Разработка урока по английскому языку в 9 классе

  • Разработки уроков
  • docx
  • 02.06.2017
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Предлагаемая методическая разработка предназначена для обучающихся 9 классов общеобразовательных учреждений и составлена в соответствии с требованиями российских стандартов языкового образования. В средней школе осуществляется систематизация языковых знаний учащихся, полученных в начальной школе, продолжается овладение новыми языковыми знаниями и навыками в соответствии с требованиями базового уровня владения английским языком.
Иконка файла материала конспект.docx
Конспект урока по теме: “What literary places are there in your country?” Организационный момент: Good morning! How are you today?Good! Take your seats, please! Проверка домашнего задания: Firstly, we’ll check your home tasks. SB ex.3 p.17/now take your cards. there is e text about B.Akunin. you should fill in the gaps. Цель урока: развитие навыков аудирования по теме:“What literary places are there in your country?” Подведение к теме урока: Look at the screen. There is a presentation. Look and tell me what will we speak about on this lesson./ you are right. we’ll speak about literary places. the topic is “What literary places are there in your country?” Аудирование: 1) open your SB ex.1 p.18 listen to the guide. He invites you to explore Literary Britain. Listen and mark the route on the map./ let’s check/ thanks 2) Listen one more time and do ex. 1.2) at p.19. You should choose the correct answer./Let’s check/Thanks 3) Now you’ll do ex. about Russia. Firstly, turn over the page. there are photos. Match the names with the photos. Let’s check/ Now Listen to the guide and do ex.2 at p.19. You should write true, false or unstated./let’s check/Thanks Чтение: Read the texts from a newspaper. You should find the following information/Let’s check/thanks Грамматика: write down the verbs from an article and name the Tenses. Домашнее задание: Retell the stories from newspapers. Рефлексия: What was difficult? interesting? The lesson is over. Good bye.