Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"
Оценка 4.6

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
03.11.2018
Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"
Урок разработан в соответствии с УМК И.К. Кауфман, М.Ю. Кауфман Счастливый английский.ру для 8 класса. Предполагает введение нового материала и первичную отработку лексики по теме, навыков информативного чтения и говорения. Проводится с использованием интерактивной доски и просмотром видеоматериалов по теме.
Сценарий урока Британская пресса .docx
Урок по теме «Британская пресса» 8 класс (по УМК К. Кауфман, М. Кауфман) Подготовила: Т. Ю. Некрасова учитель английского языка МБОУ Школа № 60 г. Ростов -на-Дону Цели: Образовательные: расширение словарного запаса, формирование навыка устного высказывания Развивающие: развитие умения мыслить, анализировать, прогнозировать, делать выводы. Воспитательные: формирование познавательной активности и поддержание интереса к учению; воспитание потребностей в практическом использовании иностранного языка в различных сферах деятельности. Развитие компетенций: Речевая компетенция: развитие коммуникативных умений по теме «Жёлтая и широкоформатная пресса», преимущественно в говорении. Языковая компетенция: овладение новыми лексическими средствами. Социокультурная компетенция: знакомство с реалиями страны изучаемого языка (классификация прессы, самые популярные издательства) Компенсаторная компетенция: прогнозирование содержания текста Учебно-познавательная компетенция: умение анализировать и выделять необходимую информацию, умение планировать своё речевое поведение. Задачи: 1. Ознакомить с новой лексикой и обеспечить её первичную отработку. 2. Научить извлекать нужную информацию из прочитанного. 3. Подготовить учащихся к составлению монологического высказывания, используя изучаемую лексику. Тип урока: Урок изучения нового материала. Вид урока: Урок-решение познавательных задач. Оснащение урока: аудиомагнитофон, аудиокассета "HappyEnglish.ru 8»(часть2),аудио трек№29 к УМК Английский язык О.В. Афанасьева, И.В. Михеева- 9 класс, интерактивная доска, проектор, презентация, раздаточный материал. Ходурока Организационныйэтап T:Goodmorning, students. It’s nice, to meet you. P-s: We are glad to see you too. T:Get ready for the lesson.Sit down, please.As you can guess, today we have an unusual lesson, though we are to speak about something that is a part of our everyday life. Актуализация . Приложение Ил.1 T:Boys and girls, let’s imagine that all of you are partners who want to start a newspaper business, but you haven’t decided yet what type of newspaper to publish. I’m your tutor and I’ll try to explain you the difference between these two types. First of all, you should feel that newspaper is something that is pleasant, necessary, and important for its reader. подготовка 'Tis truth (with defense to the college) News­papers are the spring of knowledge, The general source through the nation, Of every modern conversation. What would this mighty people do, If there, alas! were nothing new? A news­paper is like a feast, Some dish there is for every guest; Some large, some small, some strong, some tender, For every stomach, stout or slender. Речевая Before providing you with new information, before speaking about your future readers I’d like to understand what you know about mass media, what you personally prefer. Answer some of my questions. T:Modern life isn’t impossible without information. Is that true? P-s: T:What sources of information do you know? P-s: T:Do you like reading newspapers? P-s: T:What newspapers do the members of your family prefer reading? P-s: T:Is reading newspapers popular in Britain? P-s: T:Do you know the titles of British newspapers? P-s: Объяснение нового материала T:Good for you. And now please look at the Smartboard. Let’s try to understand what you future readers are, what they are keen on. You see many different pictures, but still it’s possible to divide them into 2 groups. Please, do it and explain your choice.What adjectives can help us to describe these groups of pictures? P: serious and entertaining T: Right you are. Among these pictures you see the front pages of two newspapers – broadsheet and tabloid. It means that now you already know the main difference between these types. Andwecontinueformoredetailsonourtopic. Приложение Ил.2 На доске иллюстрации в хаотичной последовательности, которые можно разделить на 2 группы и охарактеризовать кратко двумя прилагательными: «Серьёзный» и «Развлекательный». T:Boys and girls, in order to continue our talk we need some new words, which are used in our business. Listen to them attentively. While listening look at the Smartboard to see the pictures-associations for the better memorizing and repeat the words. P-s:headline, condensed, celebrity, crime, to focus on, intriguing, weather forecast, financial Приложение Ил.3-10 T-P1, P2: Will you open you books page 107 and read the new words? T-P3: Please, come to the board to make sure that you remember most of the new words. ПриложениеИл. 