.01.2017
Данная разработка составлена к учебнику по английскому языку для 8 класса Spotlight к модулю 1 по теме Общение.Тип урока: урок обобщения знаний по теме: «Общение» с использованием ИКТ Технологии: -использование ИКТ и элементов критического мышления (мозговой штурм, синквейн, рефлексия) Цели: Образовательные: - обобщающее повторение изученной тематической лексики в устной речи учащихся в процессе развития иноязычной коммуникативной компетенции. Развивающие: - развитие умений сотрудничать в процессе парной работы на уроке; -развитие критического мышления -развитие творческих способностей -развитие словарного запаса Воспитательные: - воспитание культуры межличностного общения Здоровьесберегающие: - создание на уроке атмосферы психологического комфортаРазработка урока к учебнику по английскому языку для 8 класса Spotlight
Обобщающий урок по теме.docx
Тип урока: урок обобщения знаний по теме: «Общение» с  использованием  ИКТ    Цели:  Образовательные: ­ обобщающее повторение изученной тематической лексики в устной  речи учащихся в процессе развития иноязычной коммуникативной  компетенции. Развивающие: ­ развитие умений сотрудничать в процессе парной работы на уроке; ­развитие критического мышления ­развитие творческих способностей ­развитие словарного запаса Воспитательные: ­ воспитание культуры межличностного общения Здоровьесберегающие: ­ создание на уроке атмосферы психологического комфорта Технологии: ­использование ИКТ и элементов критического мышления (мозговой  штурм, синквейн, рефлексия) Учебные пособия и оборудование: УМК «”Spotlight” для 8 класса, компьютер, мультимедийный проектор,  интерактивная доска
Ход урока  I.Организационный момент. Мозговой штурм Teacher: Hello children! Glad to see you. Today we are going to revise the  topic”Socialising” Let’s begin with brainstorming and name as many  character adjectives as you can. (Учащиеся по очереди называют  прилагательные, обозначающие черты характера) II.Активизация лексики по теме: “Характер”в чтении и устной речи. A) Слайд №2 Read the descriptions and fill in the correct character adjectives Use: shy, easy­going,   bossy, patient, sociable, stubborn, selfish, optimistic,  caring.  1 Claire is always calm in difficult situations. She is…. 2 Sue always wants to do her own way. She is…. 3 Bob rarely gets upset and he likes meeting people. He… and…. 4 Tony doesn’t care about other people’s feelings. He is…. 5 Bill doesn’t feel comfortable with people. He is…. 6 Helen always looks on the bright side of life. She is…. 7 Fred always understands how others feel, always stays calm and doesn’t get  annoyed with people easily. He worries a lot about what others think of him. He is… and… 8 John is so …. He likes telling people what to do.  Keys: 1. patient 2.stubborn 3.easy­going, sociable 4.selfish           5. shy 6.optimistic 7.sensitive 8. bossy       B) Pair Work. Which of these adjectives best describe you? Is there a quality  you don’t have but would like to have? P1­I’m sociable and honest. I’d like to be more patient. And you? P2­ I’m quite patient but I’d like to be more confident.
III.Повторение идиоматических выражений по теме: Общение Слайды№3-6 Teacher: Let’s revise idioms on topic “Socialising”.If you learn to use  idioms, your English will be much more colourful and natural. 1. I don’t trust  her. She can’t….. her… 2 .My brother is a real… in the…. He is always causing so much trouble. 3. Please turn this loud music down .It’s….me…. 4. My friend is so bossy. She really …on my…. 5. I’m shy and I find it difficult to…the…. 6. Kim is optimistic and easy­going. She is never afraid to…her ….     Keys: 1. Keep tongue          2. pain in the neck          3. driving crazy          4. gets on my nerves          5. break the ice          6. speak …mind   A) Use the idioms to complete the sentences. B) In pairs use the idioms in short exchanges P1­Masha is so confident. She really speaks her mind. P2­Yes, but sometimes she should hold her tongue so not to hurt other’s  feelings. IV.Тренировка лексики по теме: Body language. Слайды №7-8 Teacher: What feelings do the actions in the pictures suggest? Make  sentences, as in the example. Choose from the list.  Nervous  Furious   Bored   Puzzled  Worried Make sentences, as in the example. Nick’s palms are sweating. He seems to be nervous/ He looks nervous. Keys: 1. puzzled                                       4. nervous
2. bored                                          5. surprised 3. furious                                        6. worried   V. Paзвитие диалогической речи . Слайды №9-11 Pair Work Teacher: Now let’s practice everyday English and complete the exchanges. 1  A. Excuse me! B……   2 A. Please to meet   you. I’m… B… 3 A.   How’s it going? B. …      4.  A. What a nice day?           B.       5. A. Make yourself at home.           B.         6. A ….            B. No, please sit down.        7. A ….             B. Don’t mention it.         8.  A ….             B. O.K. I’ll see you after school.        9.  A…           B. Well, thank you for inviting me.        10. A….            B. Good morning! Nice day, isn’t it?   Keys: 1. B. Yes, can I help you?              6. A. Is this seat taken?             2. B. Please to meet you, too.         7. A. Thank you very much.             3.  B. Could be better.                     8.  A. I’m afraid I have to go now.             4   B. Indeed it is.                            9.  A. Thanks for coming. VI. Составление синквейна по теме: Общение Teacher:  Now we are going to make up a small poem which is called cinquain    As far as you remember it consists of 5 lines. (Каждому учащемуся дается 5­7  минут, затем из 2­х синквейнов они составляют одно, с которым оба будут  согласны. Это дет возможность критически рассмотреть тему.)                  Socialising             Important, beneficial
Smile, be positive, be a good listener  It helps people be strong and confident                 Communication VII.Рефлексия и подведение итогов. .Our lesson is coming to the end. You worked very hard.  Do you like the lesson? What do you like? Let’s sing a song: Something about you.
Друзья! Добро пожаловать на обновленный сайт «Знанио»!

Если у вас уже есть кабинет, вы можете войти в него, используя обычные данные.

Что-то не получается или не работает? Мы всегда на связи ;)