Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)
Оценка 4.7

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Оценка 4.7
Разработки уроков
rtf
английский язык
6 кл
04.11.2018
Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)
План урока по английскому языку для 6 класса в рамках обновленной программы. Урок расчитан на 40 минут. Тип урока - нетрадиционный. Цели урока разработаны для максимального обхвата аудитории. Все задания поделены по дескриптору, а также на уроке применены различные обучающие технологии.
An advenrure story (2).rtf
Long­term plan Unit 6:   Holidays and Travel Date: 29.06.2018 School: №18. Aktobe Teacher nаme: Saginova Zhanat Kabiyevna  Grade: 6 Number present:15 absent: Theme of the lesson: Learning objectives An аdventure story 6.S7  use appropriate subject­specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics, and some curricular topics Lesson objectives 6.R2  understand independently specific information   and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics  6.W3 write with some support about personal feelings and opinions  All learners will be able to: ­define the main points  of the text ­match questions with answers ­describe the text with the help of improvised   materials  Most learners will be able to: ­determine specific information and details of the text ­differentiate positive  and negative fillings, write down them ­select the necessary information from the proposed text  Some learners will be able to: ­provide gist аnd  specific information using a text ­differentiate positive  and negative fillings, and write exаmple of  their own Assessment criteria Value links Cross curricular links ICT skills Previous learning Learners have met this learning objective if they can:  ­select the necessary information from the text ­ask question in interaction with  others ­draw conclusion on the text using given information Respect  each others`  point of view  Art  PPT, poster, handout, appendix  Our health Plan Planned timings Beginning Greeting 2min (W) Lead­in Planned activities  Resources A letter  Teacher pays leaner`s attention to the letter, that she has received  from Mr. Alan Perish. She read the letter loudly. In the letter Mr.  Alan asks for help. He got into a difficult situation, exactly, he got  into the game Jumanji. It will be released, only, if the learners go all the steps,  that are attached to the letter. The first task is to find  where is he now. (W) “Detective” strategy  The drawn picture is folded into a tube. Learners have to describe  what they see.     3 min Middle     4 min   Pre­reading (W) Vocabulary work. “ Mind`s eye” strategy Before unfolding the paper, teacher asks students to collect all the  words that they see around them. The task is to compare that they  saw and these new words to predict what they are going to speak  about. The teacher helps learners to understand the meanings of the words.   2 min Scared                  Amazing Miserable               Huge         Excited                  Holiday   2 min Lucky                   Camp Angry                   Crazy Worried http://www.interpr ess.kz/booksell/boo ks/English_Plus_G rade_6_SB/p.70 Teacher divides the class into 3 groups by giving Jigsaw puzzles  with numbers 1, 2, 3.  4 min Activity 1. (I). Text for reading. Teacher gives students the sheet  of paper with the text. Students have to read it. http://www.interpr ess.kz/booksell/boo ks/English_Plus_G rade_6_SB/ p.70 2 min Activity 2. Choose the best title a­c. what stupid thing did Carol and Peter do? a. Camping in the jungle b. Lost in the jungle c. A jungle adventure 3 min Post­reading. Differentiation. All the tasks are selected according individual abilities of learners Activity 3 All : find the sentences with new topical vocabulary and translate  them. Most: find these adjectives in the text. Which adjectives express  positive feelings? When did you feel like this? Some: write sentences about your experiences using the adjectives. https://yandex.kz/ images/search? text=story %20map&img_ur l=http%3A%2F %2Fpcdn1.rimg.t w%2Fphotos %2F3116559_b4 ykre3_l.jpg %3F14955&pos= 5&rpt=simage Activity 4. (G) “Teach a friend” strategy. Strategy It helps to  form in the lesson microgroups, where students with different levels of language skills can help each other to explain or to share with  their knowledge in the team. At this stage after discussing and  completing a series of assignments the https://yandex.kz/ images/search? text=5Ws 3min %20chart&img_u rl=https%3A%2F %2Fbarronkr.file s.wordpress.com %2F2012%2F06 %2F5ws.jpg&pos =9&rpt=simage students return back in their homegroups.   Activity 5. (G), (FA) “A story map” strategy. A story map is a  strategy that uses a graphic organizer to help learners learn the  elements  of a text. Teacher  uses  this diagram by identifying story  characters, settings, problem and solution. Teacher  uses it, because  it improve student`s comprehension, it provide students with a  framework for identifying the elements of the text. Students have to complete the map: All: Main Characters, Supporting characters 5 min Most: Setting 7 min Some: Problem, Solution Activity 6. (FA), (G) “5W`s chart” strategy. The Goal of “5Ws  chart” is to evaluate with the help of the questions how well are the  learners guided in the text. All: learners have to find the right answer for each question  Who was involved? (Carol and Peter were involved.) What happened? (They lost in the jungles) Why did it happen? (They wanted to take photos of monkeys.) Most: learners have to answer the questions with words` support   Carol and Peter, lost, photos Some: learners have to answer the questions without any support. Who was involved? What happened? Why did it happen?  Activity 7. “Spiderweb” strategy .This strategy is successfully  applied in the lesson for a detailed discussion of the text by the  students. Learners make a round and throw each other the tangle of  thread while not releasing one end. And share with each other with  the information belong to the text. It can be a question, true false  sentences etc. Conclusion(G)  In order to conclude the result of the lesson and to check how well  the students have mastered this material, the teacher gives the tasks, that are determined by the level of the subject`s possession. All: “ Crafting” . From the handy materials learners depict on the  piece of paper the essence of the text.  Most: retelling the text based on the plan Some: write a short summary  Criteria Descriptor: During the lesson the teacher marks in the blank below how the learners answer while the lesson. Descriptor is divided in 5  subparagraphs which show  how learners have good at the  lesson Descriptor n o i t c u r t s n o c   t c e r r o C e c n e t n e s   e h t   f o ˅   f o   n o i t a i c n u n o r P s d r o w ˅ e h t   f o   , t c e j b u s t n e m e t a t s ˅ f o   e s u   t c e r r o C e m i t   l a c i t a m m a r g ˅ e h t   f o   e g d e l w o n K Criteria Speaking 1 1 1 1 1 Total Arsen Aidana Aidar Miras End 3min  (W) Reflection “Stairs of success”      Аt the end of the lesson I invite students to evaluate their works in the form of steps leading to success. Each step is one of the types of the work. The more the student does the tasks the higher he or she rises Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How  do you plan to  challenge the more  able learners? Differentiation by task selected  according  individual abilities of  learners , by outcome,  by assessment, by  grouping Reflection Assessment – how are you planning to check  learners’ learning? -Story map -5Ws chart Health and safety check ICT links  PPT, poster, handout, appendix Health promoting techniques Upbringing a culture of relationships  (willingness to cooperate, mutual assistance)  fostering a culture of communication. Use the space below to reflect on your lesson.  Answer the most relevant questions from the  box on the left about your lesson.   Were the lesson objectives/learning objectives  realistic? Did all learners achieve the LO? If not, why? Did my planned differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class orachievements/difficulties of  individuals that will inform my next lesson?

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)

Разработка урока по английскому языку на тему "An advanture story" (6 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.11.2018