11 Учениквыполняетупражнениеналексическоесоответствиевпарах. intriguing To focus on financial condensed Hollywood crisis headline details celebrity information Отработка навыка информативного чтения T:It’s very important to understand the difference between broadsheets and tabloids as they include various information for different people. To make it clear let’sreadatextabouttypesofnewspapers.Please, open your books, page 107. You have 3 minutes. To understand the text better use these mind-map cards. They are somewhat like the plan of the text and your task is to fill in the missing information. While you are working I’d like someone to go to the blackboard and answer some questions just using his or her background. Now let’s check the answers and the information you have found in the text. навыка аудирования ПриложениеИл. 12,13 Длявыполнениязаданияучащимсяраздаютсязаготовки «Mind-map». Их задача - дополнить недостающие ветви в ходе прочтения. В это время один из учащихся работает у доски, выполняя упражнение на прогнозирование содержания данного текста. (Стр. 107 № 3). По окончании работы ответы сопоставляются. Отработка T:Right now you’ll have an opportunity to listen to interesting details about newspapers. Some difficult or new words and word combinations you can see on the screen. While second listening (without subtitles already) you’ll tick the right answers on the test papers that I’m giving out to you. A paper boy is a boy who buys newspapers. A letter box is where your post is put. Quality papers are papers that are published on quality papers. Local news is news about what happens in some locality. A thick paper is a paper that has many pages. T \ F T \ F T \ F T \ F T \ F Учащиеся прослушивают аудио трек, обработанный при помощи программы Subtitlehorse. Приложение Ил.14Во время прослушивания на экране появляются некоторые сложные для восприятия слова и комбинации. Второй раз они прослушивают текст без лексического сопровождения и выполняют задание «верно –не верно». T: Please, give me your papers. Отработка говорения T:Great variety of newspapers make people capable of choosing the one that they need. You should know tastes of the audience you are oriented on. Here you may see the front pages and headings and columns. Decide on the types of columns and papers and make your own sentences. навыка Учащиеся составляют предложения, сопоставляя обложки газет с предположительно напечатанными в них статьями, объясняя свой выбор. ПриложениеИл.15 T: Before starting your own business you should know your competitors. Let’s have a look at the front pages of the most popular newspapers. I think it’s easy to define what are the tabloids and what are the broadsheets. Ученики классифицируют газеты по двум типам, смотря на обложки экземпляров, вывешенных на доске. T:Usually each company has several departments with their own duties. In our business some people study public interests and other work over the contents. Imagine that you are working over the content. Your task is to define what your newspaper should be. And you imagine that one of your future readers and all of a sudden you’ve heard somewhere about some interesting fact or event and you’d like to expand your knowledge on it. Tell me in what newspapers you’ll try look for this information and why. Учащимся предлагаются различные события, новости с той целью, чтобы они определили, в какой газете может размещаться такого рода информация, и объяснили свой выбор.Приложение Ил.16 Подведение итогов, рефлексия, домашнее задание, оценки Today I have told you a lot about the British newspapers. I hope you have now the clear notion about them. Tell me what 2 types of newspapers do you know? Do you know the difference between them? What type do you prefer? Will you write down the home assignment for the next lesson? Please, open your record books. Write an advertisement on any newspaper (8- 10 sent.) Your marks for today… Before I let you go I want you to feel what newspaper for the reader is. You buy it, open, read…oh, this is the smell of hot fresh news. And what is happening then? You just throw it off. Isn’t it unfair? Don’t you feel pity? Don’t you want it to be different? Changes! Modern world needs something to be changed. (Видео «Электронныегазетыбудущего») May be these are the newspapers of the future? I hope not only you, but your children as well will read them and you will be broadminded people. Thank you for the lesson. Good-bye!You may be free. Приложение Иллюстрация 1 Иллюстрация 2 Иллюстрация 3 Иллюстрация 4 Иллюстрация 5 Иллюстрация 6 Иллюстрация 7 Иллюстрация 8 Иллюстрация 9 Иллюстрация 10 Иллюстрация 11 Иллюстрация 12 Иллюстрация 13 Иллюстрация 14 Иллюстрация 15 Иллюстрация 16

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"

Разработка урока по английскому языку по теме "Британская пресса"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.11.2018