Разработка урока ООО
Оценка 4.6

Разработка урока ООО

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
11 кл
12.04.2019
Разработка урока ООО
Публикация является частью публикации:
план урока 11 класс.docx
Исупова Оксана Вячеславовна  учитель английского языка МБОУ «СОШ №7» Методическая разработка урока ООО План урока УМК «EnjoyEnglish 11 класс», учебник Биболетова М.З., Бабушис Е.Е., Снежко Н.Д. section:  Let's get digital, тема  « Internet: positive and negative aspects” 1. Организационный момент: приветствие, настрой на работу, постановка цели ­Good morning, friends. I’m glad  to see you.  How are you today? (children greet and answer) ­Well, the rapid development of Science and Technology has changed the world. In recent years  computers have been used in all fields of human activities: business, industry, education, culture, health care service, economics, politics, mass media, arts and so on. So computers are becoming  of great importance for most adults and youth.  ­I've recently found a quotation, let's read it.( 1 слайд­Give a man fish and you feed him for a  day! Teach him to use the Net and he won’t bother you for long.) ­How do you understand this saying... Can you guess the theme of our lesson? What are the purposes of our lesson? ( Children express their points of view, answer the questions, say the theme of the lesson). 2.Введение нового материала ­So, let's watch a video to know special Internet language (after that we are to fill in the blanks in the texts using Internet language)­ pupils get the cards with sentences to fill in ­Checking up and translating some difficult words 3.­Now I suppose you'll be able to point out some top uses of the Internet ( 5 min. to work in  groups) Sо  let'sdiscuss ( 2 слайд­создание кластера) 4.Актуализация ­By the way, do you know who sent the first e­mail? I suggest you to read some interesting facts about the Internet and in 5 min. be ready to answer  the questions on the screen (you may work in pairs). Open your books, please, at p.114 After reading all the pupils discuss the answers. 5. Relaxation  pause  (listen to music, close your eyes and try to say what feelings this music  evokes in you)­ 2 min. 6. Закрепление, рефлексия  –As  we've  known special internet language, read some interesting facts, it's time to understand  what role the Internet plays in people's lives. ­We're going to listen to 5 speakers. Will you listen for the first time and match the speakers and  the statement, please (слайдсутверждениями) ­During the second listening try to write down the positive and negative aspects of using the  Internet on your cards. (After listening they all talk about  the aspects that they have heard.) ­Now work in groups and put down  at least two more points in  each column( positive/negative  aspects) 3­5 min. And try to give your own examples to prove the aspects. So let's discuss. ( Pupils try to  discuss, say their ideas and prove them, using the cards  in small groups).  8.­ You are almost ready to write an essay Internet in my life. Get ready to do it at  home( cлайдпланкакписатьэссе) Plan: 1. How you use the internet 2. What you use the internet for 3. How the internet influences your life ( good and bad aspects) 4. What would you like to change in your internet habits. Home assignment: ex.128 p.118 Teacher: Our lesson comes to its end. Thank you very much for being here, that was a great  pleasure to work with you. Do not forget to give your reflection of the lesson in your card given.  See you next lesson. 9. Thank  you  for your work.

Разработка урока ООО

Разработка урока ООО

Разработка урока ООО

Разработка урока ООО
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.04.2019